Tillsatta tjänster

Affärschef - säkerhet
Göteborg

Skylink AB är ett grossistföretag som ingår i Weland koncernen. Vår affärsidé är att vara fullsortimentsleverantör av allt inom fysiska säkerhetsprodukter likaså är vi komplett leverantör av utrustning för el/smarta-hems system.

Vi på Skylink erbjuder hög servicegrad och hjälp med projektering. Vår ambition är hög kvalitet, snabba leveranser samt att erbjuda rätt utrustning till rätt pris. Vi finns i Mölndal (Göteborg), där vi har såväl kontor som lager.

I takt med att vi växer söker vi nu en driven säljchef till vårt team.

I rollen som säljchef kommer du att ansvara för försäljningen. Ditt team består av två erfarna säljare som du ansvarar för att leda, följa upp och utveckla. Rollen innebär även ett helhetsansvar över såväl befintliga som nya kunder samt att driva och långsiktigt utveckla dessa kundrelationer. I dialog med dina medarbetare sätter du mål och aktivitetsplaner för varje säljare utifrån bolagets långsiktiga strategi, följer upp resultat och vid behov säkerställer att nödvändiga åtgärder vidtas för att uppnå målen.

För att lyckas i denna roll söker vi dig som har erfarenhet från försäljning med teknisk inriktning och vill ta nästa steg i din karriär. Kanske arbetar du idag som teknisk säljare eller teamleader och vill ta nästa steg?

Som person är du kundfokuserad och förstår vikten av att ge en förstklassig service. Du har lätt för att skapa förtroende och trivs i en roll med många kontaktytor. Vidare är du affärsorienterad och motiveras av att nå högt uppsatta resultat. Meriterade är kunskaper inom KNX-system och smarta hem.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du som person är självständig, drivande och engagerad i ditt arbete med förmågan att leda projekt framåt. Du har en positiv attityd samt ser utveckling och effektivisering som något positivt

Vi erbjuder dig en roll på ett framgångsrikt företag med god gemenskap som aktivt gör saker tillsammans för att stärka sammanhållningen. Du kommer vara en del i ett tryggt och framgångsrikt företag som värnar om sina anställda. Du kommer kunna vara med och påverka verksamheten i stor utsträckning. Vi har goda anställningsvillkor och bra förmåner.


Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Nathalie Johansson 08- 520 017 56, eller till nathalie.johansson@jobway.se. Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Butikssäljare
Stockholm

Råsunda Lås AB är ett familjeägt företag inom säkerhetsbranschen som har funnits sedan 1985. I dagsläget är vi 8 stycken anställda och har kontor i Solna. Vi är verksamma i hela Stockholmsområdet och arbetar med alla typer av säkerhetslösningar såväl mekaniska som elektroniska i alla storleksordningar. Vi låter oss inte begränsas utan arbetar förutsättningslöst mot både privatpersoner och stora företag.

I takt med att vi växer söker vi en butiksmedarbetare till vår butik i Solna. I rollen som butiksmedarbetare hos oss har du totalansvaret över butiken. Dina arbetsuppgifter innefattar b.la. ta emot beställningar, plocka ihop orderbeställningar, kontakt med kunder och leverantörer samt lägga orderbeställningar.

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du tidigare har arbetat som butiksmedarbetare av likande arbetsuppgifter tidigare. Du ska veta hur ett lager fungerar och kunna arbeta i ett affärssystem. Vi lägger stor vikt i dina personliga egenskaper och ser att du som person är initiativtagande, serviceinriktad och strukturerad. Därtill har du ett ansvarstagande angreppssätt, då du kommer ha stort ansvar för butiken.

Vi erbjuder dig en roll på ett företag med god gemenskap som aktivt gör saker tillsammans för en bra sammanhållning. Du kommer vara en del i ett tryggt och framgångsrikt företag som värnar om sina anställda. Vi har goda anställningsvillkor och bra förmåner.

Är du intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretag Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Mikaela Hansson tel:08 511 617 43. Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt

Teknisk säljare
Stockholm

OEM Electronics är ett gammalt familjeföretag som grundades av två familjer och ägs idag av OEM International som fortfarande har kvar den familjära känslan och de fina grunderna som ett familjeföretag står för såsom gemenskap, humana värderingar och att utvecklas tillsammans. Vi har huvudkontoret i Tranås men har även kontor i Järfälla, Stockholm. 

OEM Electronics marknadsför komponenter och utrustning till elektronik- och apparattillverkare i norra Europa. Under drygt 40 år har vi hjälpt svensk industri att utveckla världsledande produkter. Tillsammans med våra leverantörer, som tillhör de ledande inom sina respektive områden, erbjuder vi ett stort applikationskunnande och ett heltäckande sortiment.

Detta gör att vi kan ge våra kunder rätt komponent och lösning för varje behov samt tillföra kompetens och service på ett effektivt sätt. För att vara specialister och hålla högteknisk kompetens kring våra produkter har vi delat in oss i produktområden. Varje produktområde har sina egna produktspecialister och säljare.
Vi erbjuder ett av marknadens bredaste produktsortiment som kompletteras med kundunika lösningar för att möta våra kunders specifika behov, såväl i kvalitet som i kostnad och prestanda.

I takt med företagets utveckling söker vi nu en teknisk säljare till vårt kontor i StockholmSom teknisk säljare hos oss på OEM Electronics kommer du att få arbeta tillsammans med ett fantastiskt team med fin gruppkemi och en vilja att utvecklas både individuellt och som företag.

För att lyckas i rollen som teknisk säljare ser vi att du har huvudet på skaft och viljan samt drivet att ta de där extra stegen som leder mot framgång. Du kommer att ha ett helhetsansvar för kunden allt ifrån att hitta första kontakten fram till att förvalta dina affärer på ett mästerligt sätt via säljmöten.

Vi tror att du är en person som har det där lilla extra och en säljande tillmötesgående personlighet för att stärka banden mellan företaget och kunderna på ett unikt och härligt sätt med glimten i ögat. För oss handlar det om att hitta rätt person på rätt plats med en tävlingsinriktad inställning så är vi övertygade om att du kommer att lyckas som teknisk säljare hos oss på OEM Electronics. Stort plus i kanten om du har en kärlek och ett intresse till teknik dock inget krav.
 
Vi erbjuder dig 
Att få arbeta tillsammans med ett företag som växer på grund av att vi har som ambition att vara en självklar partner i våra kunders ögon och inge en trygghet om att allting bara ska fungera helt enkelt. Vi erbjuder en möjlighet att se Sverige på ett roligt sätt med övernattningar när du åker ut på dina kundmöten och briljerar. Givetvis anser vi att en god hälsa är viktigt och har friskvårdsbidrag, gemensamma event och en god gruppkemi. Dina arbetsverktyg kommer bestå av bil, dator och telefon som vi givetvis står för och till sist men inte minst, enorma utvecklingsmöjligheter inom företaget

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Du kommer att bli direkt anställd av OEM Electronics. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Pierre Haag, 08 510 60 651. Skicka din ansökan via länken snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Säljande Projektledare
Västerås

I takt med företagets utveckling söker vi nu en säljande projektledare.

Som säljande projektledare hos oss får du en stor insyn i projekten från start till mål. Du kommer att arbeta med alla de olika stegen från att hitta och driva nya projekt till efterkalkyl. Arbetsuppgifterna innebär bl.a. säljande, tekniskt och ekonomiskt ansvar. Du ansvarar även för att projekten utförs med hög kvalité och håller sig till budget och tidsramar.

För att lyckas i rollen har du bred erfarenhet av såväl sälj/kundbemötande och svagströmsarbeten, exempelvis inom larm och lås. Meriterande är om du har bakgrund från tidigare arbete inom teleinstallation. Du kommer att vara en viktig kugge i maskineriet och vi ser att du har ledaregenskaper, är motiverad och drivs av att driva företaget framåt. Du ska bo i Mälardalen-området, ha B körkort och svenska i tal och skrift är krav. 

Som person är du driven, positiv och har lätt för att etablera kundkontakt. Vidare är du lösningsorienterad och analytisk, dvs. att du har en god förmåga att omsätta teori till praktik. Vi ser även att du är ansvarsfull, affärsdriven och flexibel.

Du erbjuds en arbetsplats med fast lön, kollektivavtal och ett härligt gäng som gillar att ha kul tillsammans, allt för att alla ska trivas.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Affärsområdeschef

Orrefors och Kosta Boda är våra starka och internationellt kända varumärken som ingår i företaget Orrefors Kosta Boda AB med koncernägare New Wave Group. I Kosta, Småland sker allt ifrån produktutveckling, produktion, försäljning, lagerhantering, marknadsföring och administration. Showroom för företagskunder och återförsäljare finns i Kosta, Göteborg och Stockholm.

Vår Affärsområdeschef B2B går vidare till nya utmaningar inom koncernen och vi söker därför hans efterträdare. Vi söker en energisk och resultatinriktad affärsområdeschef som vill vara med att utveckla Orrefors & Kosta Boda på den svenska profilmarknaden. Vi har det lilla företagets känsla för kunden med det stora bolagets resurser. Med hög tillväxtambition och tempo är det viktigt att ha rätt fingertoppskänsla. Affärsområdet har de senaste fyra åren fördubblat sin omsättning och ligger nu på ca 60 mkr.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att

  •       Utveckla affärsområdet
  •       Försäljning-, lönsamhet-, budget- och prognosansvar
  •       Stötta säljkåren
  •       Ansvara för våra nyckelkunder
  •       Ansvara för marknadsaktiviteter

Vi söker dig som har en stark drivkraft och positiv energi. Du triggas av att göra bra och lönsamma affärer. I din säljroll är du bra på att bygga relationer och känner stort engagemang och intresse för både människor och affärer samt är duktig på att utveckla affären med befintliga nyckelkunder. Du ser möjligheter och drivs av att arbeta både självständigt och tillsammans med ditt team för att uppnå uppsatta mål. Du är en mycket god förhandlare och affärsman gärna med bakgrund från B2B försäljning. Att du har säljbakgrund på chefsnivå och erfarenhet av personalansvar ser vi som självklart. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Du är prestigelös och stimuleras av nya utmaningar med ett tydligt kundfokus och förmåga att se verksamheten i ett helhetsperspektiv.

Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett sammansvetsat team med starkt målfokus och högt i tak. Du erbjuds även konkurrenskraftig lön och förmåner. Tjänsten innebär ca 150 antal resdagar och placeringsort är med fördel Stockholmsregionen men kan diskuteras. Datorkunskap i MS Officepaket och körkort är ett krav.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Du kommer att bli direkt anställd av Orrefors Kosta Boda AB. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Camilla Drangel, 08 520 017 56. Skicka din ansökan via länken snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Key Account Manager
Stockholm

Orrefors och Kosta Boda är våra starka och internationellt kända varumärken som ingår i företaget Orrefors Kosta Boda AB med koncernägare New Wave Group. I Kosta, Småland sker allt ifrån produktutveckling, produktion, försäljning, lagerhantering, marknadsföring och administration. Showroom för företagskunder och återförsäljare finns i Kosta, Göteborg och Stockholm. Vi har det lilla företagets känsla för kunden med det stora bolagets resurser.

Nu söker vi en till säljare till vårt team, med fokus på försäljning gentemot hotell-och restaurangbranschen med hela Sverige som distrikt. Huvudkontoret ligger i Stockholm där det även finns ett showroom tillgängligt för säljarna. Våra kunder består bland annat av grossister, restaurang-och hotellkunder och på lång sikt även cateringkunder. Meriterande om du har tidigare erfarenhet och ett redan etablerat kontaktnät inom den här branschen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att

  •       Träffa och sälja in vårt sortiment och våra produkter inom hotell-och restaurangbranschen 
  •       Underhåller grossister och köpare genom att boka in möten och sälja in nya produkter
  •       Boka kampanjer inför varje kvartal
  •       Utbilda kundernas säljare i det gällande sortimentet
  •       Ansvarig tillsammans med marknadsavdelningen för att hålla aktuella kataloger uppdaterade 

Vi söker dig som är en riktigt duktig säljare. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom försäljning gentemot hotell-och restaurangbranschen samt grossister. Du har en naturlig fallenhet för att räkna, se samband och förstå prisbilder och kan snabbt komma till avslut i affärer. Vidare är du intresserad av branschen i syfte att kunna argumentera för våra produkter. Som person tror vi att du är en fena på att multitaska. Våra kunder kräver snabb återkoppling både via mejl och över telefon. Du ska kunna hålla många bollar i luften samtidigt och vara stresstålig. Det är en snabbföränderlig miljö så du måste vara lösningsorienterat lagt för att snabbt kunna hitta lösningar på de problem som uppstår.

Till dig som börjar arbeta hos oss erbjuder vi konkurrenskraftiga löner, förmåner och produkter. Vi är i ständig utveckling och har hög tillväxtambition och högt tempo. 

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Du kommer att bli direkt anställd av Orrefors Kosta Boda AB. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Camilla Drangel, 08 520 017 56. Skicka din ansökan via länken snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

 

Säljare, profilprodukter
Stockholm

Orrefors och Kosta Boda AB är våra starka och internationellt kända varumärken som ingår i företaget Orrefors Kosta Boda AB med koncernägare New Wave Group. I Kosta, Småland sker allt ifrån produktutveckling, produktion, försäljning, lagerhantering, marknadsföring och administration. Showroom för företagskunder och återförsäljare finns i Kosta, Göteborg och Stockholm. Vi har det lilla företagets känsla för kunden med det stora bolagets resurser.

Nu söker vi en till säljare till vårt team, med fokus på B2B försäljning i distriktet Sundsvall-Linköping. På huvudkontoret i Stockholm finns tillgång till ett showroom för samtliga säljare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir

  •       B2B försäljning mot profilåterförsäljare/presentreklam företag
  •       Ansvara för vissa key account konton
  •       Ansvara för en av våra kedjekunder
  •       Skapa och räkna på offerter och prisbilder

Vi söker dig som är en riktigt duktig säljare. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom B2B försäljning. Meriterande om du har arbetat med profilförsäljning mot presentreklam företag tidigare. Du har en naturlig fallenhet för att räkna, se samband och förstå prisbilder och kan snabbt komma till avslut i affärer. Vidare är du intresserad av branschen i syfte att kunna argumentera för våra produkter. Som person tror vi att du är en fena på att multitaska. Våra kunder kräver snabb återkoppling både via mejl och över telefon. Du ska kunna hålla många bollar i luften samtidigt och vara stresstålig. Det är en snabbföränderlig miljö så du måste vara lösningsorienterat lagt för att snabbt kunna hitta lösningar på de problem som uppstår.

Till dig som börjar arbeta hos oss erbjuder vi konkurrenskraftiga löner, förmåner och produkter. Vi är i ständig utveckling och har hög tillväxtambition och högt tempo.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Du kommer att bli direkt anställd av Orrefors Kosta Boda AB. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Camilla Drangel, 08 520 017 56. Skicka din ansökan via länken snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

 

Inköpare
Stockholm

År 1964 startade Göran Andersson Debe Pumpar. Han var före sin tid genom att arbeta nära brunnsborrare för att ta reda på vilka produkter som verkligen fungerade i deras dagliga arbete. Debe Pumpar etablerades snabbt som en innovativ tillverkare och utvecklare.

På Debe Pumpar är vi ett härligt gäng på 60 personer som arbetar för att förse kunden med rätt produkter och snabba leveranser. Vårt ledord PRESTIGELÖSHET genomsyrar vår verksamhet och vi hjälps åt när och där det behövs.

Vi växer och söker nu en inköpare till vårt team!

Som inköpare hos oss kommer du att arbeta i vårt affärssystem Pyramid. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär bland annat orderhantering, kontakt med leverantörer och priskontroll. Då många av våra leverantörer pratar engelska har vi som krav att man talar och skriver flytande både på svenska och engelska.

För att trivas i rollen är du strukturerad och service minded. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Vi erbjuder dig en bred och ansvarsfull roll i ett växande företag. Utvecklingsmöjligheterna är många och vi värnar om en familjär stämning på företaget. Vi har ett bra förmånspaket och en bra lönebild.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Debe Flow Group med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Joakim Rosenberg tel 070 415 66 01, joakim.rosenberg@jobway.se. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

 

Kundrådgivare
Stockholm

Lärarförsäkringar startade 1998 och ägs av Lärarförbundet och Lärarnas Riksförbund. Vår verksamhet är en del av en medlemservice och bedrivs utan vinstintresse. Vi finns enbart till för att hjälpa lärare med försäkrings- och pensionsfrågor.

Lärarförsäkringar är inget försäkringsbolag utan upphandlar och förmedlar de bästa produkterna som finns för lärarna på marknaden. Vi förmedlar idag försäkringar upphandlade via Folksam, Förenade Liv, Trygg-Hansa och Sveland Djurförsäkringar. Sedan starten har mer än 265 000 lärare anslutit sig till våra försäkringar. Tillsammans har våra kunder drygt 900 000 försäkringar hos oss. Det är en stor och stark grupp vilket ger förmånliga premier och villkor.

Vi söker efter en lyhörd och serviceorienterad Kundrådgivare med god samarbetsförmåga och teamkänsla.

Från moderna lokaler på Östermalm kommer du som kundrådgivare, genom inkommande samtal, informera och vägleda våra medlemmar om Lärarförsäkringars försäkringsprodukter och pensionstjänster.

I rollen kommer du guida, stödja och vägleda medlemmen i skadeärenden hos försäkringsgivarna och i närliggande frågor rörande medlemskap i fackförbund. För att förstå medlemmens behov och därefter kunna vara rådgivande tror vi att du är en god lyssnare. Då kunden är i fokus är du naturligt serviceorienterad, på ett trevligt och personligt bemötande.

Du har lägst gymnasieutbildning med allmänt god datorvana samt grundläggande kunskaper i Officepaketet. Har du arbetat med liknande uppgifter tidigare är det meriterande.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med stark teamkänsla och god sammanhållning med låg personalomsättning. Denna sammanhållning skapas bland annat genom gemensamma aktiviteter så som luncher, events och upplevelser.

Fortsättningsvis erbjuder vi marknadsmässig lön, kollektivavtal, friskvårdsbidrag på ett välmående, lönsamt och stabilt företag. Är du intresserad av ytterligare arbetsuppgifter och ansvarsområden kan det tillkomma av tillfällig art, främst i projektform.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Nicklas Thorstenson, 0735 16 52 40. Skicka din ansökan via länken snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Proffssäljare - bygg
Stockholm

XL-BYGG är Sveriges största byggmaterialhandelskedja med ca 140 byggvaruhus i landet. Kedjan är en frivillig fackhandelskedja som utgörs av ett 90-tal delägare som äger och driver en eller flera varuhus. XL-BYGG Faringe AB driver XL-BYGG Faringe i Vällingby och XL-BYGG City på Kungsholmen i Stockholm. Bolaget har ett 20-tal medarbetare och omsätter ca 60 miljoner.

Som medarbetare hos oss tillhör du ett litet men hårt arbetande team. Vi växer, beslutsvägarna är korta, farten hög med många skratt längs vägen. Ledorden för företaget är att det ska vara enkelt och roligt att handla av oss och det uppnås genom rätt medarbetare som har kul på jobbet och tar stort ansvar.

Nu söker vi ytterligare en proffssäljare till Vällingby

Idag har vi ett litet effektivt B2B-team som växer kraftigt och därför behöver vi ytterligare en medarbetare. Som proffssäljare i vår bygghandel kommer du nästan uteslutande  att arbeta med företagskunder. Vi säljer byggmaterial till allt från små byggföretag till stora riksbyggare. 

Tjänsten är att jämställa med en Key Account manager-roll då du kommer ansvara för en egen kundstock av återkommande kunder. Rollen kräver erfarenhet från branschen då du ansvarar för kunden fullt ut. Det innebär att du ska kunna arbeta med förfrågningsunderlag, ta in offerter från leverantörer och offerera kunden den bästa lösningen. Vi är väldigt måna om att kunderna ska känna förtroende och uppleva oss som en samarbetspartner där det är enkelt och roligt att handla.

För att passa i rollen har du samma tjänst idag hos någon av våra branschkollegor, 3-5 års erfarenhet från samma roll är ett krav. Du har god datorvana och arbetar obehindrat i Office-paketen samt system för order- och beställningshantering. Då du ansvarar för dina egna affärer krävs att du kan räkna momssatser, täckningsgrader, köpa in material och dyligt. God organisatorisk förmåga krävs då det är ett stort antal offerter, beställningar och objekt som hanteras parallellt och måste hanteras och följas upp för att leda till affär.

Vi lägger stor vikt vid ditt affärsmannaskap. Du drivs av viljan att göra bra affärer samt bygga upp och förvalta dina kundrelationer. Du kommer arbeta mot många kontaktytor och bygga relationer med våra kunder, leverantörer och inom XL-BYGG.

För att trivas i rollen bör du vara organiserad, affärsdriven, serviceminded, lösningsorienterad och social.  Ledorden för rollen är eget driv, intresse, service och affärsmannaskap.

Vi erbjuder dig en kreativ roll i ett växande företag. Vi värnar om våra medarbetare och hittar ofta på roliga aktiviteter tillsammans. Det är inte ovanligt att vi går på after works med medarbetare och kunder.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar XL-BYGG med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Frida Persson tel 08-520 017 51 eller frida.persson@jobway.se. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Innesäljare
Stockholm

År 1964 startade Göran Andersson Debe Pumpar. Han var före sin tid genom att arbeta nära brunnsborrare för att ta reda på vilka produkter som verkligen fungerade i deras dagliga arbete. Debe Pumpar etablerades snabbt som en innovativ tillverkare och utvecklare.

På Debe Pumpar är vi ett härligt gäng på 60 personer som arbetar för att förse kunden med rätt produkter och snabba leveranser. Vårt ledord PRESTIGELÖSHET genomsyrar vår verksamhet och vi hjälps åt när och där det behövs.

Vi växer och söker nu en Innesäljare till vårt team!

Vi söker en innesäljare med några års erfarenhet av försäljning, gärna inom en teknisk bransch. Du kommer att arbeta med vår befintliga kundstock och ansvara för bland annat teknisk support, merförsäljning, orderhantering och kundservice.

För att trivas i rollen är du ansvarsfull och trivs i ett högt tempo. Du kommer att arbeta i ett team om 4 personer, totalt sitter vi 17 anställda på Stockholms kontoret.

Vi erbjuder dig en bred och ansvarsfull roll i ett växande företag. Utvecklingsmöjligheterna är många och vi värnar om en familjär stämning på företaget. Vi har ett bra förmånspaket och en bra lönebild.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Debe Flow Group med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Joakim Rosenberg tel 08 510 662 03, joakim.rosenberg@jobway.se, Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Mångsidig kommunikatör till växande kommunikationsavdelning
Stockholm

Lärarförsäkringar startade 1998 och ägs av Lärarförbundet och Lärarnas Riksförbund. Vår verksamhet är en del av en medlemservice och bedrivs utan vinstintresse. Vi finns enbart till för att hjälpa lärare med försäkrings- och pensionsfrågor.

Lärarförsäkringar är inget försäkringsbolag utan upphandlar och förmedlar de bästa produkterna som finns för lärarna på marknaden. Vi förmedlar idag försäkringar upphandlade via Folksam, Förenade Liv, Trygg-Hansa och Sveland Djurförsäkringar. Sedan starten har mer än 265 000 lärare anslutit sig till våra försäkringar. Tillsammans har våra kunder drygt 900 000 försäkringar hos oss. Det är en stor och stark grupp vilket ger förmånliga premier och villkor.

Lärarförsäkringar startade 1998 och ägs av Lärarförbundet och Lärarnas Riksförbund. Vår verksamhet är en del av förbundens medlemservice och bedrivs utan vinstintresse. Vi finns enbart till för att hjälpa Sveriges lärare med försäkringar, sparande och pension.

Lärarförsäkringar är inget försäkringsbolag utan upphandlar och förmedlar de bästa produkterna som finns för lärarna på marknaden. Vi förmedlar idag försäkringar upphandlade via Folksam, Trygg-Hansa och Sveland Djurförsäkringar. Sedan starten har mer än 265 000 lärare anslutit sig till våra försäkringar. Tillsammans har våra kunder drygt 900 000 försäkringar hos oss. Det är en stor och stark grupp vilket ger förmånliga premier och villkor.

Mångsidig kommunikatör till växande kommunikationsavdelning

Från moderna lokaler på Östermalm kommer du som kommunikatör tillsammans med övriga på kommunikationsavdelningen att ansvara för att kommunicera och marknadsföra våra produkter och tjänster, agera kommunikativt stöd internt samt med att utveckla kommunikationsverksamheten.

Du ansvarar för att skapa och uppdatera innehåll för olika kanaler, både digitala och traditionella, som webb, blogg, sociala medier, annonser, kundbrev, kampanjer, broschyrer med mera. Du är en mycket god skribent som också är bekväm med att arbeta med foto och film.

I rollen ingår också att leda och delta i olika utvecklingsprojekt, att arbeta både strategiskt och operativt. En viktig del i arbetet är även att hålla dig uppdaterad om utveckling och trender inom kommunikationsområdet, digitala tjänster och inom Lärarförsäkringars verksamhetsområden.

Du har troligtvis erfarenhet från liknande arbete i kombination med en akademisk utbildning inom medie- och kommunikation, journalistik, marknadsföring eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av webbpublicering, blogg, statistik, foto- och videoredigering, e-postkommunikation och layout. Har du dessutom erfarenhet från arbete inom fackförbund eller försäkring är det meriterande.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med stark teamkänsla och god sammanhållning med låg personalomsättning. Denna sammanhållning skapas bland annat genom gemensamma aktiviteter så som luncher, events och upplevelser.

Dessutom erbjuder vi marknadsmässig lön, kollektivavtal, friskvårdsbidrag på ett välmående, lönsamt och stabilt företag. Är du intresserad av ytterligare arbetsuppgifter och ansvarsområden kan det tillkomma av tillfällig art, främst i projektform.

Är du en person som motiveras av att arbeta med något som är betydelsefullt för andra människor så tror vi att du kommer trivas utmärkt tillsammans med oss.  

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Nicklas Thorstenson, 0735 16 52 40. Skicka din ansökan via länken snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Det är en heltidstjänst med tillträde efter sommaren. 

Sälj/inköpskoordinator
Stockholm

Gewe Promotion är sedan 56 år tillbaka ett familjeföretag inom profil – och presentreklambranschen. Idag är det tredje generationen inom familjen som äger företaget och vi sitter i fina lokaler på Musseronvägen 1A i Huddinge. Här hittar ni även vår yrkesbutik och utställning inom profil och presentartiklar.

Vi växer och söker en sälj/inköpskoordinator

Som sälj/inköpskoordinator kommer du ha en bred roll och vara involverad i de flesta delar av företaget. Du kommer bland annat ansvara för det administrativa kring vår orderhantering samt uppdatera priser och produkter i vår webbshop. Du kommer även att arbeta med bildredigering och textförslag till kunder, agera sälj/inköpsstöd samt täcka upp i vår yrkesbutik vid behov. Du kommer att arbeta nära vår VD Jeanette och delta i kund och leverantörs möten för att få en bra uppfattning av kundens behov samt leverantörernas utbud.

För att trivas i rollen ser vi att du är organiserad och trivs med att ha flera uppgifter igång parallellt. Rollen ställer stora krav på att du är stresstålig och själv kan planera upp din dag för att ta arbetsuppgifterna i mål. Vi lägger stor vikt vid kreativitet då du med tiden kommer att arbeta med designförslag till våra kunder och ta fram produktunderlag efter behov. Vi arbetar i Adobe-programmen och ser grafiska kunskaper är ett krav.

Vi erbjuder dig en spännande roll i ett väletablerat företag som ständigt utvecklas. Vi är stolta över vår produkt och våra samarbetspartners och arbetar alltid för nöjda och återkommande kunder.

Intresserad- och vill veta mer? Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Madeleine Axner tel. 08-520 017 43 eller madeleine.axner@jobway.se. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Account Manager

Green Print Solutions AB erbjuder helhetslösningar till kontoret för företag och organisationer. De skräddarsyr sina lösningar för sina kunder så att de får rätt lösning till rätt pris. Produkter Green Print erbjuder är kontorsmaterial, IT, fikalösningar, kopiatorer/skrivare med scanningslösningar samt tryck & profilprodukter.Green Print Solutions tjänster stödjer ett helhetstänk och miljöfokus. Företaget växer i snabb takt och söker nu en

Innesäljare/Blivande Account manager

Under ditt första år kommer du att arbeta som innesäljare inom affärsområdet Office Solutions. Där arbetar du med telefonen som verktyg och jobbar dagligen upp kontakten med nya kunder för att delge dem GreenPrints erbjudanden. I takt med att du bygger upp din kundstock kommer du även att utöka dina kunskaper inom de två andra affärsområdena samt kliva upp till rollen som Account Manager. I samband med detta får du tillgång till tjänstebil för att åka ut på möten och jobba med mer långsiktiga kundrelationer.

Du har jobbat som säljare i minst ett år. Detta då vi vill att du ska trivas direkt och det gör du bäst om du redan vet hur du lägger upp en effektiv samtalsstruktur då du ringer kalla samtal. Sitter du idag som innesäljare och längtar efter att få ordentlig fart på karriären? I så fall tror vi att denna tjänst är helt rätt för dig!

Du erbjuds möjligheten att kliva in på en långsiktig arbetsplats med korta beslutsvägar och snabb karriärutveckling. Tjänsten erbjuder fast lön och en tacksam provisionstrappa med delmål och bonussystem. Du får en iPhone och dator som arbetsverktyg och när det gäller tjänstebil så är det BMW vi kör.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Green Print Solutions AB med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Nicklas Thorstenson, 08 520 017 41. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

 

Utbildningsledare/projektledare
Stockholm

Stockholms Tekniska Institut grundades år 1924 och är en stiftelse med syfte att bedriva teknisk utbildning. Vi har därmed inget vinstintresse utan kan helt fokusera på att bedriva utbildning med hög kvalitet.
Våra utbildningar är framtagna efter arbetsmarknadens behov. Samarbetet med branschen är därför en viktig del i vår verksamhet. Vi är en verksamhet i förändrings- och expansionsfas där du har möjlighet att påverka. Hos oss finns ett stort engagemang och ett starkt fokus på samarbete, utveckling och kvalitet.

Stockholms Tekniska Institut expanderar inom IT och söker nu en Utbildningsledare/ Projektledare.


Om rollen

I rollen som utbildningsledare/projektledare arbetar du för att utveckla, planera och samordna utbildningar. I den här rollen har du mycket kontakt med människor och jobbar framförallt nära våra studerande och kursledare. Du har även kontakt med företagen i vårt nätverk för att utveckla och vårda långsiktiga relationer och samarbeten inom branschen.

Det är en roll med mycket ansvar och den innefattar bl.a. att: 

 planera utbildningsupplägg och boka in kursledare
 kommunicera och ha god kontakt med de studerande
 följa upp och lösa eventuella problem som uppkommer i utbildningarna
 planera och utvärdera utbildningens upplägg och inriktning
 utveckla och vårda långsiktiga relationer med branschkontakter och samarbetsföretag
 ta fram nya upplägg och utveckla nya utbildningar med hjälp av samarbetsföretagen

Om dig

Vi ser gärna att du har en koppling till Yrkeshögskola genom egen utbildning eller arbete, det är meriterande om du har ett bra branschnätverk.

För att samordna och planera utbildningarna använder vi ett antal olika system, därför bör du ha god datorvana och goda kunskaper inom Office-paketet. Då du kommer att ha mycket kontakt med både studerande, kursledare och företagsrepresentanter är svenska i tal och skrift ett krav.

Hos oss erbjuds du en bred och varierande tjänst varför det är viktigt att du är strukturerad och har en stor förståelse för projektledning samt ett affärsmässigt förhållningssätt. Vi tror att du trivs i en målinriktad roll där du alltid ligger steget före i dina projekt och deadlines. Du är en sann människokännare och har förmåga att kunna se olika individer i en grupp. I den här rollen får du chansen att bidra till våra studerandes framtida karriärer och IT-branschens framtida kompetensförsörjning.

Vi är en verksamhet i förändrings- och expansionsfas där du har möjlighet att påverka. Hos oss finns ett stort engagemang och ett starkt fokus på samarbete, utveckling och kvalitet. Är du positiv, serviceinriktad och trivs i en roll med mycket ansvar så kommer vi att trivas tillsammans.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Stockholms Tekniska Institut med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Linn Klofsten på tel 08-511 617 45 eller linn.klofsten@jobway.se. Urval sker löpande och din ansökan behandlas konfidentiellt.

Butikschef
Stockholm

Gewe Promotion är sedan 56 år tillbaka ett familjeföretag inom profil – och presentreklambranschen. Idag är det tredje generationen inom familjen som äger företaget och vi sitter i fina lokaler på Musseronvägen 1A i Huddinge. Här hittar ni även vår yrkesbutik och utställning inom profil och presentartiklar.

Vi växer och söker en Butikschef ansvarig för yrkesbutiken

Om tjänsten

Som butikschef ansvarar du främst för företagets yrkesbutik och försäljning av arbets- och profilkläder samt övriga skyddsprodukter. Du kommer dagligen ta emot företagets kunder och ansvara för att kunden får bästa möjliga upplevelse och service. Du ansvarar för att både lager och butiken alltid är påfyllt med de produkter och artiklar som finns i Gewe Promotions utbud samt även göra egna beställningar. Du kommer även att trycka kläder med kunders logotyper i våra transferpressar. Du kommer främst att arbeta mot små- och mellanstora företag inom hela stor Stockholm. Du ansvarar för de serviceärenden och reklamationer som kommer in till butik och förväntas lösa dessa på bästa sätt. Du har även ansvaret för att butiken uppnår de utsatta målen inom butiksförsäljningen. Du kommer ta emot inkommande samtal som kommer in till butiken samt i vissa fall hjälpa till i övriga delar av företaget när det behöver. 

Om dig som söker
Vi söker nu dig som är mellan 35-50 år som tycker om att arbeta inom försäljning och service.
Vidare ser vi att du är prestigelös och orädd och har inga problem att gå utanför din trygghetszon. Du gillar högt tempo och tycker det är kul att träffa människor. Du gillar att ha många ”bollar” i luften och arbetar bra självständigt så väl som i team. Det kommer krävas att du är självgående som person då detta är ett fritt och självständigt arbete. Vi ser gärna att du är kreativ och gillar färg och form, samt att du gärna kommer med nya tankar och idéer för att ständigt vilja förbättra och utnyttja butikens potential.

Som person är du ambitiös och initiativtagande vilket visar sig i att du vågar uppsöka nya arbetsuppgifter och är hungrig på att komma in i arbetet och leverera. Tjänsten förutsätter således att du är orädd inför nya utmaningar och trivs med att arbeta både praktiskt och teoretiskt. Du trivs med att samarbeta och du kan planera och organisera dina arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Intresserad- och vill veta mer? Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Lukas Håstlund. Skicka din ansökan, tel 070 091 57 13. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Kursadministratör
Stockholm

Stockholms Tekniska Institut grundades år 1924 och är en stiftelse med syfte att bedriva teknisk utbildning. Vi har därmed inget vinstintresse utan kan helt fokusera på att bedriva utbildning med hög kvalitet.
Våra utbildningar är framtagna efter arbetsmarknadens behov. Samarbetet med branschen är därför en viktig del i vår verksamhet. Vi är en verksamhet i förändrings- och expansionsfas där du har möjlighet att påverka. Hos oss finns ett stort engagemang och ett starkt fokus på samarbete, utveckling och kvalitet.

”Våra kurser ger dig möjlighet att utvecklas i din karriär. Här hittar du kurser inom teknikområdet för såväl företag och branschorganisationer som för dig som privatperson. Stockholms Tekniska Institut grundades år 1924 med syfte att bedriva teknisk utbildning och vi har ett nära samarbete med branschen. Under våra kurser får du träffa erfarna föreläsare som är uppdaterade på det senaste inom området. Hör gärna av dig om du vill kompetensutveckla dig eller din personal inom tekniska områden.”

Stockholms Tekniska Institut söker nu en Kursadministratör med ekonomiansvar. 

I rollen som Kursadministratör ansvar du för kursadministrationen av STI:s företagsutbildningar. Rollen innefattar ett övergripande ansvar för kurserna från start till slut. Du agerar innesäljare i form av att hantera inkommande förfrågningar, registrerar kursdeltagare och sköter den administration som finns kring kurserna, däribland bokföring, fakturering och löner. Vidare agerar du löpande kontaktperson för våra kunder och ser till att alltid ge svar på frågor och bästa service. Du har även hand om planeringen inför kurstillfällen gällande kursledare, material samt inköp av fika och luncher.

Vi söker dig som är serviceminded som person och trivs med ordning och reda. Du är självgående och uppskattar att planera dina egna dagar strukturerat. För att lyckas i rollen har du  en ekonomiskutbildning samt erfarenhet av bokföring då tjänsten består av ca 50% ekonomifrågor. Vi ser även att du är van vid att arbeta i Officepaketet och bekväm med Excell. Svenska i tal och skrift är ett krav, samt minst grundläggande kunskaper i engelska.

STI erbjuder: I den här rollen får du chansen att bidra till teknikbranschens framtida kompetensförsörjning. Vi är en verksamhet i förändrings- och expansionsfas där du har möjlighet att påverka. Hos oss finns ett stort engagemang och ett starkt fokus på samarbete, utveckling och kvalitet. Är du positiv, serviceinriktad och trivs i en roll med mycket ansvar så kommer vi att trivas tillsammans.


Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar STI med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringsansvarige Maria Sjöman08 511 617 48 Välkommen med din ansökan via länken. Urvalet sker löpande och din ansökan behandlas konfidentiellt.

 

Account Manager
Stockholm

Account Manager / Säljare till expansivt informationsföretag i Stockholm

 

CMPartner AB växer och vi söker nu drivna säljare av marknadsinformation.

 

Som Account Manager kommer du att prospektera och utveckla kunder inom B2B-segmentet på en Nordisk marknad med stor potential. Du kommer ingå i vårt framgångsrika säljteam i ett snabbväxande bolag som erbjuder företag innovativa lösningar inom marknadsinformation, såsom e-postkampanjer, DR-kampanjer, målgruppsurval samt uppdatering och komplettering av innehåll i CRM-system. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vi också satsar stort på nya produkter och tjänster.

 

Arbetsuppgifter / Ansvarsområden

-        Bygga relationer med nyckelpersoner på företag inom alla branscher.

-        Arbeta upp och utveckla egen kundstock främst genom telefonförsäljning men även kundmöten vid             behov.  (dvs en hybrid säljare)

-        Ansvara för egen budget och kundportfölj.

-        Offertskrivning och övriga säljadministrativa uppgifter.

-        Arbeta i ett högt och intensivt tempo.

 

Kvalifikationer

-        Vi söker dig som tidigare arbetat med marknadsinformation, analys, branschrapporter, leads                         försäljning eller liknande.

-        Minimum gymnasieutbildning.

-        Flytande svenska i tal och skrift.

-        Goda kunskaper i MS Officemiljö och vana att arbeta i CRM-system.

 

Personliga egenskaper

-        Ambitiös och driven person som tycker att försäljning och människor är det bästa som finns.

-        Fokuserar på mål och ser möjligheter och inte problem. 

-        Utåtriktad, kreativ och har både intresse och passion för att göra bra affärer.

-        I kontakten med andra är du professionell och relationsbyggande.

-        Pedagogisk och har känsla för att hitta bra affärer.

-        Brinner för att jobba nära verksamheten och utveckla dina kunder till nya nivåer.

 

Vi erbjuder

CMPartner AB erbjuder dig ett självständigt arbete med stort eget ansvar i en organisation med korta beslutsvägar. Dina insatser blir av stor betydelse för vår fortsatta framgång. Vi tycker om att ha roligt på jobbet och erbjuder dig även en inspirerande och kreativ arbetsmiljö med tävlingar, kick-offer och AW. Vi sitter i trevliga lokaler på Alviks torg i Bromma, strax utanför innerstan. Hos oss finns det alla möjligheter att göra karriär inom koncernen. Fast grundlön på runt 21 000 kr och bra provision.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways kundansvarig Miliona, tel 08-511 617 43. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Du är välkommen till vårt härliga gäng!

Innesäljare
Stockholm

Orrefors Kosta Boda AB är ett småländskt designföretag med formgivning och tillverkning av högkvalitativt bruks- och konstglas. Vi utvecklar, producerar och säljer ett brett bruks- och konstglassortiment för såväl privat som offentligt bruk under varumärkena Orrefors och Kosta Boda. Vi är Nordens största glasbruksgrupp med en historia som sträcker sig tillbaka till 1742.

Orrefors Kosta Boda AB är ett småländskt designföretag med formgivning och tillverkning av högkvalitativt bruks- och konstglas. Vi utvecklar, producerar och säljer ett brett bruks- och konstglassortiment för såväl privat som offentligt bruk under varumärkena Orrefors och Kosta Boda. Vi är Nordens största glasbruksgrupp med en historia som sträcker sig tillbaka till 1742. Läs mer på orrefors.se

Vi söker nu en Innesäljare i Stockholm

I rollen som säljare ansvarar du över din egen försäljningsprocess. Huvudfokus kommer att vara försäljning mot företag inom Sverige. Rollen innefattar även att vårda varumärket samt relationen till befintliga kunder. Du är en driven, strukturerad person som gillar att knyta kontakter och arbeta i ett högt tempo under eget ansvar och mot uppsatta mål. Dina viktigaste arbetsuppgifter förutom att arbeta som innesäljare blir att planera och assistera försäljningschefen. Vi lägger störst vikt vid att hitta rätt person men för att hantera och trivas i rollen ska du ha:

  • Sälj tänk
  • Vana att arbeta i högt tempo med många bollar i luften
  • En drivkraft att självständigt leverera det som förväntas
  • Goda datakunskaper
  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

 

Vi erbjuder dig: Du erbjuds en heltidstjänst med en fast månadslön. Vi ger dig frihet under ansvar och erbjuder förmåner inom alla arbetsverktyg som behövs. Vi hoppas att du vill bli vår nya kollega så skicka in din ansökan med en gång!

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Orrefors med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Miliona tel. 08-511 617 43. Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Account Manager
Stockholm

Vipetech är ett snabbväxande företag inom IT-sektorn. Med en stark integrationsplattform hjälper vi företag att integrera och automatisera olika affärsprocesser. Plattformen fungerar som ett nav mellan olika system och förenklar informationsflöden. Tillsammans erbjuder vi lösningar inom alla typer av informationshantering; från hantering av in-och utdata till och från system, till arkivering, integration, RPA, CRM, servicesystem och workflowlösningar. Vår affärsmodell bygger på att vi tillsammans tar hand om hela processen från idé till genomförande och i samförstånd med kunder och partners. Och det är här du kommer in i bilden!

Account manager

Som Account manager hos kommer du via telefon och möten bearbeta marknaden med våra lösningar för kund- och leverantörsfakturahantering. Detta innebär att du ansvarar för hela kedjan från att ta kontakt med kunden till uppföljning och ta beställning.

För att lyckas i rollen har du minst 2 års erfarenhet inom företagsförsäljning. Vi förutsätter att du har god social kompetens för att skapa och bibehålla bra relationer med kunderna. Då det sker daglig kontakt via telefon, möte och e-post är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Eftersom dator används flitigt i sammanhang som mailkommunikation, webbdemos och powerpointpresentationer, bör du ha god datorvana. Det är meriterande om du tidigare arbetat med affärssystem.

Vi vill att det ska vara viktigt för dig att göra ett bra jobb och att ha nöjda kunder som får förstaklass service. Du har fokus på din karriär och att du har som mål att bli lyckosam och utvecklas inom försäljningsyrket. Du gillar att arbeta på en arbetsplats som präglas av affärsmässighet, högt tempo, högt tak och har en stark positiv anda.

Vi erbjuder dig en arbetsplats på ett företag som arbetar med lösningar inom ett flertal affärsområden och därför finns det en stor möjlighet till utveckling i säljrollen. Vi har en marknadsmässiglön med en generös bonusmodell. Utöver detta ser vi till att hålla en bra sammanhållning på Vipetech genom trevliga kick-offer och middagar. Vid nådda mål bär vi även av till varmare destinationer.

Är du intresserad och vill veta mer? Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Mikaela Yourstone tel. 08 520 017 45 eller mikaela.yourstone@jobway.se. Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.   

Fastighetsmäklare
Stockholm

Diplomat Fastighetsmäkleri drivs idag av Erika Mutschler och Lisa Kalin med ambitionen om att driva en personlig, nytänkande och serviceinriktad mäklarbyrå.

Tack vare nöjda kunder och gott rykte har efterfrågan på vår mäklartjänst stadigt ökat vilket har gett oss möjligheten att handplocka duktiga mäklare. Idag kan vi med stolthet säga att Diplomat är en av Stockholms mest rekommenderade mäklare enligt reco.se och Booli.se.

Vår inriktning är förmedling av bostadsrätter, villor och Aquavillor i Stockholm. Vi tar fram en individuell lösning för varje affär utifrån vår erfarenhet, dina önskemål och hemmets förutsättningar.

Diplomat Fastighetsmäkleri förmedlar din bostad med stort och personligt engagemang, kompetens, lyhördhet och kvalitet. Vi strävar alltid efter 100% nöjda kunder, högsta slutpris, service och tillgänglighet. Din trygghet som kund, före, efter och under affären är självklar och mycket viktigt för oss!

Diplomat Fastighetsmäkleri drivs idag av Erika Mutschler och Lisa Kalin med ambitionen om att driva en personlig, nytänkande och serviceinriktad mäklarbyrå.

Tack vare nöjda kunder och gott rykte har efterfrågan på vår mäklartjänst stadigt ökat vilket har gett oss möjligheten att handplocka duktiga mäklare. Idag kan vi med stolthet säga att Diplomat är en av Stockholms mest rekommenderade mäklare enligt reco.se och Booli.se.
Diplomat Fastighetsmäkleri förmedlar din bostad med stort och personligt engagemang, kompetens, lyhördhet och kvalitet. Vi strävar alltid efter 100% nöjda kunder, högsta slutpris, service och tillgänglighet. Din trygghet som kund, före, efter och under affären är självklar och mycket viktigt för oss!

Vi växer och vill nu förstärka vårt team med en

Fastighetsmäklare

Som mäklare hos oss kommer du att arbeta med förmedling av bostadsrätter, villor och Aquavillor i hela Stockholm. Vårt arbetssätt är kundorienterat och du kommer att ta fram en individuell lösning för varje affär utifrån din egen erfarenhet, kundens önskemål och hemmets förutsättningar.

För att lyckas i denna roll ser vi att du är registrerad mäklare med några års arbetslivserfarenhet i Stockholmsområdet. Som person är du driven och social, du har sinne för affärer och du trivs i en roll med mycket kundkontakter.

Du bör vara självgående och trygg i din yrkesroll, och vara redo att ta nästa lönsamma steg i din karriär. Franchising är möjligt för mäklare som vill ha eget kontor med låga avgifter.

Vi erbjuder dig en spännande och varierande tjänst hos en av Stockholms mest rekommenderade mäklare.  I den här rollen är ingen dag den andra lik. Trivs du i en organisation där du ges stora möjligheter att utvecklas både på det professionella och personliga planet? Skicka in din ansökan redan idag!

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Diplomat Mäkleri med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Rasmus Lyckhammar tel 08 511 617 48, din ansökan behandlas konfidentiellt och urvalet sker löpande.

Teknisk säljare
Stockholm

Kve Kvartselektronik AB- Nordens ledande leverantör av kvartskomponenter. Vi startade vår verksamhet redan på 1950-talet och tillverkade fram till 1990 våra egna kristaller. Sedan dess har KVE utvecklats till att idag vara ledande leverantör av kvartskomponenter i Norden. Den stora samlade kunskapen om kristaller och oscillatorer har vi bevarat inom företaget och den är i dag till stor nytta för våra kunder i form av teknisk support, mättjänster samt utvärdering/kontroll av våra nya leverantörer och deras produkter. Läs mer på www.kve.se

Vi expanderar och söker efter en Teknisk säljare till ett nytt affärsområde

Som säljare så kommer du ansvara för att utveckla ett nytt affärsområde där du framför allt kommer sälja Muratas produker. Du kommer skapa och upprätthålla långsiktiga relationer till nya och befintliga kunder, som finns i framförallt de nordiska länderna. Du kommer att genomföra tekniska konsultationer och erbjuda våra kunder skräddarsydda lösningar för just deras produkt/applikation.

Vi söker dig som har ett stort teknikintresse men framförallt nyfiken och viljan att lära sig mer. Du har en stark drivkraft och är van att ta eget ansvar och arbeta självständigt Du ska ha minst 3 års erfarenhet av kvalificerad teknikintensiv försäljning. Svenska och engelska i tal och skrift samt körkort är ett krav. Du kommer att få utbildning men du måste ha ett intresse och en god teknisk förståelse. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Spånga.

Vi erbjuder ett stimulerande arbete med stor frihet att utveckla ditt eget arbetssätt samt förmånliga anställningsvillkor. Då vi är ett litet familjärt företag kommer vi att lägga stor vikt vid ditt driv och dina personliga egenskaper, då det är viktigt att vi trivs tillsammans och har kul på jobbet.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Mattias Klavebäck, tel 08-520 017 51

Head of Distribution
Stockholm

För kundsräkning söker vi en:

Head of Distribution

Vi hjälper just nu en större digital- och contentbyrå i Stockholm att hitta en Head of Distribution. Vi söker dig som vill vara med och starta upp ett helt nytt affärsområde där primärt fokus kommer att ligga på distribution av innehåll via sociala medier, exempelvis Facebook och YouTube. Du får vara med från början och förväntas därför tidigt att utveckla strategier, rutiner och produkter. Stort fokus kommer även att ligga vid att utveckla befintliga och nya kundrelationer. Vi är experter på att skapa innehåll, du på att förmedla det!

För att passa i denna roll ser vi att du har väl dokumenterad erfarenhet av digital marknadsföring. Du är väl kunnig inom sociala medier och är inte rädd för att testa nya strategier och lösningar i det ständigt förändrande medielandskapet. Som person är du kundorienterad, prestigelös och en mästare på att mingla och knyta nya kontakter.

Du erbjuds en fri arbetsplats där kreativiteten och entreprenörskapet står i fokus. Vi värdesätter våra medarbetare och strävar efter att bli Sveriges schysstaste arbetsplats. Ett rätt offensivt mål, men vi vet att rätt medarbetare attraherar spännande kunder. Utöver detta erbjuder vi dig självklart tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkring.

Intresserad och vill veta mer? Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringsansvarig Max Kolthoff, tel 08-520 017 44 eller Frida Persson, tel 08-520 017 51. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Systemsäljare
Stockholm

Copy Office grundades 1991 och är en av Stockholms ledande återförsäljare inom dokument-och IThantering. De har expertis inom bl.a. utskriftshantering. Vi erbjuder heltäckande lösningar för kunder med ett brett utbud av mjukvaror, produkter och IT-lösningar. Copy Office har kontor i Haninge, söder om Stockholm men är verksamma i hela Storstockholm. 

I takt med företagets utveckling söker de nu en:

Systemsäljare

Som systemsäljare kommer du att bygga upp din egen kundstock där du ansvarar för hela försäljningsprocessen, vilket innebär mötesbokning, möte ute hos kund, offererar och gör avslut. Som säljare arbetar du både självständigt och i team för att planera och nå uppsatta mål. I ditt dagliga arbete har du stöd från närmsta chef och kollegor. Du arbetar främst med nykundsbearbetning men även en del mot befintliga kunder. Du kommer att jobba med hela vårt produktsortiment så som multifunktionsmaskiner, scanners, skrivare, faxar m.m.

För att lyckas i rollen har en stark drivkraft att uppnå resultat. Du har tidigare erfarenhet av mötesbokning eller ett starkt intresse för uppsökande försäljning och trivs med ett socialt arbete. Vi ser att du har goda kunskaper i Officepaketet samt att du tidigare jobbat med något CRM-system. Tidigare erfarenhet av liknande produktområden eller annan säljutbildning är meriterande. Då du tar dig runt till kunder i bil krävs det att du har körkort. Svenska i tal och skrift är ett krav.

Som person är du tävlingsinriktad och brinner för att uppnå dina mål i kombination med att du har ett bra förhållningssätt gentemot våra kunder. Då du är vårt ansikte utåt ser vi att du har en god social förmåga och alltid sätter kundens bästa i fokus. Du är självgående och klarar av att prioritera dina uppdrag rätt.

Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats där du får vara del i ett härligt, enkelt gäng. Du styr din egen dag där du får möjlighet att arbeta med ett brett produktsortiment. Du får en gedigen produktutbildning och löpande säljutbildning. Goda resultat premieras med bl.a. mer ansvar och personlig utveckling. Andra förmåner är förmånsbil, friskvård, gymkort och tjänstepension.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Copy Office med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Jenniefer Berg tel. 08 510 66 201. Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Säljassistent
Stockholm

Amtele är ett ISO9001 certifierat agenturföretag som funnits på marknaden i 50 år. Amtele erbjuder allt från komponenter till system från leverantörer verksamma inom RF & Mikrovåg samt Mät & Test.  Amtele är samarbetspartner för kunder inom industri, försvar och universitet i Norden. Huvudkontoret ligger söder om Stockholm i Kungens kurva. Försäljningskontor finns i Göteborg samt Helsingfors. 

Företaget växer snabbt och därför vill vi tillsätta ytterligare en säljassistent

Säljarna hos oss brinner för att sälja, du däremot känner passion för det administrativa och hjälper dem i processen att registrera ordrar samt säkerställa att leveranserna går fram felfritt. Våra kunder förtjänar den bästa servicen, du inser vikten av att leverera det med ett leende på läpparna. Dina arbetsuppgifter hos oss går under kategorin strukturera, organisera, leverera. CRM-systemet Pyramid är ditt verktyg i vardagen för att registrera kunder, leveranser, artiklar och fakturor.  Du har befogenheter som att upprätthålla offert till kund och förandla fram nya transportavtal. Att hålla leverantörsmodellen uppdaterad, mäta leveranssäkerhet, maila kunder och hålla koll på tull och spedition är några av de uppgifter vi vet att du kommer ta med en klackspark.

Förutom ett glatt humör har du goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Om du har tidigare erfarenheter av att arbeta på agenturföretag och i CRM-system så är det starkt meriterande. Vi vill att du ska vara en del av vår framtid och ser därför att du vill stanna och utveckla dina kompetenser hos oss långsiktigt.

Vi erbjuder dig en flexibel arbetsplats där du arbetar med frihet under ansvar. Du blir en del av vårt gäng med erfarna och trevliga kollegor. Vi hittar gärna på aktiviteter som att bowla, ta en träningslunch eller så kanske vi grillar på vår veranda i kvällssolen. Utöver detta erbjuder vi dig en trygg och långsiktig arbetsplats där du får möjlighet att påverka och vara en viktig del i  organisationen. Självklart erhåller vi förmåner som friskvårdsbidrag, tjänstepension och tillgång till kiropraktor.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Amtele med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsulter Pauline Zander, tel 08 511 617 41 eller Tobias Knutsson, tel 08 511 617 45. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Key Account Manager
Stockholm

DIAKRIT är världsledande inom 3D-visualiseringsprodukter, digitala försäljningsapplikationer och konsulttjänster för fastighetsbranschen. Vi har vuxit snabbt sedan vi startade 2001 och idag sysselsätter vi 450 människor globalt och levererar våra tjänster till mer än 2,000 stora fastighetskunder runt om i världen. I februari 2016 köpte en av världens största mediekoncerner, News Corp, aktiemajoriteten i DIAKRIT vilket innebär att det nu är dags för oss att skriva vårt nästa kapitel i vår verksamhet.

Vi söker därför ytterligare en Account Manager till vårt kontor i Hammarby Sjöstad. 
 
Som Account Manager hos Diakrit har du hela mäklarmarknaden som dina kunder, där vi även är marknadsledande. Med ett kundunderlag av redan befintliga likväl som potentiella kunder är det ditt uppdrag att identifiera deras behov och hitta proaktiva lösningar som inte bara effektiviserar deras försäljningsprocess utan även gör skillnad i deras verksamhet. Du kommer att ha ett helhetsansvar för försäljningsprocessen, där du genom mötesbokning och mötesgenomförande stänger affärer med två nöjda parter. Du får frihet under ansvar vilket ger dig som söker möjligheten att få utlopp för ditt skarpa sinne gällande problemlösning, prioriteringsförmåga och ditt enorma driv. 
 
Du som söker befinner dig troligtvis i början av din karriär med några års erfarenhet från företagsförsäljning sedan tidigare och vill ta nästa stora steg i din karriär. Kanske har du erfarenhet av media och internetbaserad försäljning sedan tidigare, eller så kanske du är mäklaren med ett brinnande IT-intresse? Vidare har du en professionell framtoning med förmågan att anpassa din kommunikation efter varje kund på ett förtroendeingivande och ödmjukt sätt. Givetvis förutsätter det att du är skicklig på att kommunicera och har en retorisk grund. Du är van att hantera Officepaketet och presentations program.  

Du kommer till ett litet och dynamiskt team där kontoret genomsyras av en stark entreprenörsanda och högt tempo, vilket är en miljö du känner dig hemma i. För att trivas hos oss är du vår jämlike och vi förväntar oss ett stort engagemang, passion och att du levererar efter budget. I gengäld ger vi dig möjligheten att utvecklas och verka i en dynamisk expansiv miljö med möjlighet till internationella karriärvägar. Med det får du en konkurrenskraftig lön med både en fast och rörlig del, Mac Book och Iphone. 

 
Intresserad och vill veta mer? 
I denna rekrytering samarbetar Diakrit med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Ronja Ekenrydtel 08 510 60 651. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Inköpare
Uppsala

Markona grundades 1994 och är ett brett markförädlingsföretag med cirka 200 medarbetare. Tjänster vi erbjuder är asfaltering, markentreprenad, snöröjning, sandupptagning, kabelgrävning, grönyteskötsel, rivning, sortering/krossning och transporter. Våra engagerade medarbetare strävar alltid efter att hålla högsta kvalitet på leverans samtidigt som en smidig organisation med snabba beslutsvägar säkerställer en leverans i tid. 

Vi expanderar och söker nu en

Inköpare till Markona i Uppsala

I rollen som inköpare kommer du att ha en centralroll i verksamheten och vara ett projektstöd vid inköpsrelaterade frågor. Dina arbetsuppgifter kommer att beröra leverantörsbedömning, förhandling, kontrakt, leverantörsutveckling, redovisning och analysering av inköpsresultat.

Vidare kommer du att utforma förfrågningsunderlag, sammanställa anbud, förhandla och teckna ramavtal.  Uppgifter som att skriva, implementera och förvalta avtal kommer även att ingå i Inköparens ansvarsområde.

För att lyckas i rollen har du en relevant högskoleutbildning eller erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete inom bygg- och anläggningsbranschen. Du har minst tre års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete. Har du tidigare arbetat i projekt och har vana av ritningsläsning är det meriterande. Vidare behärskar du svenska på ett obehindrat sätt i tal och skrift.

Du är strukturerad, analytisk och kommunikativ samt har ett stort affärsdriv. Du trivs att arbeta självständigt med stort ansvar och får saker att hända samt att du har förmåga att agera trovärdig vilket gör dig till en duktig förhandlare.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och utmanande arbete hos ett av Sveriges större anläggningsföretag som trots sin storlek har en väldig familjär anda. Med ägarna aktiva i företaget är beslutsvägarna snabba och utvecklingsmöjligheterna stora.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Markona med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Karin Bäck, Tel 08-511 617 43. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Teknisk säljare
Stockholm

Området Mät & Test växer kraftigt med en försäljningsökning på över 30 % det senaste året. Därför söker vi

Teknisk säljare till vårt säljkontor i Göteborg

Till tjänsten hör att utveckla Amteles försäljning och marknadsandel inom området Mät & Test. Redan idag finns en mycket stark kundbas och lång historik men potentialen att växa vidare är mycket stor. Du kommer att föra tekniska och kommersiella diskussioner med kunder och leverantörer samt hjälpa kunderna med lösningar på tekniska problem och/eller specifika komponentbehov. Till produktsortimentet hör bl.a. instrument för kalibrering av tryck, flöde, temperatur samt sensorer för att mäta tryck, kraft, flöde, position och nivå. En avgörande del är att utveckla Amteles erbjudande inom tjänsten kalibrering. Målgrupper är verkstadsindustri, processindustri, kalibreringslab och konsultgrupper.

Försäljningsområdet är södra Sverige och antal resdagar per år är ca 100.

Vi önskar att du är driftig, självständig och försäljningsinriktad. Du har en teknisk utbildning och erfarenhet av B2B försäljning inom t.ex. processindustri, tillverkningsindustri, försvar eller flygindustri. Produktkunskap och kontakter inom branschen för givare, kalibrering, mätteknik, hydrologi och miljöteknik är meriterande. Dokumenterad bakgrund som mycket framgångsrik säljare är ett måste och kunskap i engelska behövs i samarbetet med internationella leverantörer och kunder.

Vi erbjuder dig konkurrenskraftig lön, bonus, tjänstebil samt förmåner. Ett intressant och självständigt arbete i ett lönsamt företag, där tillväxtmöjligheterna är stora. Du har möjlighet att utveckla både produktsortimentet och din tjänst utifrån ditt eget engagemang och din erfarenhet.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Amtele med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Tobias Knutsson, tel 08 511 617 45. Skicka din ansökan till tobias.knutsson@jobway.se snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

 

 

 

Teknisk säljare automation
Stockholm

Sensor Control Nordic AB är en oberoende leverantör av komponenter och system inom området industriautomation. Deras vision är att bli Nordens ledande oberoende leverantör av komponenter och system till maskinbyggare. Arbetsfältet är hela Norden. Basen ligger i Upplands Väsby, Stockholm och lokalkontor finns placerat i Umeå, Malmö, Helsingfors samt Tallinn.

Kundfokus är lagt på medelstora samt stora maskinbyggare. För att kunna erbjuda kunder absolut bästa service och support, har de valt att utforma deras produktsortiment baserat efter deras kunders behov.  Med ett antal olika partners, som alla är specialister och mycket kostnadseffektiva inom sitt område, har de byggt upp ett komplett och slagkraftigt produktsortiment som innefattar fyra produktområden: Styrsystem, Givare, Industri-PC och Komponenter.   

SCN Group fortsätter att växa på den nordiska marknaden och behöver nu stärka upp sin säljavdelning med en teknisk säljare inom automation. 

Arbetsbeskrivning
Som säljare hos Sensor Control kommer du att bearbeta befintliga och nya kunder inom industriautomation och maskinbyggnation i norra Sverige. En viktig del i tjänsten är att kunna identifiera och sälja in kompletta lösningar till kunden. För att klara detta är du analytisk, affärsmässig och inger ett stort förtroende. Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift samt b-körkort är ett krav. Du har eget budgetansvar och rapporterar till FC på HK. Du kommer att utgå från kontor/kontorshotell i Umeå eller närområde.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att bygga upp och utveckla kundrelationer.  Du har en gedigen industrikompetens och en förståelse för hur industrin och framförallt OEM (maskinbyggare) fungerar. Som säljare är du affärsmässig och inger ett stort förtroende. Vidare är det viktigt med en teknisk grundkunskap, att du har en god kommunikativ förmåga och goda kunskaper i engelska såväl i tal som skrift. B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder dig ett fritt, spännande och utvecklande arbete på ett växande bolag med en hög flexibilitet och servicenivå. Du ansvarar själv för hela säljprocessen, från att boka möten till avslut och har en kontinuerlig kontakt med dina kunder. Du kommer vidare att få vara med och forma segmentet i norra Sverige.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Anders Enström, tel. 08-511 617 41. Skicka din ansökan till anders.enstrom@jobway.se snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Teknisk säljare
Stockholm

Vi söker nu en Teknisk säljare mot industribranschen

Arbetsuppgifter
Som säljare hos Elit blir din uppgift att utveckla och driva affärer med i synnerhet befintliga kunder med utgångspunkt region sydvästra Sverige. Du förväntas bistå med teknisk kunskap och att hitta den bästa lösningen för kunden. Rollen som säljare är mycket fri och du har goda chanser att påverka din arbetsdag. I tjänsten ingår resor för kundbesök samt deltagande i branschmässor.  

KvalifikationerFör att lyckas i rollen har du några års säljerfarenhet, gärna B2B. Relevant utbildning och/eller grundläggande el-kunskap är meriterande, likaså branscherfarenhet och intresse för teknisk försäljning. Vi förutsätter att du är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska, då tjänsten innebär en del kontakt med internationella leverantörer. Körkort B är ett krav. 

För att lyckas i rollen är du driven och social. Du har ett förtroendeingivande och professionellt sätt att te dig samtidigt som du bör tycka om att arbeta mot uppsatta mål. Vidare bör du kunna arbeta självständigt och med frihet under eget ansvar. 


Vi erbjuder dig 

en fri tjänst på ett företag under tillväxt inom sitt område. Vi erbjuder marknadsmässig lön, tjänstebil och för att komma in i tjänsten på ett bra sätt en gedigen produktutbildning. Det finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person,
Är du intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Elit Instrument AB med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvarar av rekryteringskonsult Anders Enström, 08 - 511 617 41. Skicka din ansökan till anders.enstrom@jobway.se snarast, urval sker löpande. Samtliga ansökningar hanteras konfidentiellt