Jobway Försäljning & Marknad | Pågående uppdrag

Sök bland pågående uppdrag


Dölj filter
10 lediga tjänster just nu
Säljare
Stockholm  2019-12-11

D2 är inredningsarkitekter och projektledare som tar ansvar för helheten från ide till färdigställande. Vi erbjuder projektledning för genomförande av behovsanalys, planering, upphandling och leverans. Vårt fokus är att ge våra kunder kvaliteter som inspirerar och engagerar.

Vi är ett mindre företag som har ambitioner att växa och söker nu en säljare till vårt team som vill vara med på den resan.

Som säljare kommer du vara ute och skapa nya relationer. Du är en utåtriktad person som älskar att sälja och göra affärer. Du är en typisk relationsskapare som också kan arbeta självständigt och trivs med det. Du är strukturerad, tycker om att lösa problem och att ha många bollar i luften.

Du kommer att använda ditt befintliga kontaktnät från näringslivet, bygg eller från fastighetsbranschen till att skapa nya affärer genom att ta dig an nya projekt. Som säljare kommer du ha en central roll i företag och har ett nära samarbete med ägarna för att utveckla företaget framåt.

För att lyckas i denna roll har du drivit egna projekt framåt och jobbat med sälj i minst 3 år med goda resultat.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du som person är självständig, drivande och engagerad i ditt arbete med förmågan att driva projekt framåt. Vi tar gärna emot personer som vill ha en utmaning och växa med oss. En entreprenöriell person som gillar när det händer saker och som ständigt vill utveckla sig själv som företaget!

Du erbjuds en arbetsplats med erfarna människor som gillar att ha roligt tillsammans. Du kommer att vara en del i ett företag med högt i tak och som värnar om sina anställda.

Är du intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretag Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Nathalie Johansson tel:08 520 017 56 alt. nathalie.johansson@jobway.se

Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt


Uppdragsledare Göteborg
Göteborg  2019-12-11

Bergsäker grundades 1972 av Lennart Karlsson och öppnade sitt första kontor i Göteborg. Den ursprungliga affärsidén var kopplad till bergbyggnation och säkring av berg, därav namnet Bergsäker. Idag finns Bergsäker på sju orter i Sverige, antalet anställda är cirka 40 och ambitionen är fortsatt tillväxt.

Bergsäkers affärsidé är att skapa trygghet för byggaktörer och kringboende i samband med bygg- och miljöprojekt. Bergsäker är i dag marknadsledande och erbjuder riskbedömningar och mätningar som syftar till att minska skador eller risker på byggprojektets omgivning eller närliggande byggnader. Bergsäkers kunder är främst byggherrar och entreprenörer. Att ha mycket nöjda kunder är av stor vikt för Bergsäkers framtida utveckling och ambitionen är att utifrån en hög nivå fortsätta med att öka kundernas nöjdhet och deras förtroende för Bergsäker. 2015 köptes Bergsäker upp och övergick i Forcits-koncernen.

Vår verksamhet växer och vi behöver fler medarbetare. Vi söker en uppdragsledare

I rollen som uppdragsledare innebär det ett ansvarstagande, fritt arbete med ett högt tempo. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att i projekt leda Bergsäkers arbete gällande omgivningspåverkan. Detta gör du genom att du i täta kontakter med beställaren hittar de bästa lösningarna i projektet samt genom att ta ansvar för ekonomi och kundnöjdheten i projektet. Till din hjälp har du mentorer, kollegor och samarbetspartners.

 Arbetsuppgifterna är varierande med både fält- och kontorsarbete och innebär en mängd kontakter både internt och externt. Den ständigt pågående kontakten med dina kunder är mycket viktig.

• Du leder aktivt projekt som gör att alla berörda vid ett visst byggprojekt vet vem och vad som orsakar omgivnings- och miljöpåverkan samt vilka risker som finns (görs genom riskanalyser och kontrollprogram gällande t.ex. besiktning, mätning av vibrationer, buller, sättningar, automatisk mätning av grundvatten, markrörelser, portryck mm).

• Du planerar och leder projektet enligt Bergsäker projektmetodik och på ett sätt som gör kunderna nöjda och ser det som självklart att vända sig till dig igen när det är dags för nya liknande projekt.

• Du är ansvarig för dina egna projekt inklusive kommunikation med kunder samt för uppföljningen av projekten för att garantera kundnöjdhet.

• Som projektledare kommer du till viss del även vara ute i fält och utföra riskanalyser, besiktningar och mätarhantering. • Det kan förekomma resor till våra andra kontor

 För att lyckas i rollen;

• Du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet från bygg och anläggningsbranschen, antigen från konsultsidan eller från entreprenadsidan.

• Du har varit ansvarig för omgivningspåverkan inom infrastruktur- och byggprojekt av omfattande storlek

• Du har erfarenhet relaterad till omgivningspåverkan och är således väl bekant med den typen av verksamhet'

 • Du har antagligen teknisk högskole- eller YH-utbildning med relevant inriktning, t ex bygg, väg och vatten eller liknande.

• Personlighetsmässigt så är det viktigt att du är strukturerad och har förmåga att följa rutiner och riktlinjer samtidigt som du måste kunna planera dina arbetsdagar på ett effektivt sätt. Du motiveras av att skapa goda resultat och lösa kunders behov. Våra uppdrag är ofta omfattande i sin karaktär vilket leder till att det är viktigt att du kan arbeta effektivt samt har en hög stresstålighet då vissa perioder kan bli intensiva för att uppfylla våra kunders deadlines.

• Det är också viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, då du ofta kommunicerar med människor som är beroende av korrekt och välformulerad information.

• Då resor mellan byggarbetsplatser kommer att vara en del av din vardag ställer det krav på att du har B-körkort.

Framgången för dig som Senior Projektledare ligger i att få kunderna att känna maximalt förtroende för Bergsäkers tjänster. Det klarar du med ett professionellt bemötande där kommunikation och struktur är viktigt. Med tydlighet i överenskommelser och fullständig information löser och förebygger du många hinder innan de uppkommer.

Vi erbjuder dig en roll på ett företag med god gemenskap. Du kommer vara en del i ett tryggt och framgångsrikt företag som värnar om sina anställda. Vi har goda anställningsvillkor och bra förmåner.

Är du intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretag Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Nathalie Johansson tel:08 520 017 56 alt. nathalie.johansson@jobway.se


Uppdragsledare Stockholm
Stockholm  2019-12-11

Bergsäker grundades 1972 av Lennart Karlsson och öppnade sitt första kontor i Göteborg. Den ursprungliga affärsidén var kopplad till bergbyggnation och säkring av berg, därav namnet Bergsäker. Idag finns Bergsäker på sju orter i Sverige, antalet anställda är cirka 40 och ambitionen är fortsatt tillväxt.

Bergsäkers affärsidé är att skapa trygghet för byggaktörer och kringboende i samband med bygg- och miljöprojekt. Bergsäker är i dag marknadsledande och erbjuder riskbedömningar och mätningar som syftar till att minska skador eller risker på byggprojektets omgivning eller närliggande byggnader. Bergsäkers kunder är främst byggherrar och entreprenörer. Att ha mycket nöjda kunder är av stor vikt för Bergsäkers framtida utveckling och ambitionen är att utifrån en hög nivå fortsätta med att öka kundernas nöjdhet och deras förtroende för Bergsäker. 2015 köptes Bergsäker upp och övergick i Forcits-koncernen.

Vår verksamhet växer och vi behöver fler medarbetare. Vi söker en uppdragsledare

I rollen som uppdragsledare innebär det ett ansvarstagande, fritt arbete med ett högt tempo. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att i projekt leda Bergsäkers arbete gällande omgivningspåverkan. Detta gör du genom att du i täta kontakter med beställaren hittar de bästa lösningarna i projektet samt genom att ta ansvar för ekonomi och kundnöjdheten i projektet. Till din hjälp har du mentorer, kollegor och samarbetspartners.

 Arbetsuppgifterna är varierande med både fält- och kontorsarbete och innebär en mängd kontakter både internt och externt. Den ständigt pågående kontakten med dina kunder är mycket viktig.

• Du leder aktivt projekt som gör att alla berörda vid ett visst byggprojekt vet vem och vad som orsakar omgivnings- och miljöpåverkan samt vilka risker som finns (görs genom riskanalyser och kontrollprogram gällande t.ex. besiktning, mätning av vibrationer, buller, sättningar, automatisk mätning av grundvatten, markrörelser, portryck mm).

• Du planerar och leder projektet enligt Bergsäker projektmetodik och på ett sätt som gör kunderna nöjda och ser det som självklart att vända sig till dig igen när det är dags för nya liknande projekt.

• Du är ansvarig för dina egna projekt inklusive kommunikation med kunder samt för uppföljningen av projekten för att garantera kundnöjdhet.

• Som projektledare kommer du till viss del även vara ute i fält och utföra riskanalyser, besiktningar och mätarhantering. • Det kan förekomma resor till våra andra kontor

 För att lyckas i rollen;

• Du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet från bygg och anläggningsbranschen, antigen från konsultsidan eller från entreprenadsidan.

• Du har varit ansvarig för omgivningspåverkan inom infrastruktur- och byggprojekt av omfattande storlek

• Du har erfarenhet relaterad till omgivningspåverkan och är således väl bekant med den typen av verksamhet'

 • Du har antagligen teknisk högskole- eller YH-utbildning med relevant inriktning, t ex bygg, väg och vatten eller liknande.

• Personlighetsmässigt så är det viktigt att du är strukturerad och har förmåga att följa rutiner och riktlinjer samtidigt som du måste kunna planera dina arbetsdagar på ett effektivt sätt. Du motiveras av att skapa goda resultat och lösa kunders behov. Våra uppdrag är ofta omfattande i sin karaktär vilket leder till att det är viktigt att du kan arbeta effektivt samt har en hög stresstålighet då vissa perioder kan bli intensiva för att uppfylla våra kunders deadlines.

• Det är också viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, då du ofta kommunicerar med människor som är beroende av korrekt och välformulerad information.

• Då resor mellan byggarbetsplatser kommer att vara en del av din vardag ställer det krav på att du har B-körkort.

Framgången för dig som Senior Projektledare ligger i att få kunderna att känna maximalt förtroende för Bergsäkers tjänster. Det klarar du med ett professionellt bemötande där kommunikation och struktur är viktigt. Med tydlighet i överenskommelser och fullständig information löser och förebygger du många hinder innan de uppkommer.

Vi erbjuder dig en roll på ett företag med god gemenskap. Du kommer vara en del i ett tryggt och framgångsrikt företag som värnar om sina anställda. Vi har goda anställningsvillkor och bra förmåner.

Är du intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretag Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Nathalie Johansson tel:08 520 017 56 alt. nathalie.johansson@jobway.se


Mötesbokare till Jobway
Stockholm  2019-12-11

Jobway är det Stockholmsbaserade rekryteringsföretaget som har valt att fokusera på den inledande delen av rekryteringsprocessen. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

Mötesbokare Jobway

Scandinavian Internet Group är ett växande och dynamiskt entreprenörsföretag som grundades 2007. Vi driver rekryteringsportalen Jobway och hjälper idag både företag och offentlig sektor med rekrytering via våra unika rekryteringstjänster.

Nu söker vi ytterligare en vass mötesbokare på heltid till vårt härliga gäng. 

Som mötesbokare på innebär det att du kommer boka möten åt dom kundansvarig som sedan genomföra dessa. Du kommer boka in Jobways rekryteringstjänster till företag vi i dagsläget ännu inte har något samarbete med. Målsättningen för dig som mötesbokare är att bygga upp din egen pipe. 

Du ansvarar för exempelvis prospektering, mötesbokning, vilket ställer krav på att du har en god förmåga att kommunicera med olika typer av människor. Då vår rekryteringsmodell är attraktiv är den största andelen till att våra kunder återkommande, detta innebär att förtjänstmöjligheterna för dig som mötesbokare är mycket goda. Vi söker dig som vill arbeta med försäljning på längre sikt med mål att bygga långsiktiga kundrelationer och tillsammans med oss skapa fortsatt tillväxt och framgång. 

vi söker dig;

- Du är skicklig på att kommunicera med olika typer av människor 

- Du är tävlingsinriktad, gärna med idrottsbakgrund

- Du är driven, ansvarstagande och organiserad i ditt arbete.

- Meriterade är att du har erfarenhet inom försäljning eller jobbat med B2B

Vi erbjuder dig: 

- En möjlighet att sälja en efterfrågad produkt 

- En möjlighet att bli en viktig del i ett ungt och växande företag. Som gör mycket kul ihop!

- En möjlighet att vara med på en utmanande och stimulerande resa 

- Ett företag som präglas av entreprenörskap. 

- Säljtävlingar med mycket attraktiva priser. 

- Möjligheten att välja bransch/sektor själv 

- Kort uppstartssträcka 

- Lite administration 

-Vidareutbildning/kompetensutveckling 

- Ett starkt rekryteringsteam 

- Interna karriärmöjligheter

Tycker du att det här låter som en rolig arbetsplats och vill veta mer?

Eventuella frågor besvaras av kundansvarig rekryteringskonsult Nathalie Johansson 08-520 017 56. Alt. nathalie.johansson@jobway.se

Urvalet sker löpande och din ansökan behandlas konfidentiellt.


Säljassistent heltid
Stockholm  2019-12-11

Jobway är det Stockholmsbaserade rekryteringsföretaget som har valt att fokusera på den inledande delen av rekryteringsprocessen. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

Scandinavian Internet Group är ett växande och dynamiskt entreprenörsföretag som grundades 2007. Vi driver rekryteringsportalen Jobway och hjälper idag både privatägda företag och företag inom offentlig sektor med rekrytering via våran unika rekryteringstjänst. Vi sitter i fina ljusa lokaler på Östermalm.

Nu söker vi en säljassistent till vårt härliga gäng!

Som säljassistent kommer du att ingå i ett mindre team där du hjälper två av våra kundansvariga rekryteringskonsulter i deras dagliga arbete. Du kommer framförallt att arbeta över telefon för att skapa nya kontakter och boka möten med våra kunder.

Som person är du utåtriktad, drivs av mål och att göra affärer. Du är en typisk relationsskapare som också kan arbeta självständigt och trivs med det. Arbetet kräver struktur, problemlösning och organisation. Du bör vara bekväm med att ha många bollar i luften och prioritera dina arbetsuppgifter.

Du ansvarar för exempelvis prospektering, mötesbokning, kundansvarigas kalendrar samt vara deras spindel i nätet. Jobbet ställer krav på att du har en god förmåga att kommunicera med olika typer av människor. Vi söker dig som vill arbeta med försäljning på längre sikt med mål att bygga långsiktiga kundrelationer och tillsammans med oss skapa fortsatt tillväxt och framgång. 

För att lyckas i denna roll är du en lagspelare som drivs av tävlingar och att jobba mot uppsatta mål. Du är skicklig på att kommunicera med olika typer av människor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du som person är drivande och engagerad i ditt arbete. Ingen utbildning krävs, vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas i rollen.

Du erbjuds en spännande och varierande roll på ett ungt företag som andas entreprenörskap. Vi har kul ihop och gör många aktiviteter tillsammans. Varje år jobbar vi mot uppsatta mål och ett av dem är vår miljonklubb där alla som kvalat in får åka på en weekend tillsammans. Vi har tidigare besökt bland annat Nice och Amsterdam. I februari åkte hela företaget i Sälen och åkte skidor över några dagar. Mellan dessa resor jobbar vi mot roliga tävlingar och delmål. I denna roll kan du även belönas i form av tid. När du nått dina mål för dagen/veckan får du runda av med full betalning.

Du kommer att vara en del i ett företag med högt i tak och som värnar om sina anställda. Hos oss ser vi att man vill stanna en längre tid och vi belönar hårt arbete med utvecklingsmöjligheter och rollförändring över tid.

Tycker du att det här låter som en rolig arbetsplats och vill veta mer?

Eventuella frågor besvaras av kundansvarig rekryteringskonsult Nathalie Johansson 08-520 017 56. Alt. nathalie.johansson@jobway.se

Urvalet sker löpande och din ansökan behandlas konfidentiellt.


Säljassistent 50%
Stockholm  2019-12-11

Jobway är det Stockholmsbaserade rekryteringsföretaget som har valt att fokusera på den inledande delen av rekryteringsprocessen. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

Scandinavian Internet Group är ett växande och dynamiskt entreprenörsföretag som grundades 2007. Vi driver rekryteringsportalen Jobway och hjälper idag både privatägda företag och företag inom offentlig sektor med rekrytering via våran unika rekryteringstjänst. Vi sitter i fina ljusa lokaler på Östermalm.

Nu söker vi en säljassistent till vårt härliga gäng!

Denna tjänst är perfekt för dig som vill kombinera studier eller andra fritidssysslor med arbete.

Som säljassistent kommer du att ingå i ett mindre team där du hjälper två av våra kundansvariga rekryteringskonsulter i deras dagliga arbete. Du kommer framförallt att arbeta över telefon för att skapa nya kontakter och boka möten med våra kunder.

Som person är du utåtriktad, drivs av mål och att göra affärer. Du är en typisk relationsskapare som också kan arbeta självständigt och trivs med det. Arbetet kräver struktur, problemlösning och organisation. Du bör vara bekväm med att ha många bollar i luften och prioritera dina arbetsuppgifter.

Du ansvarar för exempelvis prospektering, mötesbokning, kundansvarigas kalendrar samt vara deras spindel i nätet. Jobbet ställer krav på att du har en god förmåga att kommunicera med olika typer av människor. Vi söker dig som vill arbeta med försäljning på längre sikt med mål att bygga långsiktiga kundrelationer och tillsammans med oss skapa fortsatt tillväxt och framgång. 

För att lyckas i denna roll är du en lagspelare som drivs av tävlingar och att jobba mot uppsatta mål. Du äskicklig på att kommunicera med olika typer av människor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du som person är drivande och engagerad i ditt arbete. Ingen utbildning krävs, vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas i rollen.

Du erbjuds en spännande och varierande roll på ett ungt företag som andas entreprenörskap. Vi har kul ihop och gör många aktiviteter tillsammans. Varje år jobbar vi mot uppsatta mål och ett av dem är vår miljonklubb där alla som kvalat in får åka på en weekend tillsammans. Vi har tidigare besökt bland annat Nice och Amsterdam. I februari åkte hela företaget i Sälen och åkte skidor över några dagar. Mellan dessa resor jobbar vi mot roliga tävlingar och delmål. I denna roll kan du även belönas i form av tid. När du nått dina mål för dagen/veckan får du runda av med full betalning.

Du kommer att vara en del i ett företag med högt i tak och som värnar om sina anställda. Hos oss ser vi att man vill stanna en längre tid och vi belönar hårt arbete med utvecklingsmöjligheter och rollförändring över tid.

Tycker du att det här låter som en rolig arbetsplats och vill veta mer?

Eventuella frågor besvaras av kundansvarig rekryteringskonsult Nathalie Johansson 08-520 017 56. Alt. nathalie.johansson@jobway.se

Urvalet sker löpande och din ansökan behandlas konfidentiellt.


Vi söker en målproducerande vänsterforward till vårt säljteam
Stockholm  2019-12-06

Jobway är det Stockholmsbaserade rekryteringsföretaget som har valt att fokusera på den inledande delen av rekryteringsprocessen. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

En dag på Jobway…

Du kliver ur hissen och går in på kontoret. Det är måndag morgon och klockan är 07:55. De flesta av dina kollegor är redan på plats och har samlats i köket för veckans gemensamma frukost. Idag är Nathalie frukostansvarig och hon har dukat upp en fantastisk buffé med nybakat bröd, nybryggt kaffe och tända ljus. Samtalsämnet vid bordet varierar allt ifrån helgens middagar till veckans utmaningar.

Frukosten är slut och det är dags att sätta igång veckan. I rollen som SÄLJASSISTENT är ditt jobb att stötta våra kundansvariga i deras dagliga arbete. Du ska framförallt hjälpa till med mötesbokning, men även prospektering, ansvara för säljarnas kalendrar, boka resor samt vara spindeln i nätet.

Förmiddagen har flugit förbi och du känner dig ivrig att sätta igång ditt fortsatta arbete. Klockan är däremot redan 12:00 och det är dags för lunch. Idag är det Mario Cart-turnering på lunchen, så du, Marcus och Niclas köper Sushi på lunchen så du snabbt kan placera dig i soffan bredvid de andra . Stureplan bjuder på ett brett urval av restauranger och aktiviter att göra på lunchen, men idag väljer du att hålla dig på kontoret.

Lunchen är över och du är åter på din plats. Eftermiddagen har du planerat att ägna åt att boka möten till nästa vecka, och du har fyllt din pipe med spännande företag som har potentialen att bli bra och långsiktiga kunder. Du lyckas fånga intresset hos några av beslutsfattarna du kontaktar och lagom till rasten har du tre nya möten i kalendern.

Rasten är slut och du sätter dig ner vid datorn för att läsa det mail som inkommit. Det kommer från en av dina befintliga kunder som precis anställt en person tack vare ett förstklassigt rekryteringsarbete av Adam som har varit ansvarig rekryteringskonsult för uppdraget, och som nu vill ha hjälp med ännu en profil. Du ringer upp din kontaktperson och stämmer av det nya samarbetet, sedan plingar du i försäljningsklockan. Du får flera high-five’s och dessutom några extra tusenlappar på lönekontot. Du har en riktigt bra dag med ett hett genomfört möte, tre inbokade och dessutom en nöjd kund som väljer att anlita oss igen! Dagen är däremot inte slut. Nu är det dags för måndagens gemensamma innebandyträning i KTH-Hallen. Imorgon har du garanterat träningsvärk!

Tycker du att det här låter som en rolig arbetsplats? Är du en vinnarskalle utöver det vanliga? Perfekt! Då vill vi lära känna dig bättre. Skicka in en ansökan så bokar vi en tid som fungerar för oss båda. Och om innebandy inte är något för dig så har vi garanterat andra aktiviteter som vi tror kan få dig på fall. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Pontus Högman, Partner, på 073-681 26 27.



Säljare
Stockholm  2019-11-29

Engelmanns Sweden AB är en grossist som har valt att nischa sig med ost som huvudprodukt. Vi väljer omsorgsfullt ut ostar efter smak och kvalitet från ett brett europeiskt utbud och presenterar dessa på den svenska marknaden.
Engelmanns är ett snabbt växande företag som har sin verksamhet i Kungsängen. För närvarande är vi ca 30 anställda med säljare, lagermedarbetare och administrativ personal. Vi har ett välfungerande samarbete över alla avdelningar och en tajt teamkänsla inom företaget. Engelmanns största kunder finner du inom dagligvaruhandeln.

I takt med att företaget växer söker vi nu efter en säljare till Göteborg med omnejd
Som säljare
blir du en del av vårt försäljningsteam på Engelmanns. Tillsammans med våra kunder arbetar vi för att utveckla försäljningen av delikatessost. Du kommer att ansvara för distriktet Göteborg med omnejd och vara med att bygga ut vårt nätverk i detta område med nykundsbearbetning. Din utmaning blir att driva och utveckla försäljningen av delikatessost i ditt eget distrikt genom att bygga starka och goda kundrelationer för att gemensamt utveckla kundens affär.

Dessutom ingår uppföljning av försäljnings- och kampanjutveckling. Som säljare blir du en viktig länk mellan Engelmanns och kunden. Det betyder att du delar med dig av information till butik, har kontakt med försäljningschef och blir hela tiden uppdaterad med utbildningar och resor för ny inspiration.

För att lyckas i denna roll

  • ·Har några års erfarenhet av försäljning och gedigen kunskap om dagligvarubranschen.
  • ·Självklart är du ostintresserad och har du tidigare även arbetat med delikatesser och/eller butikskommunikation är det meriterande.
  • ·Du är en skicklig förhandlare och duktig på att presentera och driva positiva försäljningsresultat och kundattityder.
  • ·Goda kunskaper i Excel, Word och PowerPoint.
  • ·God planeringsförmåga och kan skapa entusiasm i dina kundrelationer.
  • ·Du har en stark inre drivkraft, är fokuserad på dina mål och samarbetar väl med andra.
  • ·Innehar B-körkort

Vi erbjuder dig
En flexibel arbetsplats där du utgår hemifrån och planerar dina egna veckor. Du får alla nödvändiga verktyg i såsom bil, mobiltelefon, dator och surfplatta. Vill du komma till en arbetsplats där du får mycket frihet under ansvar och vara med och utveckla en ny marknad då ska du välja Engelmanns.
Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Oscar Thiele 08 - 511 617 41 och Oscar.Thiele@jobway.se Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Finsktalande kundtjänstmedarbetare
Stockholm  2019-11-30

För kunds räkning rekryterar Jobway en finsktalande kundtjänstmedarbetare.

Företaget du blir anställd hos ägs av en av Sveriges starkaste mediekoncerner. Företagets verksamhet bygger på e-handel och försäljning av tjänster och produkter inom såväl B2B som B2C. De 30 anställda sitter på kontoret vid Östermalmstorg och omsätter ca 80 miljoner med positivt resultat. Man står inför en spännande expansion och behöver nu förstärka sitt kundtjänstteam med en

Finsktalande kundtjänstmedarbetare.

Som Customer Service Agent i vår nordiska kundtjänst kommer du ansvara för kundkontakt och service via inkommande samtal samt mail- och orderhantering. Du är ansiktet utåt och förstår vikten av att kunden får en bra bild av företagets varumärke och sin köpupplevelse.

För att lyckas i rollen behöver du behärska det finska språket i tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet från kundservice är det meriterande, dock ej krav. Förutom god datorvana tror vi även att du är strukturerad, effektiv och noggrann.

Du erbjuds en roll på ett tryggt, välmående och entreprenöriellt företag med stark gemensamskap och hög personaltrivsel. Hos oss omges du av drivna och positiva kollegor med chefer som lägger stor vikt vid din personliga utveckling och som ger dig verktygen du behöver för att lyckas. Din introduktion och utbildning vid tillträdet är gedigen och grundtäckande – allt för att du ska få bästa förutsättningar att göra ett professionellt arbete.

Du har möjlighet att påverka tjänstens omfattning (del-heltid). Vidare erbjuds du marknadsmässig lön med generösa förmåner.

Intresserad och vill veta mer?
Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringsansvarige Nicklas Thorstenson, nicklas.thorstenson@jobway.se, 0735 16 52 40. Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


En dag som Kundansvarig
Stockholm  2020-04-17

Jobway är det Stockholmsbaserade rekryteringsföretaget som har valt att fokusera på den inledande delen av rekryteringsprocessen. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

 

Kundansvarig

En dag på Jobway…

Du kliver ur hissen och går in på kontoret. Det är måndag morgon och klockan är 07:55. De flesta av dina kollegor är redan på plats och har samlats i köket för veckans gemensamma frukost. Idag är Ida frukostansvarig och hon har dukat upp en fantastisk buffé med nybakat bröd, nybryggt kaffe och tända ljus. Samtalsämnet vid bordet varierar allt ifrån helgens hockeymatcher till veckans utmaningar.

Frukosten är slut och det är dags att sätta igång veckan. Du börjar förbereda dig för dagens första kundmöte. Företaget som du ska besöka är marknadsledande med cirka 35 anställda, och du ska träffa VD:n. Denne berättar att de har ett brinnande rekryteringsbehov, ni diskuterar vilka svårigheter de har med rekrytering idag och du förklarar hur Jobway skulle kunna hjälpa dem med just detta. Ni kommer överens om att du ska skicka en offert och återkoppla under morgondagen.

Förmiddagen har flugit förbi och du känner dig ivrig att sätta igång ditt fortsatta arbete. Klockan är däremot redan 12:00 och det är dags för lunch. Idag väljer du att käka med Jenniefer, Anton och Pontus. Hornstull bjuder på ett brett urval av restauranger men just idag blir det Petters KÄK.

Lunchen är över och du är åter på din plats. Eftermiddagen har du planerat att ägna åt att boka möten till nästa vecka, och du har fyllt din pipe med spännande företag som har potentialen att bli bra och långsiktiga kunder. Du lyckas fånga intresset hos några av beslutsfattarna du kontaktar och lagom till rasten har du tre nya möten i kalendern.

Rasten är slut och du sätter dig ner vid datorn för att läsa det mail som inkommit. Det kommer från en av dina befintliga kunder som precis anställt en person tack vare ett förstklassigt rekryteringsarbete av Mikaela som har varit ansvarig rekryteringskonsult för uppdraget, och som nu vill ha hjälp med ännu en profil. Du ringer upp din kontaktperson och stämmer av det nya samarbetet, sedan plingar du i försäljningsklockan. Du får flera high-five’s och dessutom några extra tusenlappar på lönekontot. Du har en riktigt bra dag med ett hett genomfört möte, tre inbokade och dessutom en nöjd kund som väljer att anlita oss igen! Dagen är däremot inte slut. Nu är det dags för måndagens gemensamma innebandyträning i Liljeholmshallen. Imorgon har du garanterat träningsvärk.

Tycker du att det här låter som en rolig arbetsplats? Har du tidigare erfarenheter inom försäljning? Har du dessutom jobbat med business to business? Perfekt! Då vill vi lära känna dig bättre. Skicka in en ansökan så bokar vi en tid som fungerar för oss båda. Och om innebandy inte är något för dig så har vi garanterat andra aktiviteter som vi tror kan få dig på fall. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Pontus Högman, affärsområdeschef, på 073-681 26 27.