Rekrytering & Headhunting
inom Försäljning & Marknad

Sök lediga jobb eller ta hjälp
av våra rekryterare inom Försäljning & Marknad.

Anlita Jobway Försäljning & Marknad
Pågående uppdrag
Bli headhuntad

Senast inkomna jobb

Marknadsansvarig
Stockholm  2019-07-19

2008 var året då Engelmanns Sweden AB valde att nischa sig och ha ost som sin huvudprodukt. Efter smak och kvalité väljer vi omsorgsfullt ut ostar som sedan presenteras på den svenska marknaden.  På Engelmanns hittar du ett enormt utbud utav ostar gjort på de bästa råvarorna. Ett växande företag som har sin verksamhet ute i Kungsängen med säljare, lagermedarbetare och administrativa delen är man ca 30 anställda som hjälper varandra över avdelningar och har en tajt teamkänsla. Våra största kunder finner du inom dagligvaruhandeln.

I takt med att vi växer söker vi efter en marknadsansvarig till vårt team.Som marknadsansvarig kommer du att arbeta i våra projekt och vara ansvarig för bland annat företagspresentationer, sociala medier och vara en viktig spelpjäs i utvecklingen utav företagets marknadsavdelning. Att komma med nya idéer och strategier är något som välkomnas i denna roll. Att driva och analysera kampanjer kommer vara en del utav din vardag. För rätt person finns det möjlighet att utvecklas inom företaget och få mer ansvar.

Vi söker dig som har en erfarenhet utav tryckproduktion och formgivning. En person som inte är rädd för att ta i och gärna vågar tänka utanför boxen. Här får du vara med hela vägen från start till mål, du kommer att arbeta nära dina chefer och bolla tankar och idéer. En driftig person som är duktig på att uttrycka sig i skrift och kunna sätta den extra touchen som gör skillnad i rätt riktning. Vi erbjuder dig ett arbete som är självständigt, ansvarsfullt och omväxlande. Du kommer att få en variationsrik vardag och delta i häftiga projekt. Vi har en stor gemenskap och arbetar mellan avdelningarna. Vi som arbetar hos Engelmanns tycker om att ha roligt på och efter arbetstid och gör aktiviteter utanför jobbet.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Oscar Thiele, tel 08- 511 617 41. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Projektledare
Stockholm  2019-07-25

Karlaplans Plåtslageri AB skall till fastighetsägare, förvaltare och byggbolag erbjuda kvalitativa tjänster inom byggnadsplåtslageri och därtill förenlig verksamhet. Vi skall med en väl anpassad kombination av yrkesskicklighet, tradition, flexibilitet och kundfokus alltid sträva efter att erbjuda våra kunder Stockholms mest kompetenta samarbetspartner.

Karlaplans Plåtslageri AB startades 1965 av Karl Åke Illerfelt. Till en början drevs verksamheten som ett mindre enmansföretag som sedan i långsam takt expanderat. I dag har företaget drygt 50 anställda.


Vi söker nu en erfaren projektledare

Som projektledare hos oss kommer du till stor del jobba med att projektera, samordna, planera och arbetsleda. Vi utgår från att du är en strukturerad person som tycker om att förhandla, jobba med anbud, offertering, ha kontakt med kunder, beställare, fastighetsägare, leverantörer och underleverantörer mm, samt vara driven och ha kontroll på projekt från A-Ö.

För att lyckas i denna roll har du minst 4–5 års erfarenhet av arbete som senior projektledare inom bygg med fokus på plåt, tak, tätskikt, rot/ nyproduktion. Du har även goda kunskaper inom området entreprenadjuridik samt erfarenhet av att arbeta med tekniska beskrivningar och föreskrifter enligt AMA. Du har Bas U/ Bas P samt B-körkort. Svenska i tal & skrift är krav samt de vanligaste Office-programmen och Outlook

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du som person är självständig, drivande och engagerad i ditt arbete med förmågan att driva projekt framåt. Du har en positiv attityd samt att du ser utveckling och effektivisering som något positivt. Vidare att du har ett personligt driv och du har lätt att skapa goda relationer, både med kollegor och beställare och att det yttersta ansvaret för en nöjd beställare alltid är ditt – att göra och genomföra goda affärer är därför en av dina drivkrafter

Vi erbjuder dig ett företag som satsar mycket på sin personal, bra förmåner som arbetar aktivt med vidareutbildningar för sina anställda. Vi strävar efter hög trivsel och respekt för varandra och våra kunder. Som medarbetare hos oss måste du trivas med att arbeta i team och du vill bidra till fortsatt utveckling.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Nathalie Johansson 08-520 017 56. Urvalet sker löpande och din ansökan behandlas konfidentiellt.



Uppdragsledare Stockholm
Stockholm  2019-07-25

Bergsäker grundades 1972 av Lennart Karlsson och öppnade sitt första kontor i Göteborg. Den ursprungliga affärsidén var kopplad till bergbyggnation och säkring av berg, därav namnet Bergsäker. Idag finns Bergsäker på sju orter i Sverige, antalet anställda är cirka 40 och ambitionen är fortsatt tillväxt.

Bergsäkers affärsidé är att skapa trygghet för byggaktörer och kringboende i samband med bygg- och miljöprojekt. Bergsäker är i dag marknadsledande och erbjuder riskbedömningar och mätningar som syftar till att minska skador eller risker på byggprojektets omgivning eller närliggande byggnader. Bergsäkers kunder är främst byggherrar och entreprenörer. Att ha mycket nöjda kunder är av stor vikt för Bergsäkers framtida utveckling och ambitionen är att utifrån en hög nivå fortsätta med att öka kundernas nöjdhet och deras förtroende för Bergsäker. 2015 köptes Bergsäker upp och övergick i Forcits-koncernen.

Vår verksamhet växer och vi behöver fler medarbetare. Vi söker en uppdragsledare

I rollen som uppdragsledare innebär det ett ansvarstagande, fritt arbete med ett högt tempo. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att i projekt leda Bergsäkers arbete gällande omgivningspåverkan. Detta gör du genom att du i täta kontakter med beställaren hittar de bästa lösningarna i projektet samt genom att ta ansvar för ekonomi och kundnöjdheten i projektet. Till din hjälp har du mentorer, kollegor och samarbetspartners.

 Arbetsuppgifterna är varierande med både fält- och kontorsarbete och innebär en mängd kontakter både internt och externt. Den ständigt pågående kontakten med dina kunder är mycket viktig.

• Du leder aktivt projekt som gör att alla berörda vid ett visst byggprojekt vet vem och vad som orsakar omgivnings- och miljöpåverkan samt vilka risker som finns (görs genom riskanalyser och kontrollprogram gällande t.ex. besiktning, mätning av vibrationer, buller, sättningar, automatisk mätning av grundvatten, markrörelser, portryck mm).

• Du planerar och leder projektet enligt Bergsäker projektmetodik och på ett sätt som gör kunderna nöjda och ser det som självklart att vända sig till dig igen när det är dags för nya liknande projekt.

• Du är ansvarig för dina egna projekt inklusive kommunikation med kunder samt för uppföljningen av projekten för att garantera kundnöjdhet.

• Som projektledare kommer du till viss del även vara ute i fält och utföra riskanalyser, besiktningar och mätarhantering. • Det kan förekomma resor till våra andra kontor

 För att lyckas i rollen;

• Du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet från bygg och anläggningsbranschen, antigen från konsultsidan eller från entreprenadsidan.

• Du har varit ansvarig för omgivningspåverkan inom infrastruktur- och byggprojekt av omfattande storlek

• Du har erfarenhet relaterad till omgivningspåverkan och är således väl bekant med den typen av verksamhet'

 • Du har antagligen teknisk högskole- eller YH-utbildning med relevant inriktning, t ex bygg, väg och vatten eller liknande.

• Personlighetsmässigt så är det viktigt att du är strukturerad och har förmåga att följa rutiner och riktlinjer samtidigt som du måste kunna planera dina arbetsdagar på ett effektivt sätt. Du motiveras av att skapa goda resultat och lösa kunders behov. Våra uppdrag är ofta omfattande i sin karaktär vilket leder till att det är viktigt att du kan arbeta effektivt samt har en hög stresstålighet då vissa perioder kan bli intensiva för att uppfylla våra kunders deadlines.

• Det är också viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, då du ofta kommunicerar med människor som är beroende av korrekt och välformulerad information.

• Då resor mellan byggarbetsplatser kommer att vara en del av din vardag ställer det krav på att du har B-körkort.

Framgången för dig som Senior Projektledare ligger i att få kunderna att känna maximalt förtroende för Bergsäkers tjänster. Det klarar du med ett professionellt bemötande där kommunikation och struktur är viktigt. Med tydlighet i överenskommelser och fullständig information löser och förebygger du många hinder innan de uppkommer.

Vi erbjuder dig en roll på ett företag med god gemenskap. Du kommer vara en del i ett tryggt och framgångsrikt företag som värnar om sina anställda. Vi har goda anställningsvillkor och bra förmåner.

Är du intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretag Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Nathalie Johansson tel:08 520 017 56 alt. nathalie.johansson@jobway.se


Account Manager
  2019-07-21

Happy Boss är ett företag som gillar att jobba tillsammans och dessutom gör mycket roliga aktiviteter ihop. Vi har skapat något vi kallar Living Happy Boss som innebär att vi har roligt under arbetsdagarna, men även utanför arbetstid. Varje medarbetare är unik och vi försöker se till att alla trivs och utvecklas. Exempel på aktiviteter vi gör ihop är resor, seglingar, fotboll, öl- och champagneprovningar och golftävlingar.

Förra året omsatte Happy Boss ca 72 miljoner och i år ska vi omsätta 85 miljoner, när vi lyckas med det åker hela företaget på en resa för att fira. Vi har även lagt en ny tvåårsplan och i den ligger målet att nå 100 miljoner i omsättning. För att nå detta behöver vi ha rätt medarbetare med rätt attityd och inställning, och då vi anser att personalen är det viktigaste vi har ser vi hela tiden till att utveckla våra medarbetares humankapital.

När du börjar på Happy Boss kommer du att få en tydlig karriärsplan som sträcker sig tre år framåt, där du ser hur din utveckling på Happy Boss kommer att se ut. Happy Boss har blivit tilldelade flertalet utmärkelser sedan starten för 8 år sen, de har exempelvis blivit DI Gasell samt nominerade till Entrepeneur of the Year. Happy boss hjälper företag att hitta den bästa lösningen inom IT, dokumenthantering, telefonilösningar, konferensteknik, facilitylösningar som kaffe- och vattenmaskiner och lokalvård. De erbjuder även bemanning samt profil- och presentreklam.

Happy Boss söker nu en Account Manager

Om tjänsten
Som Account Manager ansvarar du för försäljning mot nya och befintliga företagskunder av produkter inom alla våra affärsområden. Du kommer främst att arbeta mot små- och mellanstora företag inom hela stor Stockholm. Du ansvarar för hela säljprocessen från att boka möte till avslut och uppföljning, men till din hjälp har du våra affärsområdesansvariga på de områden som du inte kan själv. Du har en egen säljbudget som du ska sträva att nå varje månad. Vi kommer hjälpa dig att prestera så pass bra att vi får belöna dig med vidareutveckling avseende andra roller såsom Key Account Manager, Teamledare.

Om digVi söker nu dig som är mellan 25-35 år som tycker om att arbeta med försäljning och är mycket målinriktad. Vidare ser vi att du är prestigelös och orädd och har inga problem att gå utanför din trygghetszon. Du gillar högt tempo och tycker det är kul att träffa människor. Du älskar försäljning och trivs i en miljö där det är fokus på affärer hela tiden. Det kommer krävas att du är självgående som person då detta är ett fritt och självständigt arbete men du har en säljchef som kommer coacha dig. Du kommer ingå i ett säljteam på 15 säljare. Vi tror också att du är kreativ och gärna kommer med egna idéer och aktivt söker nya möjligheter för att nå dina mål. Det viktigaste i den här rollen är din personlighet men vi kommer att lägga stor vikt ifrån att du lätt kan påvisa bra uppnådda resultat. Detta från dina tidigare arbeten inom samma bransch, var vi ser att du har arbetat aktivt under minst 2 års tid. Körkort är ett krav för denna tjänst.

Happy Boss erbjuder dig ett spännande och utmanande uppdrag och för rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter i en framgångsrik och nytänkande organisation. Happy Boss är ett företag som gillar att jobba tillsammans och dessutom gör mycket roliga aktiviteter ihop. Vi har skapat något vi kallar Living Happy Boss som innebär att vi har roligt under arbetsdagarna, men även utanför arbetstid. Varje medarbetare är unik och vi försöker se till att alla trivs och utvecklas. Exempel på aktiviteter vi gör ihop är resor, seglingar, fotboll, öl- och champagneprovningar och golftävlingar. När du börjar på Happy Boss kommer du att få en tydlig karriärplan som sträcker sig tre år framåt, där du ser hur din utveckling på Happy Boss kommer att se ut. Hos oss får du även dator, mobil och gymkort. Happy boss sitter i fina kontor i Solna business park.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Happy Boss AB med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringsansvarig Nathalie Johansson, 08-520 017 56 . Urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Account Manager till Happy Boss
Stockholm  2019-07-20

Happy Boss är ett företag som gillar att jobba tillsammans och dessutom gör mycket roliga aktiviteter ihop. Vi har skapat något vi kallar Living Happy Boss som innebär att vi har roligt under arbetsdagarna, men även utanför arbetstid. Varje medarbetare är unik och vi försöker se till att alla trivs och utvecklas. Exempel på aktiviteter vi gör ihop är resor, seglingar, fotboll, öl- och champagneprovningar och golftävlingar.

Förra året omsatte Happy Boss ca 72 miljoner och i år ska vi omsätta 85 miljoner, när vi lyckas med det åker hela företaget på en resa för att fira. Vi har även lagt en ny tvåårsplan och i den ligger målet att nå 100 miljoner i omsättning. För att nå detta behöver vi ha rätt medarbetare med rätt attityd och inställning, och då vi anser att personalen är det viktigaste vi har ser vi hela tiden till att utveckla våra medarbetares humankapital.

När du börjar på Happy Boss kommer du att få en tydlig karriärsplan som sträcker sig tre år framåt, där du ser hur din utveckling på Happy Boss kommer att se ut. Happy Boss har blivit tilldelade flertalet utmärkelser sedan starten för 8 år sen, de har exempelvis blivit DI Gasell samt nominerade till Entrepeneur of the Year. Happy boss hjälper företag att hitta den bästa lösningen inom IT, dokumenthantering, telefonilösningar, konferensteknik, facilitylösningar som kaffe- och vattenmaskiner och lokalvård. De erbjuder även bemanning samt profil- och presentreklam.

Happy Boss söker nu en Account Manager 

Om tjänsten 
Som Account manager ansvarar du för försäljningen mot nya och befintliga företagskunder av produkter inom affärsområdet telefoni. Du ansvarar för hela säljprocessen från att boka möte till avslut och uppföljning. Då du även kommer ha möjlighet att sälja produkter inom de övriga sju områdena kommer affärsområdesansvariga finnas till hjälp för att stötta dig i de försäljningar inom de områden du inte kan själv. Du har en egen säljbudget som du ska sträva att nå varje månad. 

Om dig 
Vi söker nu dig som har arbetat med försäljning av telefoni. Vi ser att du är målinriktad, prestigelös samt orädd och därmed inte har några problem att gå utanför din trygghetszon för att uppnå dina mål. Du gillar högt tempo, tycker om att träffa människor, älskar försäljning och trivs i en miljö där affärer är i fokus. För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående som person då det är ett fritt och självständigt arbete där du behöver leverera. Stor vikt läggs vid din personlighet, men även på att du kan påvisa goda uppnådda resultat. Våra bästa säljare tjänar upp mot 1.5 miljoner och på sikt har du chans till att bli affärsområdeschef. Svenska i tal och skrift, samt körkort är krav. 

Happy Boss erbjuder dig ett spännande och utmanande uppdrag och för rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter i en framgångsrik och nytänkande organisation. Happy Boss är ett företag som gillar att jobba tillsammans och dessutom gör mycket roliga aktiviteter ihop. Vi har skapat något vi kallar Living Happy Boss som innebär att vi har roligt under arbetsdagarna, men även utanför arbetstid. Varje medarbetare är unik och vi försöker se till att alla trivs och utvecklas. Exempel på aktiviteter vi gör ihop är resor, seglingar, fotboll och golftävlingar. När du börjar på Happy Boss kommer du att få en tydlig karriärplan som sträcker sig tre år framåt, där du ser hur din utveckling på Happy Boss kommer att se ut. Hos oss får du även dator, mobil och gymkort. Happy boss sitter i fina kontor i Solna business park. 

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Happy Boss AB med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringsansvarig Nathalie Johansson 08-520 017 56 alt nathalie.johansson@jobway.se. Urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Mäklarbyrå
Stockholm  2019-07-20


Nu har du möjlighet att bli franchisetagare till ett attraktivt marknadsområde centralt i Stockholm med ett etablerat Svenska Mäklarhusetkontor som säljes i sin helhet. Det lokala kontoret på Kungsholmen har ett utmärkt butiksläge på attraktiv adress i en renoverad fräsch lokal.
Svenska Mäklarhuset startade 1990 och är den mäklarkedja som växte mest i Stockholm under 2017. Inom franchisekedjan finns 26 kontor i Stockholm och kontor även i Uppsala, Malmö, Ängelholm, Marbella, Torrevieja samt i tropiska Thailand. I koncernen ingår dessutom Svensk Nyproduktion, ett av Sveriges ledande företag inom Nyproduktion med 30 anställda som arbetar med de större byggbolagen.
Svenska Mäklarhuset erbjuder riktigt bra förutsättningar för ett lönsamt och fantastiskt roligt företagande i ett modernt koncept med tydlig profilering och marknadskommunikation. Huvudkontoret ansvarar för den övergripande marknadsplanen med kampanjer och marknadsaktiviteter samt ledningsfunktioner inom bl.a. Marknad, Försäljning, HR/Rekrytering, IT, kundvårdssytem, och Business- och Management School.


Svenska Mäklarhuset Kungsholmen

 Svenska Mäklarhuset Kungsholmen har funnits på Kungsholmstorg sedan 2003. I arbetet med att sälja din bostad så har vi ett stort utvecklingsfokus för att alltid vara ajour med vad som händer på marknaden, hur priserna utvecklas och vilka faktorer som i slutänden resulterar i ett högt slutpris. Med hjälp av våra lokala kollegor och övriga medarbetare på Svenska Mäklarhusets ytterligare lokalkontor i Stockholmsområdet, är vi alltid i framkant. Med detta i ryggen kommer vi att göra allt som krävs för att på bästa sätt försäkra oss om att du blir riktigt nöjd med din bostadsaffär.

Norr Mälarstrand, runt Fridhemsplan och vid Hornsbergs Strand, sommaroasen Rålambshovsparken, Smedsuddsbadet samt den vackra promenaden längs Norr Mälarstrand och Kungsholms Strandstig, här finns något för alla. En omtyckt stadsdel i Stockholm som gör Kungsholmen en plats att trivas på. Detta gör att det alltid är ett högt tryck efter bostäder på Kungsholmen och Essingeöarna

Franchise – av entreprenörer för entreprenörer

Som franchisetagare bygger du upp och styr ditt egna företag. Det ska vara kul och framförallt inspirerande att vara franchisetagare. Här på Svenska Mäklarhuset finns ett väl utarbetat koncept och stora fördelar som du kan dra nytta av.

·      Ljusa och nyrenoverade lokaler på Kungsholmstorg

  • 8-10 platser
  • 5 befintliga mäklare
  • 2 konferensrum samt 2 platser/rum med glasväggar
  • Stort arkiv
  • Rullande pipeline med affärer
  • Kedja med större frihet
  • Kungsholmen med Lilla och Stora Essingen
  • Tät kontakt & möten med övriga franchisetagare
  • Support av HK
  • Obligatoriska utbildningar
  • Obligatoriska sammankomster

Vem är du?

Många av våra franchisetagare har arbetat som mäklare, vilket är en bra förutsättning för att just du ska lyckas. Med rätt inställning och erfarenhet behöver du inte vara mäklare för att vara franchisetagare hos oss, men vi har som krav att det ska finnas med en registrerad mäklare i bilden. Du är affärsmässighet och har en tydlig målbild vad du vill åstadkomma. Att bygga upp ett starkt team med goda affärsresultat kräver tid, engagemang och beslutsamhet. Är du rätt person och satsar fullt ut erbjuder Svenska Mäklarhuset dig riktigt bra förutsättningar för att du ska uppnå ett lönsamt och fantastiskt roligt företagande.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Nathalie Johansson 08 520 017 56 , nathalie.johansson@jobway.se. Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.