IT-tekniker/tjänsteområdesansvarig

IT-tekniker/tjänsteområdesansvarig

Stockholm

Letar du efter ett arbete där du får bidra till samhällsnytta och där ditt arbete gör skillnad för människor på riktigt? Vill du jobba med omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter där du kan utvecklas och omges av kompetenta och engagerade kollegor i en vänligt och familjär organisation? Har du en stark känsla för service och vill hjälpa dina kollegor till en problemfri IT-vardag? Tycker du om att arbeta i en liten IT-organisation med stort ansvar? Då kommer detta jobb att passa dig perfekt! Sök tjänsten som

IT-tekniker/tjänsteområdesansvarig

Nu söker vi en driven och serviceinriktad IT-tekniker/leveransområdesansvarig för supportprocessen. Tjänsten passar dig som har ett genuint intresse för IT, hårdvara och ny teknik och tycker om en omväxlande vardag med en mix av operativa och taktiska uppgifter. Arbetet inkluderar exempelvis att agera 1st och 2nd line inom ditt område, ta fram lösningar på problem och remote-felsöka i system och utrustning för att underhålla IT-leveransen till organisationen men också att ta fram planer för livcykelhantering av hårdvara, upprätta rutiner för support och delta i projekt för framtida lösningar. Tjänsten tillhör Digitalisering och IT-enheten där vi idag är 8 engagerade och trevliga medarbetare.

Välkommen att söka till oss! 

Ditt uppdrag

Du arbetar nära tjänsteområdesansvariga för de infrastrukturella tjänsterna IT-arbetsplats, säkerhet, nätverk och telefoni. I rollen som tjänsteområdesansvarig support på SHIS arbetar du i huvudsak med att:

Vara ägare och utförare för incidentprocessen, från registrering och prioritering till felsökning, åtgärd, avslut och dokumentation av ärendet samt vara kontaktperson mot externa systemleverantörer

Finnas till hands både på plats och remote för att hjälpa medarbetare med olika tekniska frågor t.ex. genom support på Windows och Microsoft365 suite av appar, verksamhetsspecifika programvaror och hårdvara

Agera Problem manager och utifrån incidenter: identifiera, prioritera och tilldela ansvar i problemprocessen, samt kontinuerligt arbeta för att minska antalet fel

Leda CAB (ändringshanteringsråd)

Ansvara för livcykelhantering inklusive inköp och leasing av hårdvara som datorer, mobiler, skrivare mötesutrustning och tillbehör

Kontohantering, konfiguration och administration

Paketering och distribution av verksamhetsapplikationer för dator och mobil

Dokumentera lösningar, ta fram nya rutiner och lathundar

Vara systemansvarig för supportsystemet, inklusive inventarieregister

Vara systemspecialist och administratör för verksamhetskritiska system

Agera specialist i olika IT- och digitaliseringsprojekt

 Om IT-miljön på SHIS

Vi har en modern klientplattform och använder oss bland annat av Endpoint manager (t.ex. Defender, Intune och Autopilot i en hybridmiljö Azure och AD-miljö) för managering och säkerhet. Vi arbetar ofta med externa leverantörer och befinner oss på en spännande digitaliseringsresa. De närmsta åren ska vi tillsammans med våra verksamheter driva SHIS digitala utveckling framåt och där har du stora möjligheter att bidra och påverka med din kunskap samtidigt som du får utvecklas och arbeta med nya lösningar och ny teknik.

Du har:

Utbildning inom IT eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig

Goda kunskaper om användarnära IT-teknik som datorer, mobiltelefoner, konferensutrustning och skrivare

Goda kunskaper om Windows operativsystem med dess standardapplikationer

Goda kunskaper inom MS365, Azure AD, Endpoint manager och distributionsverktyg som Intune eller liknande

Minst 3 år arbetslivserfarenhet från servicedesk eller annan teknisk support

Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:

Erfarenhet av applikationspaketering och installationer

Kunskap av Powershell

Relevanta certifieringar

Erfarenhet av kommunal verksamhet

Erfarenhet av licenshantering och inventering

För att fungera bra i rollen som tjänsteområdesansvarig på SHIS behöver du:

Vara nyfiken och lyhörd inför verksamhetens behov

Vara lösningsorienterad utifrån ett användarperspektiv

Ha hög servicekänsla och god förmåga att pedagogiskt förklara teknik

Vara ansvarstagande, initiativrik och självgående

Vara strukturerad, analytisk och noggrann

Ha god kommunikativ förmåga

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Om SHIS Bostäder

SHIS Bostäder är en stiftelse och Stockholm stads bostadssociala resurs. I nära samarbete med stadens stadsdelsförvaltningar och Enheten för hemlösa erbjuder vi olika boendelösningar och behovsanpassat stöd för stockholmare som av sociala eller ekonomiska skäl har hamnat utanför den ordinarie bostadsmarknaden. Ett hem, den trygga basen, är en förutsättning för att kunna delta i samhällslivet och leva ett fungerande och självständigt liv. Vi går till jobbet varje dag med målet att hjälpa våra hyresgäster till ett eget, självständigt boende. SHIS är också en viktig aktör i stadens mottagande av nyanlända flyktingar.

Vi är 230 engagerade medarbetare med olika bakgrund och kompetens och tillsammans arbetar vi med ca 4200 lägenheter i ett 50-tal fastigheter. Huvudkontoret finns i trevliga lokaler på Södermalm. Mer information om SHIS finner du på www.shis.se.

Vi erbjuder dig

Ett utvecklande arbete tillsammans med härliga kollegor i trivsamma lokaler på Södermalm i Stockholm

Ett utvecklande och lärorikt arbete med möjlighet att påverka

Goda villkor, t ex semesterväxling, friskvård, klämdagar

Övrigt

Du rapporterar till enhetschefen för digitalisering och IT och ingår i en enhet med åtta engagerade medarbetare. Vill du veta mer eller har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta anna-maria.rostlund@shis.se

Välkommen med din ansökan!

Behöver du hjälp med rekrytering?

Få offert