Sök bland pågående uppdrag


Dölj filter
Mäklarbyrå
Stockholm  2019-11-18


Nu har du möjlighet att bli franchisetagare till ett attraktivt marknadsområde centralt i Stockholm med ett etablerat Svenska Mäklarhusetkontor som säljes i sin helhet. Det lokala kontoret på Kungsholmen har ett utmärkt butiksläge på attraktiv adress i en renoverad fräsch lokal.
Svenska Mäklarhuset startade 1990 och är den mäklarkedja som växte mest i Stockholm under 2017. Inom franchisekedjan finns 26 kontor i Stockholm och kontor även i Uppsala, Malmö, Ängelholm, Marbella, Torrevieja samt i tropiska Thailand. I koncernen ingår dessutom Svensk Nyproduktion, ett av Sveriges ledande företag inom Nyproduktion med 30 anställda som arbetar med de större byggbolagen.
Svenska Mäklarhuset erbjuder riktigt bra förutsättningar för ett lönsamt och fantastiskt roligt företagande i ett modernt koncept med tydlig profilering och marknadskommunikation. Huvudkontoret ansvarar för den övergripande marknadsplanen med kampanjer och marknadsaktiviteter samt ledningsfunktioner inom bl.a. Marknad, Försäljning, HR/Rekrytering, IT, kundvårdssytem, och Business- och Management School.


Svenska Mäklarhuset Kungsholmen

 Svenska Mäklarhuset Kungsholmen har funnits på Kungsholmstorg sedan 2003. I arbetet med att sälja din bostad så har vi ett stort utvecklingsfokus för att alltid vara ajour med vad som händer på marknaden, hur priserna utvecklas och vilka faktorer som i slutänden resulterar i ett högt slutpris. Med hjälp av våra lokala kollegor och övriga medarbetare på Svenska Mäklarhusets ytterligare lokalkontor i Stockholmsområdet, är vi alltid i framkant. Med detta i ryggen kommer vi att göra allt som krävs för att på bästa sätt försäkra oss om att du blir riktigt nöjd med din bostadsaffär.

Norr Mälarstrand, runt Fridhemsplan och vid Hornsbergs Strand, sommaroasen Rålambshovsparken, Smedsuddsbadet samt den vackra promenaden längs Norr Mälarstrand och Kungsholms Strandstig, här finns något för alla. En omtyckt stadsdel i Stockholm som gör Kungsholmen en plats att trivas på. Detta gör att det alltid är ett högt tryck efter bostäder på Kungsholmen och Essingeöarna

Franchise – av entreprenörer för entreprenörer

Som franchisetagare bygger du upp och styr ditt egna företag. Det ska vara kul och framförallt inspirerande att vara franchisetagare. Här på Svenska Mäklarhuset finns ett väl utarbetat koncept och stora fördelar som du kan dra nytta av.

·      Ljusa och nyrenoverade lokaler på Kungsholmstorg

  • 8-10 platser
  • 5 befintliga mäklare
  • 2 konferensrum samt 2 platser/rum med glasväggar
  • Stort arkiv
  • Rullande pipeline med affärer
  • Kedja med större frihet
  • Kungsholmen med Lilla och Stora Essingen
  • Tät kontakt & möten med övriga franchisetagare
  • Support av HK
  • Obligatoriska utbildningar
  • Obligatoriska sammankomster

Vem är du?

Många av våra franchisetagare har arbetat som mäklare, vilket är en bra förutsättning för att just du ska lyckas. Med rätt inställning och erfarenhet behöver du inte vara mäklare för att vara franchisetagare hos oss, men vi har som krav att det ska finnas med en registrerad mäklare i bilden. Du är affärsmässighet och har en tydlig målbild vad du vill åstadkomma. Att bygga upp ett starkt team med goda affärsresultat kräver tid, engagemang och beslutsamhet. Är du rätt person och satsar fullt ut erbjuder Svenska Mäklarhuset dig riktigt bra förutsättningar för att du ska uppnå ett lönsamt och fantastiskt roligt företagande.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Nathalie Johansson 08 520 017 56 , nathalie.johansson@jobway.se. Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Säljare
Stockholm  2019-11-18

D2 är inredningsarkitekter och projektledare som tar ansvar för helheten från ide till färdigställande. Vi erbjuder projektledning för genomförande av behovsanalys, planering, upphandling och leverans. Vårt fokus är att ge våra kunder kvaliteter som inspirerar och engagerar.

Vi är ett mindre företag som har ambitioner att växa och söker nu en säljare till vårt team som vill vara med på den resan.

Som säljare kommer du vara ute och skapa nya relationer. Du är en utåtriktad person som älskar att sälja och göra affärer. Du är en typisk relationsskapare som också kan arbeta självständigt och trivs med det. Du är strukturerad, tycker om att lösa problem och att ha många bollar i luften.

Du kommer att använda ditt befintliga kontaktnät från näringslivet, bygg eller från fastighetsbranschen till att skapa nya affärer genom att ta dig an nya projekt. Som säljare kommer du ha en central roll i företag och har ett nära samarbete med ägarna för att utveckla företaget framåt.

För att lyckas i denna roll har du drivit egna projekt framåt och jobbat med sälj i minst 3 år med goda resultat.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du som person är självständig, drivande och engagerad i ditt arbete med förmågan att driva projekt framåt. Vi tar gärna emot personer som vill ha en utmaning och växa med oss. En entreprenöriell person som gillar när det händer saker och som ständigt vill utveckla sig själv som företaget!

Du erbjuds en arbetsplats med erfarna människor som gillar att ha roligt tillsammans. Du kommer att vara en del i ett företag med högt i tak och som värnar om sina anställda.

Är du intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretag Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Nathalie Johansson tel:08 520 017 56 alt. nathalie.johansson@jobway.se

Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt


Projektledare
Stockholm  2019-11-18

Karlaplans Plåtslageri AB skall till fastighetsägare, förvaltare och byggbolag erbjuda kvalitativa tjänster inom byggnadsplåtslageri och därtill förenlig verksamhet. Vi skall med en väl anpassad kombination av yrkesskicklighet, tradition, flexibilitet och kundfokus alltid sträva efter att erbjuda våra kunder Stockholms mest kompetenta samarbetspartner.

Karlaplans Plåtslageri AB startades 1965 av Karl Åke Illerfelt. Till en början drevs verksamheten som ett mindre enmansföretag som sedan i långsam takt expanderat. I dag har företaget drygt 50 anställda.


Vi söker nu en erfaren projektledare

Som projektledare hos oss kommer du till stor del jobba med att projektera, samordna, planera och arbetsleda. Vi utgår från att du är en strukturerad person som tycker om att förhandla, jobba med anbud, offertering, ha kontakt med kunder, beställare, fastighetsägare, leverantörer och underleverantörer mm, samt vara driven och ha kontroll på projekt från A-Ö.

För att lyckas i denna roll har du minst 4–5 års erfarenhet av arbete som senior projektledare inom bygg med fokus på plåt, tak, tätskikt, rot/ nyproduktion. Du har även goda kunskaper inom området entreprenadjuridik samt erfarenhet av att arbeta med tekniska beskrivningar och föreskrifter enligt AMA. Du har Bas U/ Bas P samt B-körkort. Svenska i tal & skrift är krav samt de vanligaste Office-programmen och Outlook

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du som person är självständig, drivande och engagerad i ditt arbete med förmågan att driva projekt framåt. Du har en positiv attityd samt att du ser utveckling och effektivisering som något positivt. Vidare att du har ett personligt driv och du har lätt att skapa goda relationer, både med kollegor och beställare och att det yttersta ansvaret för en nöjd beställare alltid är ditt – att göra och genomföra goda affärer är därför en av dina drivkrafter

Vi erbjuder dig ett företag som satsar mycket på sin personal, bra förmåner som arbetar aktivt med vidareutbildningar för sina anställda. Vi strävar efter hög trivsel och respekt för varandra och våra kunder. Som medarbetare hos oss måste du trivas med att arbeta i team och du vill bidra till fortsatt utveckling.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Nathalie Johansson 08-520 017 56. Urvalet sker löpande och din ansökan behandlas konfidentiellt.


Uppdragsledare Göteborg
Göteborg  2019-11-18

Bergsäker grundades 1972 av Lennart Karlsson och öppnade sitt första kontor i Göteborg. Den ursprungliga affärsidén var kopplad till bergbyggnation och säkring av berg, därav namnet Bergsäker. Idag finns Bergsäker på sju orter i Sverige, antalet anställda är cirka 40 och ambitionen är fortsatt tillväxt.

Bergsäkers affärsidé är att skapa trygghet för byggaktörer och kringboende i samband med bygg- och miljöprojekt. Bergsäker är i dag marknadsledande och erbjuder riskbedömningar och mätningar som syftar till att minska skador eller risker på byggprojektets omgivning eller närliggande byggnader. Bergsäkers kunder är främst byggherrar och entreprenörer. Att ha mycket nöjda kunder är av stor vikt för Bergsäkers framtida utveckling och ambitionen är att utifrån en hög nivå fortsätta med att öka kundernas nöjdhet och deras förtroende för Bergsäker. 2015 köptes Bergsäker upp och övergick i Forcits-koncernen.

Vår verksamhet växer och vi behöver fler medarbetare. Vi söker en uppdragsledare

I rollen som uppdragsledare innebär det ett ansvarstagande, fritt arbete med ett högt tempo. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att i projekt leda Bergsäkers arbete gällande omgivningspåverkan. Detta gör du genom att du i täta kontakter med beställaren hittar de bästa lösningarna i projektet samt genom att ta ansvar för ekonomi och kundnöjdheten i projektet. Till din hjälp har du mentorer, kollegor och samarbetspartners.

 Arbetsuppgifterna är varierande med både fält- och kontorsarbete och innebär en mängd kontakter både internt och externt. Den ständigt pågående kontakten med dina kunder är mycket viktig.

• Du leder aktivt projekt som gör att alla berörda vid ett visst byggprojekt vet vem och vad som orsakar omgivnings- och miljöpåverkan samt vilka risker som finns (görs genom riskanalyser och kontrollprogram gällande t.ex. besiktning, mätning av vibrationer, buller, sättningar, automatisk mätning av grundvatten, markrörelser, portryck mm).

• Du planerar och leder projektet enligt Bergsäker projektmetodik och på ett sätt som gör kunderna nöjda och ser det som självklart att vända sig till dig igen när det är dags för nya liknande projekt.

• Du är ansvarig för dina egna projekt inklusive kommunikation med kunder samt för uppföljningen av projekten för att garantera kundnöjdhet.

• Som projektledare kommer du till viss del även vara ute i fält och utföra riskanalyser, besiktningar och mätarhantering. • Det kan förekomma resor till våra andra kontor

 För att lyckas i rollen;

• Du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet från bygg och anläggningsbranschen, antigen från konsultsidan eller från entreprenadsidan.

• Du har varit ansvarig för omgivningspåverkan inom infrastruktur- och byggprojekt av omfattande storlek

• Du har erfarenhet relaterad till omgivningspåverkan och är således väl bekant med den typen av verksamhet'

 • Du har antagligen teknisk högskole- eller YH-utbildning med relevant inriktning, t ex bygg, väg och vatten eller liknande.

• Personlighetsmässigt så är det viktigt att du är strukturerad och har förmåga att följa rutiner och riktlinjer samtidigt som du måste kunna planera dina arbetsdagar på ett effektivt sätt. Du motiveras av att skapa goda resultat och lösa kunders behov. Våra uppdrag är ofta omfattande i sin karaktär vilket leder till att det är viktigt att du kan arbeta effektivt samt har en hög stresstålighet då vissa perioder kan bli intensiva för att uppfylla våra kunders deadlines.

• Det är också viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, då du ofta kommunicerar med människor som är beroende av korrekt och välformulerad information.

• Då resor mellan byggarbetsplatser kommer att vara en del av din vardag ställer det krav på att du har B-körkort.

Framgången för dig som Senior Projektledare ligger i att få kunderna att känna maximalt förtroende för Bergsäkers tjänster. Det klarar du med ett professionellt bemötande där kommunikation och struktur är viktigt. Med tydlighet i överenskommelser och fullständig information löser och förebygger du många hinder innan de uppkommer.

Vi erbjuder dig en roll på ett företag med god gemenskap. Du kommer vara en del i ett tryggt och framgångsrikt företag som värnar om sina anställda. Vi har goda anställningsvillkor och bra förmåner.

Är du intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretag Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Nathalie Johansson tel:08 520 017 56 alt. nathalie.johansson@jobway.se


Uppdragsledare Stockholm
Stockholm  2019-11-18

Bergsäker grundades 1972 av Lennart Karlsson och öppnade sitt första kontor i Göteborg. Den ursprungliga affärsidén var kopplad till bergbyggnation och säkring av berg, därav namnet Bergsäker. Idag finns Bergsäker på sju orter i Sverige, antalet anställda är cirka 40 och ambitionen är fortsatt tillväxt.

Bergsäkers affärsidé är att skapa trygghet för byggaktörer och kringboende i samband med bygg- och miljöprojekt. Bergsäker är i dag marknadsledande och erbjuder riskbedömningar och mätningar som syftar till att minska skador eller risker på byggprojektets omgivning eller närliggande byggnader. Bergsäkers kunder är främst byggherrar och entreprenörer. Att ha mycket nöjda kunder är av stor vikt för Bergsäkers framtida utveckling och ambitionen är att utifrån en hög nivå fortsätta med att öka kundernas nöjdhet och deras förtroende för Bergsäker. 2015 köptes Bergsäker upp och övergick i Forcits-koncernen.

Vår verksamhet växer och vi behöver fler medarbetare. Vi söker en uppdragsledare

I rollen som uppdragsledare innebär det ett ansvarstagande, fritt arbete med ett högt tempo. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att i projekt leda Bergsäkers arbete gällande omgivningspåverkan. Detta gör du genom att du i täta kontakter med beställaren hittar de bästa lösningarna i projektet samt genom att ta ansvar för ekonomi och kundnöjdheten i projektet. Till din hjälp har du mentorer, kollegor och samarbetspartners.

 Arbetsuppgifterna är varierande med både fält- och kontorsarbete och innebär en mängd kontakter både internt och externt. Den ständigt pågående kontakten med dina kunder är mycket viktig.

• Du leder aktivt projekt som gör att alla berörda vid ett visst byggprojekt vet vem och vad som orsakar omgivnings- och miljöpåverkan samt vilka risker som finns (görs genom riskanalyser och kontrollprogram gällande t.ex. besiktning, mätning av vibrationer, buller, sättningar, automatisk mätning av grundvatten, markrörelser, portryck mm).

• Du planerar och leder projektet enligt Bergsäker projektmetodik och på ett sätt som gör kunderna nöjda och ser det som självklart att vända sig till dig igen när det är dags för nya liknande projekt.

• Du är ansvarig för dina egna projekt inklusive kommunikation med kunder samt för uppföljningen av projekten för att garantera kundnöjdhet.

• Som projektledare kommer du till viss del även vara ute i fält och utföra riskanalyser, besiktningar och mätarhantering. • Det kan förekomma resor till våra andra kontor

 För att lyckas i rollen;

• Du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet från bygg och anläggningsbranschen, antigen från konsultsidan eller från entreprenadsidan.

• Du har varit ansvarig för omgivningspåverkan inom infrastruktur- och byggprojekt av omfattande storlek

• Du har erfarenhet relaterad till omgivningspåverkan och är således väl bekant med den typen av verksamhet'

 • Du har antagligen teknisk högskole- eller YH-utbildning med relevant inriktning, t ex bygg, väg och vatten eller liknande.

• Personlighetsmässigt så är det viktigt att du är strukturerad och har förmåga att följa rutiner och riktlinjer samtidigt som du måste kunna planera dina arbetsdagar på ett effektivt sätt. Du motiveras av att skapa goda resultat och lösa kunders behov. Våra uppdrag är ofta omfattande i sin karaktär vilket leder till att det är viktigt att du kan arbeta effektivt samt har en hög stresstålighet då vissa perioder kan bli intensiva för att uppfylla våra kunders deadlines.

• Det är också viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, då du ofta kommunicerar med människor som är beroende av korrekt och välformulerad information.

• Då resor mellan byggarbetsplatser kommer att vara en del av din vardag ställer det krav på att du har B-körkort.

Framgången för dig som Senior Projektledare ligger i att få kunderna att känna maximalt förtroende för Bergsäkers tjänster. Det klarar du med ett professionellt bemötande där kommunikation och struktur är viktigt. Med tydlighet i överenskommelser och fullständig information löser och förebygger du många hinder innan de uppkommer.

Vi erbjuder dig en roll på ett företag med god gemenskap. Du kommer vara en del i ett tryggt och framgångsrikt företag som värnar om sina anställda. Vi har goda anställningsvillkor och bra förmåner.

Är du intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretag Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Nathalie Johansson tel:08 520 017 56 alt. nathalie.johansson@jobway.se


Mötesbokare till Jobway
Stockholm  2019-11-18

Jobway är det Stockholmsbaserade rekryteringsföretaget som har valt att fokusera på den inledande delen av rekryteringsprocessen. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

Mötesbokare Jobway

Scandinavian Internet Group är ett växande och dynamiskt entreprenörsföretag som grundades 2007. Vi driver rekryteringsportalen Jobway och hjälper idag både företag och offentlig sektor med rekrytering via våra unika rekryteringstjänster.

Nu söker vi ytterligare en vass mötesbokare på heltid till vårt härliga gäng. 

Som mötesbokare på innebär det att du kommer boka möten åt dom kundansvarig som sedan genomföra dessa. Du kommer boka in Jobways rekryteringstjänster till företag vi i dagsläget ännu inte har något samarbete med. Målsättningen för dig som mötesbokare är att bygga upp din egen pipe. 

Du ansvarar för exempelvis prospektering, mötesbokning, vilket ställer krav på att du har en god förmåga att kommunicera med olika typer av människor. Då vår rekryteringsmodell är attraktiv är den största andelen till att våra kunder återkommande, detta innebär att förtjänstmöjligheterna för dig som mötesbokare är mycket goda. Vi söker dig som vill arbeta med försäljning på längre sikt med mål att bygga långsiktiga kundrelationer och tillsammans med oss skapa fortsatt tillväxt och framgång. 

vi söker dig;

- Du är skicklig på att kommunicera med olika typer av människor 

- Du är tävlingsinriktad, gärna med idrottsbakgrund

- Du är driven, ansvarstagande och organiserad i ditt arbete.

- Meriterade är att du har erfarenhet inom försäljning eller jobbat med B2B

Vi erbjuder dig: 

- En möjlighet att sälja en efterfrågad produkt 

- En möjlighet att bli en viktig del i ett ungt och växande företag. Som gör mycket kul ihop!

- En möjlighet att vara med på en utmanande och stimulerande resa 

- Ett företag som präglas av entreprenörskap. 

- Säljtävlingar med mycket attraktiva priser. 

- Möjligheten att välja bransch/sektor själv 

- Kort uppstartssträcka 

- Lite administration 

-Vidareutbildning/kompetensutveckling 

- Ett starkt rekryteringsteam 

- Interna karriärmöjligheter

Tycker du att det här låter som en rolig arbetsplats och vill veta mer?

Eventuella frågor besvaras av kundansvarig rekryteringskonsult Nathalie Johansson 08-520 017 56. Alt. nathalie.johansson@jobway.se

Urvalet sker löpande och din ansökan behandlas konfidentiellt.


Säljassistent heltid
Stockholm  2019-11-18

Jobway är det Stockholmsbaserade rekryteringsföretaget som har valt att fokusera på den inledande delen av rekryteringsprocessen. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

Scandinavian Internet Group är ett växande och dynamiskt entreprenörsföretag som grundades 2007. Vi driver rekryteringsportalen Jobway och hjälper idag både privatägda företag och företag inom offentlig sektor med rekrytering via våran unika rekryteringstjänst. Vi sitter i fina ljusa lokaler på Östermalm.

Nu söker vi en säljassistent till vårt härliga gäng!

Som säljassistent kommer du att ingå i ett mindre team där du hjälper två av våra kundansvariga rekryteringskonsulter i deras dagliga arbete. Du kommer framförallt att arbeta över telefon för att skapa nya kontakter och boka möten med våra kunder.

Som person är du utåtriktad, drivs av mål och att göra affärer. Du är en typisk relationsskapare som också kan arbeta självständigt och trivs med det. Arbetet kräver struktur, problemlösning och organisation. Du bör vara bekväm med att ha många bollar i luften och prioritera dina arbetsuppgifter.

Du ansvarar för exempelvis prospektering, mötesbokning, kundansvarigas kalendrar samt vara deras spindel i nätet. Jobbet ställer krav på att du har en god förmåga att kommunicera med olika typer av människor. Vi söker dig som vill arbeta med försäljning på längre sikt med mål att bygga långsiktiga kundrelationer och tillsammans med oss skapa fortsatt tillväxt och framgång. 

För att lyckas i denna roll är du en lagspelare som drivs av tävlingar och att jobba mot uppsatta mål. Du är skicklig på att kommunicera med olika typer av människor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du som person är drivande och engagerad i ditt arbete. Ingen utbildning krävs, vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas i rollen.

Du erbjuds en spännande och varierande roll på ett ungt företag som andas entreprenörskap. Vi har kul ihop och gör många aktiviteter tillsammans. Varje år jobbar vi mot uppsatta mål och ett av dem är vår miljonklubb där alla som kvalat in får åka på en weekend tillsammans. Vi har tidigare besökt bland annat Nice och Amsterdam. I februari åkte hela företaget i Sälen och åkte skidor över några dagar. Mellan dessa resor jobbar vi mot roliga tävlingar och delmål. I denna roll kan du även belönas i form av tid. När du nått dina mål för dagen/veckan får du runda av med full betalning.

Du kommer att vara en del i ett företag med högt i tak och som värnar om sina anställda. Hos oss ser vi att man vill stanna en längre tid och vi belönar hårt arbete med utvecklingsmöjligheter och rollförändring över tid.

Tycker du att det här låter som en rolig arbetsplats och vill veta mer?

Eventuella frågor besvaras av kundansvarig rekryteringskonsult Nathalie Johansson 08-520 017 56. Alt. nathalie.johansson@jobway.se

Urvalet sker löpande och din ansökan behandlas konfidentiellt.


Säljassistent 50%
Stockholm  2019-11-18

Jobway är det Stockholmsbaserade rekryteringsföretaget som har valt att fokusera på den inledande delen av rekryteringsprocessen. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

Scandinavian Internet Group är ett växande och dynamiskt entreprenörsföretag som grundades 2007. Vi driver rekryteringsportalen Jobway och hjälper idag både privatägda företag och företag inom offentlig sektor med rekrytering via våran unika rekryteringstjänst. Vi sitter i fina ljusa lokaler på Östermalm.

Nu söker vi en säljassistent till vårt härliga gäng!

Denna tjänst är perfekt för dig som vill kombinera studier eller andra fritidssysslor med arbete.

Som säljassistent kommer du att ingå i ett mindre team där du hjälper två av våra kundansvariga rekryteringskonsulter i deras dagliga arbete. Du kommer framförallt att arbeta över telefon för att skapa nya kontakter och boka möten med våra kunder.

Som person är du utåtriktad, drivs av mål och att göra affärer. Du är en typisk relationsskapare som också kan arbeta självständigt och trivs med det. Arbetet kräver struktur, problemlösning och organisation. Du bör vara bekväm med att ha många bollar i luften och prioritera dina arbetsuppgifter.

Du ansvarar för exempelvis prospektering, mötesbokning, kundansvarigas kalendrar samt vara deras spindel i nätet. Jobbet ställer krav på att du har en god förmåga att kommunicera med olika typer av människor. Vi söker dig som vill arbeta med försäljning på längre sikt med mål att bygga långsiktiga kundrelationer och tillsammans med oss skapa fortsatt tillväxt och framgång. 

För att lyckas i denna roll är du en lagspelare som drivs av tävlingar och att jobba mot uppsatta mål. Du äskicklig på att kommunicera med olika typer av människor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du som person är drivande och engagerad i ditt arbete. Ingen utbildning krävs, vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas i rollen.

Du erbjuds en spännande och varierande roll på ett ungt företag som andas entreprenörskap. Vi har kul ihop och gör många aktiviteter tillsammans. Varje år jobbar vi mot uppsatta mål och ett av dem är vår miljonklubb där alla som kvalat in får åka på en weekend tillsammans. Vi har tidigare besökt bland annat Nice och Amsterdam. I februari åkte hela företaget i Sälen och åkte skidor över några dagar. Mellan dessa resor jobbar vi mot roliga tävlingar och delmål. I denna roll kan du även belönas i form av tid. När du nått dina mål för dagen/veckan får du runda av med full betalning.

Du kommer att vara en del i ett företag med högt i tak och som värnar om sina anställda. Hos oss ser vi att man vill stanna en längre tid och vi belönar hårt arbete med utvecklingsmöjligheter och rollförändring över tid.

Tycker du att det här låter som en rolig arbetsplats och vill veta mer?

Eventuella frågor besvaras av kundansvarig rekryteringskonsult Nathalie Johansson 08-520 017 56. Alt. nathalie.johansson@jobway.se

Urvalet sker löpande och din ansökan behandlas konfidentiellt.


Serviceledare
Stockholm  2019-11-18

BIAB Lås & Larm är en komplett leverantör av säkerhetsinstallationer i företags- och offentlig miljö. Vi har sedan starten 1988 vuxit och utvecklats till ett av de främsta och mest stabila företagen i branschen. Verksamheten innefattar inbrottslarm, passerkontroll, CCTV system, brandlarm, låssystem och integrerade systemlösningar.

BIAB Lås & Larm söker Serviceledare

BIAB Lås & Larm satsar mycket på sin personal, vi har bra förmåner och arbetar aktivt med vidareutbildningar för sina anställda. Vi strävar efter hög trivsel och respekt för varandra och våra kunder. Som medarbetare måste du trivas med att arbeta i team och bidra till fortsatt utveckling.

Som serviceledare kommer du vara ansvarig för bemanningen och bokning av den personal som arbetar med BIAB Lås & Larm´s olika service- och underhållsavtal. Du kommer att vara en viktig länk som håller ihop samarbetet mellan tekniker, kunder och leverantörer. I tjänsten ingår att planera och administrera serviceorder i vårt affärssystem Jeeves. Du har daglig kontakt med kunder och verkar aktivt för att utveckla service- och underhållsavtalen. Du sitter med i bemannings- och planeringsmöten där du tillsammans med projektledarna på företaget fördelar arbetet mellan teknikerna. I tjänsten finns stora möjligheter att utvecklas, både personligen och inom företaget.

För att lyckas med uppdraget behöver du erfarenheter från en liknande bransch och en viss teknisk kompetens, gärna från säkerhetsbranschen vilket är meriterande men ej ett krav. Som person är du drivande och du är en naturlig ledargestalt som tar ansvar och leder serviceplaneringen framåt på bästa sätt. Servicekänslan sitter i ryggmärgen och du har ett intresse av att hjälpa kunder och medarbetare. Eftersom tjänsten innebär mycket kundkontakt är det viktigt att du talar och skriver svenska obehindrat samt har datavana.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Nathalie Johansson 08-520 017 56. Urvalet sker löpande och din ansökan behandlas konfidentiellt.


En dag som Kundansvarig
Stockholm  2020-04-17

Jobway är det Stockholmsbaserade rekryteringsföretaget som har valt att fokusera på den inledande delen av rekryteringsprocessen. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

 

Kundansvarig

En dag på Jobway…

Du kliver ur hissen och går in på kontoret. Det är måndag morgon och klockan är 07:55. De flesta av dina kollegor är redan på plats och har samlats i köket för veckans gemensamma frukost. Idag är Ida frukostansvarig och hon har dukat upp en fantastisk buffé med nybakat bröd, nybryggt kaffe och tända ljus. Samtalsämnet vid bordet varierar allt ifrån helgens hockeymatcher till veckans utmaningar.

Frukosten är slut och det är dags att sätta igång veckan. Du börjar förbereda dig för dagens första kundmöte. Företaget som du ska besöka är marknadsledande med cirka 35 anställda, och du ska träffa VD:n. Denne berättar att de har ett brinnande rekryteringsbehov, ni diskuterar vilka svårigheter de har med rekrytering idag och du förklarar hur Jobway skulle kunna hjälpa dem med just detta. Ni kommer överens om att du ska skicka en offert och återkoppla under morgondagen.

Förmiddagen har flugit förbi och du känner dig ivrig att sätta igång ditt fortsatta arbete. Klockan är däremot redan 12:00 och det är dags för lunch. Idag väljer du att käka med Jenniefer, Anton och Pontus. Hornstull bjuder på ett brett urval av restauranger men just idag blir det Petters KÄK.

Lunchen är över och du är åter på din plats. Eftermiddagen har du planerat att ägna åt att boka möten till nästa vecka, och du har fyllt din pipe med spännande företag som har potentialen att bli bra och långsiktiga kunder. Du lyckas fånga intresset hos några av beslutsfattarna du kontaktar och lagom till rasten har du tre nya möten i kalendern.

Rasten är slut och du sätter dig ner vid datorn för att läsa det mail som inkommit. Det kommer från en av dina befintliga kunder som precis anställt en person tack vare ett förstklassigt rekryteringsarbete av Mikaela som har varit ansvarig rekryteringskonsult för uppdraget, och som nu vill ha hjälp med ännu en profil. Du ringer upp din kontaktperson och stämmer av det nya samarbetet, sedan plingar du i försäljningsklockan. Du får flera high-five’s och dessutom några extra tusenlappar på lönekontot. Du har en riktigt bra dag med ett hett genomfört möte, tre inbokade och dessutom en nöjd kund som väljer att anlita oss igen! Dagen är däremot inte slut. Nu är det dags för måndagens gemensamma innebandyträning i Liljeholmshallen. Imorgon har du garanterat träningsvärk.

Tycker du att det här låter som en rolig arbetsplats? Har du tidigare erfarenheter inom försäljning? Har du dessutom jobbat med business to business? Perfekt! Då vill vi lära känna dig bättre. Skicka in en ansökan så bokar vi en tid som fungerar för oss båda. Och om innebandy inte är något för dig så har vi garanterat andra aktiviteter som vi tror kan få dig på fall. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Pontus Högman, affärsområdeschef, på 073-681 26 27.