Jobway Försäljning & Marknad | Pågående uppdrag

Sök bland pågående uppdrag


Dölj filter
Säljare B2B
Stockholm  2020-12-26

Consoli Consulting AB är ett relativt nystartat bolag på marknaden som erbjuder företag byggkonsultation, projektledning & besiktning. Vi arbetar tillsammans med privata & kommersiella fastighetsägare samt bostadsrättsföreningar. Vi som arbetar på Byggkonsultringen har mångårig erfarenhet från både produktion samt som konsulter. Under dessa år har vi samlat på oss en gedigen kunskap om hur vi bäst arbetar med dagens teknik för att skapa så snabba och smidiga processer som möjligt.

I takt med att vi växer och utvecklas söker vi nu en driven och erfaren säljare till vårt team!

Arbetsuppgifter

I rollen som säljare arbetar du med det yttersta ansvaret för att sälja in nya projekt där vi kan bidra med vår kunskap som konsulter. Du arbetar brett i hela Mälardalen i en varierad roll där fokus kan skifta beroende på behov. Utöver försäljningen till nya kunder av våra tjänster arbetar du även med administration, ansvar över företagets sociala medier samt stöttar i arbetet med att ta in nya underkonsulter. Du får en mycket viktig roll när det gäller att driva företaget framåt på ett strukturerat och effektivt sätt, med ett stort eget ansvar.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har en god arbetslivserfarenhet i rollen som säljare, där du även har erfarenhet av att sälja in byggkonsulttjänster. Besitter du erfarenhet av upphandlingar är det meriterande, likaså om du har ett nätverk med egna kontakter inom branschen. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du trivs med att arbeta självständigt och är en ansvarstagande person. Utöver det trivs du även med att arbeta i ett bolag där alla strävar framåt och där alla får bidrar med för att höja ribban på bolaget.

Vi erbjuder dig att bli en del av ett stabilt och framgångsrikt företag i en stor expansionsfas med spännande uppdrag. Vi värnar högt om våra anställda och är mån om att du ska trivas hos oss. Detta gör vi genom att erbjuda bland annat:

-         Goda förmåner

-         Möjlighet till tjänstebil vid fastanställning

-         Friskvårdsbidrag & tjänstepension

-         Möjlighet att bli en del av ett företag med goda utvecklingsmöjligheter

I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Du är varmt välkommen med att skicka din ansökan snarast då urval sker löpande, tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sitta ansökningsdatum. Din ansökan behandlas givetvis konfidentiellt. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Linnéa Gilliusson på mail: linnea.gilliusson@jobway.se.


Fältsäljare
Stockholm  2020-12-26

Vi på Svenska Lumon expanderar och söker drivna distriktsäljare till region Stockholm. Lumon är ett globalt företag med lokal ankring som arbetar med inglasningar av balkonger, terrasser och fasader

Vi söker distriktsäljare till region Stockholm.
Som distriktsäljare hos oss förvaltar och ansvarar du för ett eget försäljningsområde. I ditt distrikt arbetar du självständigt för att nå nya kunder och för att stärka vår position på marknaden samt underhålla de samarbetsavtal som vi har med bostadsrättsföreningar. Du kommer mestadels att arbeta B2C mot privatpersoner och bostadsrättsföreningar. Men även visst B2B arbete kan förekomma mot fastighetsbolag och kommunala bostadsbolag.

Du kommer att arbeta med Marknadsbearbetning (Utdelning av reklamblad, beställning av sms-kampanjer och telefonkontakt) Visningar, deltagande på mässor, kundbesök.
När du börjar som säljare hos oss på Lumon erbjuder vi dig en grundlig introduktion och produktutbildning. Denna utbildning kommer att ligga till grund för att du successivt kommer att kunna ta ett självständigt ansvar och utveckla försäljningen i ditt tilldelade distrikt. Under arbetsdagen kommer den största delen av din arbetstid att spenderas ute i distriktet.

Vi söker dig som är en socialt begåvad person med en stark förmåga att snabbt skapa förtroende och en nära kontakt med kunden. Med driv, entusiasm och vilja lyckas du leverera resultat och hela tiden utveckla dig själv och din försäljning. Du gillar att arbeta mot tydliga mål och har tidigare erfarenhet av att arbeta i en organisation med tydliga mål och KPI:er.

Vi tror att du:

·      Gillar att arbeta under eget ansvar

·      Motiveras av att nå och överträffa uppsatta mål

·      Är flytande i svenska både när det gäller tal och skrift

·      Goda kunskaper i engelska, både muntligen och skriftligen

·      Innehar B-körkort

Vi erbjuder dig:

·      En utvecklande säljroll i ett starkt entreprenörsdrivet företag

·      Goda möjligheter till personlig- och karriärmässig utveckling

·      Flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta delar av dagen hemifrån

·      Månadstävlingar med fina priser t.ex. utlandsresor, bonusar, presentkort och mycket mer.

·      Vi erbjuder dig som anställd ett spännande och inspirerande arbete med möjlighet att aktivt påverka företagets utveckling tillsammans med dina kollegor.

·      Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi är därför mycket angelägna om varje individs utveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

·      Fast grundlön med provision

·      Friskvårdbidrag

·      Tjänstebil eller bilersättning

Är du intresserad och vill veta mer om tjänsten? I denna rekrytering samarbetar företaget med rekryteringsbolaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Oscar Thiele, Skicka din ansökan till Oscar.Thiele@jobway.se, urval sker löpande. Samtliga ansökningar hanteras konfidentiellt. Välkommen med din ansökan!


Erfaren B2B-säljare
Stockholm  2020-12-22

Alumeco är en stark internationellt verksam handelskoncern som grundades 1983, med huvudkontor i Odense, Danmark. Koncernen är specialiserad inom aluminium, mässing och koppar för metallförbrukande industrin och bygger på engagerade och framtidsorienterade medarbetare. Koncernen har en tydlig tillväxtstrategi med fokus på utveckling av nya koncept och kompetensutveckling av de anställda. Huvudkärnvärden är kundfokus och affärssinne. Koncernen har en omsättning på ca. € 500 milj. och sysselsätter 1000 anställda över hela världen.

Som global leverantör och samarbetspartner har Alumeco ett omfattande och internationellt nätverk samt en rad dotterbolag i Europa, Nordamerika och Kina.

Alumecokoncernen fokuserar på försäljning av aluminium, mässing och koppar.  I Sverige har Alumeco försäljningskontor i Stockholm, Jönköping, Gnosjö, Växjö, Göteborg samt i Lund. I den svenska delen av koncernen arbetar 40 medarbetare.


Är du en säljare med ett stort tekniskt intresse som brinner för att göra affärer? Är du redo för spännande försäljningsutmaningar med en bred kundportfölj hos Skandinaviens ledande leverantör till den metallbearbetande industrin?

Just nu söker Alumeco Sverige en erfaren B2B-säljare till deras team i Stockholm.

Som säljare har du ansvar för försäljningen av material ute hos befintliga kunder samt bearbetning av potentiella kunder. Viktiga kundgrupper finns inom verkstads-, telekom-, bygg-, och fordonsindustrin. Det är ett varierat arbete med ett stort fokus på försäljningsaktiviteter. Du får en bred kontaktyta såväl internt i organisationen som externt ut mot kunderna.

Ett urval av dina kommande arbetsuppgifter:

·      Ansvar för att hantera och utveckla befintliga kunder.

·      Nykundsbearbetning.

·      Hantera inkommande förfrågningar.

·      Identifiera möjligheter till nya och utvidgade affärer både på nya och befintliga kunder.

·      Vara delaktig i och drivande av, projekt internt och gentemot kunder.

För att lyckas i denna roll ser vi att du har en affärsinriktad profil med stort kundfokus och har arbetslivserfarenhet i rollen som säljare inom B2B. Du är självgående, drivande, kreativ och resultatorienterad. Du har en eftergymnasial utbildning inom t. ex. ekonomi, teknik eller försäljning . För att du ska passa in hos Alumeco ser vi att du är en utåtriktad och social person. Utöver detta är du en lagspelare som tillsammans med övriga kollegor hjälper till att skapa en dynamisk och resultatinriktad miljö. I rollen behöver du behärska svenska och engelska i tal och skrift samt inneha B-körkort då tjänsten innehåller en del resor. 

Är du intresserad av att höra mer?

Alumeco erbjuder en dynamisk position med unika personliga och yrkesmässiga utmaningar i en internationell, informell och attraktiv arbetsmiljö. Det finns en tydlig tillväxtstrategi och fokus på den enskilda medarbetaren, med en platt ledningsstruktur och korta beslutsvägar.

I denna rekrytering samarbetar Alumeco med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Mikaela Hansson, mikaela.hansson@jobway.se Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Account Manager
Stockholm  2020-12-31

Scandinavian Internet Group är ett växande och dynamiskt entreprenörsföretag som grundades 2007. Vi driver rekryteringsportalen Jobway och hjälper idag både företag och offentlig sektor med rekrytering via våra unika rekryteringstjänster. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

Är du en säljare som brinner för att skapa goda kundrelationer? Då är du rätt person som vi letar efter för just nu söker vi ytterligare en vass kundansvarig till vårt team.

Vi är ett härligt gäng som andas entreprenörskap. Hos oss sätter du själv ramarna för din arbetsdag och resultat. Vi erbjuder dig att växa i rollen som kundansvarig och bygga upp din egen kundportfölj. Vi sitter i en nyrenoverad kontorslokal på Linnégatan 14, Östermalm.

Som Kundansvarig hos oss innebär det att du sköter hela försäljningsprocessen från start till mål. Exempelvis prospektering, mötesbokning, mötesgenomförande till att stänga affären. Du träffar personer som är beslutsfattare gällande rekryteringsprocessen inom olika områden, vilket ställer krav på att du har en god förmåga att kommunicera med olika typer av människor.

Du kommer sälja Jobways rekryteringstjänster till företag vi i dagsläget ännu inte har något samarbete med. Målsättningen för dig som kundansvarig är att bygga upp din egen kundstock Du kommer tillsammans med ett team av kundansvariga och rekryterare lösa kundens rekryteringsbehov. 

Din profil: 

-       Du har goda erfarenheter från försäljning, gärna B2B 

-       Du är skicklig på att kommunicera med olika typer av människor 

-       Du är tävlingsinriktad, gärna med idrottsbakgrund.

-       Du är driven, ansvarstagande och organiserad i ditt arbete.

Vi erbjuder dig: 

-       Variationsrikt arbete där du arbetar med hela säljprocessen. 

-       En möjlighet att sälja en efterfrågad produkt. 

-       En kort uppstartssträcka.

-       Chans till goda Interna karriärmöjligheter.

-       Ett härligt gäng som gör mycket tillsammans

Tycker du att det här låter som en rolig arbetsplats?

 Har du tidigare erfarenheter inom försäljning? Har du dessutom jobbat med B2B? Har du körkort? Perfekt! Då vill vi lära känna dig bättre. Skicka in en ansökan så bokar vi en tid som fungerar för oss båda. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Marcus Jonasson, Försäljningschef, på 073-940 45 40.


Mäklare
Stockholm  2020-12-11

Ska du sälja eller köpa bostad? Då är det oss du ska vända dig till. Vi är en fastighetsmäklare i Täby med har lång och gedigen erfarenhet av att förmedla bostäder till nöjda köpare i Täby med omnejd. 'En bostadsaffär är oftast den största affären som man gör i livet. Låt oss se till att det även blir den bästa affären i livet!

Vår kunskap och erfarenhet gör att vi kan erbjuda en mycket smidig och effektiv heltäckande tjänst när det är dags att sälja din bostad. Vi är en personlig och engagerad bostadsmäklare i Täby som alltid gör det lilla extra genom hela processen. Det är vår sanna övertygelse att det gör skillnad.

Vi är helt enkelt bostadsmäklaren i Täby som skapar de allra bästa förutsättningarna till en lyckad försäljning.

I takt med att vi växer söker vi nu en fastighetsmäklare:

Vi söker dig som tycker om att arbeta med människor och gillar att göra affärer! Du kanske är i början av din mäklarkarriär eller har några års erfarenhet av mäklaryrket. Teamkänsla, affärsdriv och långsiktighet är viktiga egenskaper. Att bearbeta kunder från befintligt nätverk samtidigt vara på tårna för att hitta nya är något du drivs av!

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du som person är noggrann, drivande och engagerad i ditt arbete med förmågan att planera dina egna dagar och jobba mot mål för att fortsätta utvecklas. Du har en positiv attityd och har lätt att skapa goda relationer, både med kunder och kollegor. 

Vi erbjuder dig en anställning hos en väletablerad fastighetsmäklarfirma, erfaret ledarskap med tydlig struktur där alla strävar mot samma mål. Vi strävar efter att alltid ha en marknadsledande position i våra områden

Välkommen till ett spännande arbete i en fartfylld miljö där du får möjlighet att utvecklas i din roll och har goda möjligheter att bli delägare. Vi erbjuder även de bästa villkoren i branschen och kan välja löneupplägg efter önskemål. Något som brukar vara uppskattat hos oss är att du får jobba över flera kommuner.

I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretag Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Oscar Thiele, Oscar.Thiele@Jobway.se eller 073- 58 11 804 Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Mäklare
Stockholm  2020-12-11

Ska du sälja eller köpa bostad? Då är det oss du ska vända dig till. Vi är en fastighetsmäklare i Täby med har lång och gedigen erfarenhet av att förmedla bostäder till nöjda köpare i Täby med omnejd. 'En bostadsaffär är oftast den största affären som man gör i livet. Låt oss se till att det även blir den bästa affären i livet!

Vår kunskap och erfarenhet gör att vi kan erbjuda en mycket smidig och effektiv heltäckande tjänst när det är dags att sälja din bostad. Vi är en personlig och engagerad bostadsmäklare i Täby som alltid gör det lilla extra genom hela processen. Det är vår sanna övertygelse att det gör skillnad.

Vi är helt enkelt bostadsmäklaren i Täby som skapar de allra bästa förutsättningarna till en lyckad försäljning.

I takt med att vi växer söker vi nu en fastighetsmäklare:

Vi söker dig som tycker om att arbeta med människor och gillar att göra affärer! Du kanske är i början av din mäklarkarriär eller har några års erfarenhet av mäklaryrket. Teamkänsla, affärsdriv och långsiktighet är viktiga egenskaper. Att bearbeta kunder från befintligt nätverk samtidigt vara på tårna för att hitta nya är något du drivs av!

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du som person är noggrann, drivande och engagerad i ditt arbete med förmågan att planera dina egna dagar och jobba mot mål för att fortsätta utvecklas. Du har en positiv attityd och har lätt att skapa goda relationer, både med kunder och kollegor. 

Vi erbjuder dig en anställning hos en väletablerad fastighetsmäklarfirma, erfaret ledarskap med tydlig struktur där alla strävar mot samma mål. Vi strävar efter att alltid ha en marknadsledande position i våra områden

Välkommen till ett spännande arbete i en fartfylld miljö där du får möjlighet att utvecklas i din roll och har goda möjligheter att bli delägare. Vi erbjuder även de bästa villkoren i branschen och kan välja löneupplägg efter önskemål. Något som brukar vara uppskattat hos oss är att du får jobba över flera kommuner.

I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretag Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Oscar Thiele, Oscar.Thiele@Jobway.se eller 073- 58 11 804 Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Lagerarbetare
Stockholm  2020-12-04

Vi på Engelmanns Sweden AB väljer omsorgsfullt ut ostar efter smak och kvalitet från ett brett europeiskt utbud och presenterar dessa på den svenska marknaden. Vi har vår verksamhet i Brunna, Kungsängen och för närvarande är vi ungefär 30 anställda fördelat på utesäljare, kontor och lager. Vi har ett välfungerande samarbete över alla avdelningar och en tajt teamkänsla inom företaget.

Vi är idag på jakt efter nya lagerarbetare:
I rollen som lagerarbetare hos Engelmanns kommer du att arbeta med att ta emot inkommande gods, plocka och packa utgående leveranser. 

Vi söker dig som har lätt att lära, trivs med ordning omkring sig och som är stresstålig. Det är meriterande om du har B-körkort och truckkort, även om du har erfarenhet från liknande bransch. Svenska i tal och skrift är ett krav.

Vi erbjuder dig ett arbete som är självständigt, ansvarsfullt och omväxlande. Vi har en stor gemenskap och arbetar mellan avdelningarna. Vi som arbetar hosEngelmanns tycker om att ha roligt på och efter arbetstid och gör aktiviteter utanför jobbet.

Är du intresserad och vill veta mer om tjänsten? I denna rekrytering samarbetar företaget med rekryteringsbolaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Oscar Thiele, Skicka din ansökan till Oscar.Thiele@jobway.se, urval sker löpande. Samtliga ansökningar hanteras konfidentiellt. Välkommen med din ansökan!