Jobway Försäljning & Marknad

Rekrytering & Headhunting
inom Försäljning & Marknad

Sök lediga jobb eller ta hjälp
av våra rekryterare inom Försäljning & Marknad.

Anlita Jobway Försäljning & Marknad
Pågående uppdrag
Bli headhuntad

Senast inkomna jobb

Lagerarbetare
Stockholm  2021-02-12

Vi på Engelmanns Sweden AB väljer omsorgsfullt ut ostar efter smak och kvalitet från ett brett europeiskt utbud och presenterar dessa på den svenska marknaden. Vi har vår verksamhet i Brunna, Kungsängen och för närvarande är vi ungefär 30 anställda fördelat på utesäljare, kontor och lager. Vi har ett välfungerande samarbete över alla avdelningar och en tajt teamkänsla inom företaget.

Vi är idag på jakt efter nya lagerarbetare:
I rollen som lagerarbetare hos Engelmanns kommer du att arbeta med att ta emot inkommande gods, plocka och packa utgående leveranser. 

Vi söker dig som har lätt att lära, trivs med ordning omkring sig och som är stresstålig. Det är meriterande om du har B-körkort och truckkort, även om du har erfarenhet från liknande bransch. Svenska i tal och skrift är ett krav.

Vi erbjuder dig ett arbete som är självständigt, ansvarsfullt och omväxlande. Vi har en stor gemenskap och arbetar mellan avdelningarna. Vi som arbetar hosEngelmanns tycker om att ha roligt på och efter arbetstid och gör aktiviteter utanför jobbet.

Är du intresserad och vill veta mer om tjänsten? I denna rekrytering samarbetar företaget med rekryteringsbolaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Oscar Thiele, Skicka din ansökan till Oscar.Thiele@jobway.se, urval sker löpande. Samtliga ansökningar hanteras konfidentiellt. Välkommen med din ansökan!


Fältsäljare
Stockholm  2021-02-11

Vi på Svenska Lumon expanderar och söker drivna distriktsäljare till region Stockholm. Lumon är ett globalt företag med lokal ankring som arbetar med inglasningar av balkonger, terrasser och fasader

Vi söker distriktsäljare till region Stockholm.
Som distriktsäljare hos oss förvaltar och ansvarar du för ett eget försäljningsområde. I ditt distrikt arbetar du självständigt för att nå nya kunder och för att stärka vår position på marknaden samt underhålla de samarbetsavtal som vi har med bostadsrättsföreningar. Du kommer mestadels att arbeta B2C mot privatpersoner och bostadsrättsföreningar. Men även visst B2B arbete kan förekomma mot fastighetsbolag och kommunala bostadsbolag.

Du kommer att arbeta med Marknadsbearbetning (Utdelning av reklamblad, beställning av sms-kampanjer och telefonkontakt) Visningar, deltagande på mässor, kundbesök.
När du börjar som säljare hos oss på Lumon erbjuder vi dig en grundlig introduktion och produktutbildning. Denna utbildning kommer att ligga till grund för att du successivt kommer att kunna ta ett självständigt ansvar och utveckla försäljningen i ditt tilldelade distrikt. Under arbetsdagen kommer den största delen av din arbetstid att spenderas ute i distriktet.

Vi söker dig som är en socialt begåvad person med en stark förmåga att snabbt skapa förtroende och en nära kontakt med kunden. Med driv, entusiasm och vilja lyckas du leverera resultat och hela tiden utveckla dig själv och din försäljning. Du gillar att arbeta mot tydliga mål och har tidigare erfarenhet av att arbeta i en organisation med tydliga mål och KPI:er.

Vi tror att du:

·      Gillar att arbeta under eget ansvar

·      Motiveras av att nå och överträffa uppsatta mål

·      Är flytande i svenska både när det gäller tal och skrift

·      Goda kunskaper i engelska, både muntligen och skriftligen

·      Innehar B-körkort

Vi erbjuder dig:

·      En utvecklande säljroll i ett starkt entreprenörsdrivet företag

·      Goda möjligheter till personlig- och karriärmässig utveckling

·      Flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta delar av dagen hemifrån

·      Månadstävlingar med fina priser t.ex. utlandsresor, bonusar, presentkort och mycket mer.

·      Ett spännande och inspirerande arbete med möjlighet att aktivt påverka företagets utveckling tillsammans med dina kollegor.

·      Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi är därför mycket angelägna om varje individs utveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

·      Fast grundlön med provision

·      Friskvårdbidrag

·      Tjänstebil eller bilersättning

Är du intresserad och vill veta mer om tjänsten? I denna rekrytering samarbetar företaget med rekryteringsbolaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Oscar Thiele, Skicka din ansökan till Oscar.Thiele@jobway.se, urval sker löpande. Samtliga ansökningar hanteras konfidentiellt. Välkommen med din ansökan!


Innesäljare
Stockholm  2021-02-05

Anixter är en av världens största leverantörer av kommunikationsprodukter som används för att koppla samman röst-, video-, data- och säkerhetssystem. Anixter är också den ledande leverantören av el- och industrikablar. Dessa produkter i kombination med våra innovativa logistiktjänster reducerar kostnaden för våra kunders verksamhet och säkerställer att de får rätt produkt direkt.

Vi söker nu en innesäljare till vårt kontor i Spånga.

Som innesäljare på Anixter ansvarar du huvudsakligen för att öka och utveckla försäljningen av våra produkter. Du bygger goda relationer med kunder och återförsäljare genom att på ett professionellt sätt erbjuda rätt lösning, produkt och service.

Vi söker dig som har:

-      Erfarenhet av försäljning

-      Tekniskt intresse

-      Datavana

-      Goda kunskaper i engelska

För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är driven, resultatinriktad och självgående. Du har ett strategiskt tänk, är övertygande och har lätt för att bygga goda och långsiktiga relationer. Andra egenskaper vi värdesätter är att du är lyhörd, strukturerad och tycker om att göra framsteg.

Vi erbjuder dig en tjänst på ett internationellt företag med starka ägare, goda chanser till utveckling och förmånligt bonus upplägg. Låter det intressant? Tveka inte att höra av dig!

I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Oscar Thiele tel. 0735811804, Oscar.Thiele@jobway.se. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Erfaren B2B-säljare
Stockholm  2021-02-10

Alumeco är en stark internationellt verksam handelskoncern som grundades 1983, med huvudkontor i Odense, Danmark. Koncernen är specialiserad inom aluminium, mässing och koppar för metallförbrukande industrin och bygger på engagerade och framtidsorienterade medarbetare. Koncernen har en tydlig tillväxtstrategi med fokus på utveckling av nya koncept och kompetensutveckling av de anställda. Huvudkärnvärden är kundfokus och affärssinne. Koncernen har en omsättning på ca. € 500 milj. och sysselsätter 1000 anställda över hela världen.

Som global leverantör och samarbetspartner har Alumeco ett omfattande och internationellt nätverk samt en rad dotterbolag i Europa, Nordamerika och Kina.

Alumecokoncernen fokuserar på försäljning av aluminium, mässing och koppar.  I Sverige har Alumeco försäljningskontor i Stockholm, Jönköping, Gnosjö, Växjö, Göteborg samt i Lund. I den svenska delen av koncernen arbetar 40 medarbetare.


Är du en säljare med ett stort tekniskt intresse som brinner för att göra affärer? Är du redo för spännande försäljningsutmaningar med en bred kundportfölj hos Skandinaviens ledande leverantör till den metallbearbetande industrin?

Just nu söker Alumeco Sverige en erfaren B2B-säljare till deras team i Stockholm.

Som säljare har du ansvar för försäljningen av material ute hos befintliga kunder samt bearbetning av potentiella kunder. Viktiga kundgrupper finns inom verkstads-, telekom-, bygg-, och fordonsindustrin. Det är ett varierat arbete med ett stort fokus på försäljningsaktiviteter. Du får en bred kontaktyta såväl internt i organisationen som externt ut mot kunderna.

Ett urval av dina kommande arbetsuppgifter:

·      Ansvar för att hantera och utveckla befintliga kunder.

·      Nykundsbearbetning.

·      Hantera inkommande förfrågningar.

·      Identifiera möjligheter till nya och utvidgade affärer både på nya och befintliga kunder.

·      Vara delaktig i och drivande av, projekt internt och gentemot kunder.

För att lyckas i denna roll ser vi att du har en affärsinriktad profil med stort kundfokus och har arbetslivserfarenhet i rollen som säljare inom B2B. Du är självgående, drivande, kreativ och resultatorienterad. Du har en eftergymnasial utbildning inom t. ex. ekonomi, teknik eller försäljning . För att du ska passa in hos Alumeco ser vi att du är en utåtriktad och social person. Utöver detta är du en lagspelare som tillsammans med övriga kollegor hjälper till att skapa en dynamisk och resultatinriktad miljö. I rollen behöver du behärska svenska och engelska i tal och skrift samt inneha B-körkort då tjänsten innehåller en del resor. 

Är du intresserad av att höra mer?

Alumeco erbjuder en dynamisk position med unika personliga och yrkesmässiga utmaningar i en internationell, informell och attraktiv arbetsmiljö. Det finns en tydlig tillväxtstrategi och fokus på den enskilda medarbetaren, med en platt ledningsstruktur och korta beslutsvägar.

I denna rekrytering samarbetar Alumeco med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Mikaela Hansson, mikaela.hansson@jobway.se Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Account Manager
Stockholm  2021-01-26

Scandinavian Internet Group är ett växande och dynamiskt entreprenörsföretag som grundades 2007. Vi driver rekryteringsportalen Jobway och hjälper idag både företag och offentlig sektor med rekrytering via våra unika rekryteringstjänster. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

Är du en säljare som brinner för att skapa goda kundrelationer? Då är du rätt person som vi letar efter för just nu söker vi ytterligare en vass kundansvarig till vårt team.

Vi är ett härligt gäng som andas entreprenörskap. Hos oss sätter du själv ramarna för din arbetsdag och resultat. Vi erbjuder dig att växa i rollen som kundansvarig och bygga upp din egen kundportfölj. Vi sitter i en nyrenoverad kontorslokal på Linnégatan 14, Östermalm.

Som Kundansvarig hos oss innebär det att du sköter hela försäljningsprocessen från start till mål. Exempelvis prospektering, mötesbokning, mötesgenomförande till att stänga affären. Du träffar personer som är beslutsfattare gällande rekryteringsprocessen inom olika områden, vilket ställer krav på att du har en god förmåga att kommunicera med olika typer av människor.

Du kommer sälja Jobways rekryteringstjänster till företag vi i dagsläget ännu inte har något samarbete med. Målsättningen för dig som kundansvarig är att bygga upp din egen kundstock Du kommer tillsammans med ett team av kundansvariga och rekryterare lösa kundens rekryteringsbehov. 

Din profil: 

-       Du har goda erfarenheter från försäljning, gärna B2B 

-       Du är skicklig på att kommunicera med olika typer av människor 

-       Du är tävlingsinriktad, gärna med idrottsbakgrund.

-       Du är driven, ansvarstagande och organiserad i ditt arbete.

Vi erbjuder dig: 

-       Variationsrikt arbete där du arbetar med hela säljprocessen. 

-       En möjlighet att sälja en efterfrågad produkt. 

-       En kort uppstartssträcka.

-       Chans till goda Interna karriärmöjligheter.

-       Ett härligt gäng som gör mycket tillsammans

Tycker du att det här låter som en rolig arbetsplats?

 Har du tidigare erfarenheter inom försäljning? Har du dessutom jobbat med B2B? Har du körkort? Perfekt! Då vill vi lära känna dig bättre. Skicka in en ansökan så bokar vi en tid som fungerar för oss båda. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Marcus Jonasson, Försäljningschef, på 073-940 45 40.