Jobway Försäljning & Marknad | Pågående uppdrag

Sök bland pågående uppdrag


Dölj filter
Fastighetsmäklare
Stockholm  2020-07-10

Det är utanför stadskärnan det nya händer. Här ute startar de nya trenderna inom musik, mat, kultur och design. Och det är här staden växer. På Urban by ESNY vill vi få fler att upptäcka, uppleva och bo i förorten. Vi vill helt enkelt ge alla fantastiska platser utanför stadskärnan den uppmärksamhet de förtjänar. Därför har vi specialiserat oss på bostäder i förorten och vi vill gärna hjälpa både dig som vill sälja en bostad och dig som är sugen på att flytta hit. Vår servicenivå är hög och vår prismodell är smart. Allt för att skapa bästa möjliga affärer.


I takt med att vi expanderar söker vi nu fastighetsmäklare.

Vi söker dig som tycker om att arbeta med människor och gillar att göra affärer. Du har något års erfarenhet som registrerad mäklare. Initiativförmåga och affärsdriv är viktiga egenskaper. Att bearbeta kunder från tidigare nätverk och samtidigt vara på tårna för att hitta nya är något du drivs av!

Vi lägger stor vikt vid din attityd och ser därför gärna att du som person är självständig, drivande och engagerad i ditt arbete med förmågan att planera dina egna dagar. Du är positiv och har lätt att skapa goda relationer, både med kunder och kollegor. 

Vi erbjuder dig en roll hos en ledande fastighetsmäklarfirma utan geografiska begränsningar som värdesätter sina kollegor högt. Drivs du av goda utvecklingsmöjligheter och vill ta nästa steg i din mäklarkarriär? Tveka då inte höra av dig!

I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Adam Wilander, adam.wilander@jobway.se. Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Innesäljare
Stockholm  2020-04-30

Anixter är en av världens största leverantörer av kommunikationsprodukter som används för att koppla samman röst-, video-, data- och säkerhetssystem. Anixter är också den ledande leverantören av el- och industrikablar. Dessa produkter i kombination med våra innovativa logistiktjänster reducerar kostnaden för våra kunders verksamhet och säkerställer att de får rätt produkt direkt.

Vi söker nu en innesäljare till vårt kontor i Spånga.

Som innesäljare på Anixter ansvarar du huvudsakligen för att öka och utveckla försäljningen av våra produkter. Du bygger goda relationer med kunder och återförsäljare genom att på ett professionellt sätt erbjuda rätt lösning, produkt och service.

Vi söker dig som har:

-      Erfarenhet av försäljning

-      Tekniskt intresse

-      Datavana

-      Goda kunskaper i engelska

För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är driven, resultatinriktad och självgående. Du har ett strategiskt tänk, är övertygande och har lätt för att bygga goda och långsiktiga relationer. Andra egenskaper vi värdesätter är att du är lyhörd, strukturerad och tycker om att göra framsteg.

Vi erbjuder dig en tjänst på ett internationellt företag med starka ägare, goda chanser till utveckling och förmånligt bonus upplägg. Låter det intressant? Tveka inte att höra av dig!

I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Adam Wilander, adam.wilander@jobway.se. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Orderplockare
Stockholm  2020-04-24

Engelmanns Sweden AB är en grossist som har valt att nischa sig med ost som huvudprodukt. Vi väljer omsorgsfullt ut ostar efter smak och kvalitet från ett brett europeiskt utbud och presenterar dessa på den svenska marknaden.
Engelmanns är ett snabbt växande företag som har sin verksamhet i Kungsängen. För närvarande är vi ca 30 anställda med säljare, lagermedarbetare och administrativ personal. Vi har ett välfungerande samarbete över alla avdelningar och en tajt teamkänsla inom företaget. Engelmanns största kunder finner du inom dagligvaruhandeln.

I takt med att företaget växer söker vi nu efter två orderplockare/merchandiser.

Som orderplockare blir du en del av vårt team som håller till ute på fältet. Du kommer att ansvara för ett flertal butiker i Storstockholm. Du kommer inleda veckorna med att ta emot beställningar för att sedan se till att dina butiker är väl påfyllda och håller en hög visuell nivå. En roll som innefattar god planering, högt tempo och ett öga för detaljer.Du kommer aktivt att arbeta med säljaren i ditt område för ständig uppföljning och utveckling.

För att lyckas i denna roll

·      Har några års erfarenhet av försäljning och orderplock i dagligvarubranschen.

·     Självklart är du ostintresserad och har du tidigare även arbetat med delikatesser och/eller butikskommunikation är det meriterande.

·      Du har en stark inre drivkraft och vill stärka vårt varumärke på marknaden.

·      Innehar B-körkort

·      God serviceförmåga

Vi erbjuder dig En flexibel arbetsplats där du utgår hemifrån och planerar dina egna veckor. Du får alla nödvändiga verktyg i såsom mobiltelefon, dator och surfplatta. Vill du komma till en arbetsplats där du får mycket frihet under ansvar och vara med och utveckla marknaden då ska du välja Engelmanns.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Oscar Thiele 08 - 511 617 41 och Oscar.Thiele@jobway.se Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Rekryterare inom bygg och teknik
Stockholm  2020-04-17

Jobway är det Stockholmsbaserade rekryteringsföretaget som har valt att fokusera på den inledande delen av rekryteringsprocessen. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

Vi växer och behöver nu stärka upp vårt rekryteringsteam med ytterligare en

Rekryterare inom affärsområdet Bygg och Teknik.

Hos oss har du varierande arbetsuppgifter, där du kommer att tillgodose våra kunder med kandidater som matchar ställda kompetenskrav. Detta gör du genom att skriva och publicera annonser, gå igenom CV-databaser samt sociala medier. Du kommer via telefon och mail att kontakta yrkessamma personer och få de intresserade av dina kunders lediga tjänster. Vidare kommer du kontinuerligt ha en dialog med kunderna om status kring rekryteringsprocessen. 

Vi söker dig som har lätt för att ta kontakt med nya människor och är bra på att skapa och bibehålla relationer. Troligtvis har du tidigare arbetat med rekrytering och/-eller försäljning och har därmed förmågan att tala med olika människor. Vidare är du allmänbildad och en van datoranvändare som snabbt lär dig nya saker. Har du erfarenhet inom byggbranschen är det meriterande.

Vi erbjuder dig en möjlighet att lära dig och utvecklas inom rekrytering. Hos oss på Jobway kommer du knyta kontakter, bygga upp ditt eget varumärke samt din karriär. För rätt person innebär tjänsten en central roll med stora utvecklingsmöjligheter där nya idéer välkomnas, värdesätts och verkställs.

Intresserad och vill veta mer? Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Oscar Thiele tel: 073 58 11 804. Urvalet sker löpande och din ansökan behandlas konfidentiellt. Varmt välkommen att höra av dig!


Utesäljare
Stockholm  2020-04-20

AB Lindec® är ett privatägt företag med huvudkontor i Göteborg, Sverige, som specialiserat sig på tillverkning av material och maskiner för tillverkning av högkvalitativa betonggolv. Vi säljer även fasadrenoveringsmaterial såsom tejp, plastfolie, verktyg, ställningsväv med mera.

AB Lindec® grundades 1970 och tillverkar betonggolvmaterial med höga avnötningskrav lämpade för industrier, logistik-center, lager, parkeringsplatser, affärer, med mera. Produktionen av hårdbetongprodukter och andra högprestanda material tillverkas och lagras i vår danska anläggning, och alla flytande produkter tillverkas i Sverige. AB Lindec® producerar egen serie av betongmaskiner. I dagsläget är vi 14 anställda på företaget och våra kunder finns över stora delar av Sverige

Det vi saknar i dagsläget är en duktig och driven utesäljare till vårt team i Stockholm!

Arbetsuppgifter

I rollen som utesäljare hos oss på AB Lindec ansvarar du för införsäljningen av material ute hos nuvarande samt potentiella kunder. Du arbetar både på kontoret samt till stor del ute hos kunder med dagsresor i främst Storstockholm & Mälardalen, vissa resor norrut förekommer några gånger per år. Som utesäljare hos oss på Lindec planerar du större delen av din arbetsvecka själv för att maximera arbetstiden, resterande del sker inne på kontoret/vår butik i Kungens Kurva tillsammans med teamet. Rollen är flexibel på så sätt att teamets behov alltid ligger i fokus, du kan därmed behöva planera om dina dagar för att anpassa dig efter butiken/kontorets behov. I denna roll rapporterar du direkt till VD:n veckovis.  

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har arbetslivserfarenhet i rollen som säljare. Vidare ställer tjänsten krav på personligt engagemang där du är en utåtriktad, social och flexibel individ som har en god prioriteringsförmåga och trivs med högt tempo i arbetet. Utöver detta behärskar du svenska och engelska i tal och skrift samt innehar B-körkort då rollen innefattar resor.

Vi erbjuder dig att bli en del av ett spännande bolag i en stor expansionsfas. Vi värnar högt om våra anställda och är mån om att du ska trivas bra hos oss. Detta gör vi genom att erbjuda bland annat:

-         Goda förmåner i form av bland annat tjänstepension och friskvårdsbidrag.

-         Stort eget ansvar och möjligheter att påverka arbetet.

-         Fast+provisionsbaserad lönemodell vilket ger goda möjligheter till en hög lön.

I denna rekrytering samarbetar AB Lindec med rekryteringsföretag Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Linnéa Gilliusson tel: 08 520 017 50, mail: linnea.gilliusson@jobway.se. Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


En dag som Kundansvarig
Stockholm  2020-04-17

Jobway är det Stockholmsbaserade rekryteringsföretaget som har valt att fokusera på den inledande delen av rekryteringsprocessen. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

 

Kundansvarig

En dag på Jobway…

Du kliver ur hissen och går in på kontoret. Det är måndag morgon och klockan är 07:55. De flesta av dina kollegor är redan på plats och har samlats i köket för veckans gemensamma frukost. Idag är Ida frukostansvarig och hon har dukat upp en fantastisk buffé med nybakat bröd, nybryggt kaffe och tända ljus. Samtalsämnet vid bordet varierar allt ifrån helgens hockeymatcher till veckans utmaningar.

Frukosten är slut och det är dags att sätta igång veckan. Du börjar förbereda dig för dagens första kundmöte. Företaget som du ska besöka är marknadsledande med cirka 35 anställda, och du ska träffa VD:n. Denne berättar att de har ett brinnande rekryteringsbehov, ni diskuterar vilka svårigheter de har med rekrytering idag och du förklarar hur Jobway skulle kunna hjälpa dem med just detta. Ni kommer överens om att du ska skicka en offert och återkoppla under morgondagen.

Förmiddagen har flugit förbi och du känner dig ivrig att sätta igång ditt fortsatta arbete. Klockan är däremot redan 12:00 och det är dags för lunch. Idag väljer du att käka med Jenniefer, Anton och Pontus. Hornstull bjuder på ett brett urval av restauranger men just idag blir det Petters KÄK.

Lunchen är över och du är åter på din plats. Eftermiddagen har du planerat att ägna åt att boka möten till nästa vecka, och du har fyllt din pipe med spännande företag som har potentialen att bli bra och långsiktiga kunder. Du lyckas fånga intresset hos några av beslutsfattarna du kontaktar och lagom till rasten har du tre nya möten i kalendern.

Rasten är slut och du sätter dig ner vid datorn för att läsa det mail som inkommit. Det kommer från en av dina befintliga kunder som precis anställt en person tack vare ett förstklassigt rekryteringsarbete av Mikaela som har varit ansvarig rekryteringskonsult för uppdraget, och som nu vill ha hjälp med ännu en profil. Du ringer upp din kontaktperson och stämmer av det nya samarbetet, sedan plingar du i försäljningsklockan. Du får flera high-five’s och dessutom några extra tusenlappar på lönekontot. Du har en riktigt bra dag med ett hett genomfört möte, tre inbokade och dessutom en nöjd kund som väljer att anlita oss igen! Dagen är däremot inte slut. Nu är det dags för måndagens gemensamma innebandyträning i Liljeholmshallen. Imorgon har du garanterat träningsvärk.

Tycker du att det här låter som en rolig arbetsplats? Har du tidigare erfarenheter inom försäljning? Har du dessutom jobbat med business to business? Perfekt! Då vill vi lära känna dig bättre. Skicka in en ansökan så bokar vi en tid som fungerar för oss båda. Och om innebandy inte är något för dig så har vi garanterat andra aktiviteter som vi tror kan få dig på fall. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Pontus Högman, affärsområdeschef, på 073-681 26 27.