Jobway Försäljning & Marknad

Rekrytering & Headhunting
inom Försäljning & Marknad

Sök lediga jobb eller ta hjälp
av våra rekryterare inom Försäljning & Marknad.

Anlita Jobway Försäljning & Marknad
Pågående uppdrag
Bli headhuntad

Senast inkomna jobb

Kundansvarig Rekryteringskonsult
Stockholm  2020-01-31

Scandinavian Internet Group är ett växande och dynamiskt entreprenörsföretag som grundades 2007. Vi driver rekryteringsportalen Jobway och hjälper idag både företag och offentlig sektor med rekrytering via våra unika rekryteringstjänster. Just nu söker vi ytterligare en vass kundansvarig till vårt härliga gäng. 

Dina arbetsuppgifter:
Som Kundansvarig Rekryteringskonsult handlar rollen inledningsvis om både nykundsbearbetning samt gentemot befintliga kunder. Du kommer bland annat arbeta med att tillgodose dina kunder med kandidater som matchar ställda kompetenskrav. Detta gör du genom att skriva och publicera annonser, gå igenom CV-databaser samt sociala medier. Du kommer via telefon och mail att kontakta yrkesverksamma personer och få de intresserade av dina kunders lediga tjänster. Vidare kommer du kontinuerligt ha dialog med kunderna om status kring rekryteringsprocessen samt löpande merförsäljning på befintliga och nöjda kunder. Med anledning av detta blir dina förtjänstmöjligheter goda.

Vi söker dig som vill arbeta med försäljning på längre sikt med mål att bygga långsiktiga kundrelationer och tillsammans med oss skapa fortsatt tillväxt och framgång. 

Om den vi söker: 
- Du har goda erfarenheter från försäljning, gärna B2B 
- Du är skicklig på att kommunicera med olika typer av människor 
- Du är tävlingsinriktad, gärna med idrottsbakgrund 
- Du är driven, ansvarstagande och organiserad i ditt arbete.

Vi erbjuder dig: 

- ett variationsrikt arbete där du arbetar med hela säljprocessen 

- en möjlighet att sälja en efterfrågad produkt 

- en möjlighet att bli en viktig del i ett ungt och växande företag. 

- en möjlighet att vara med på en utmanande och stimulerande resa 

- ett företag som präglas av entreprenörskap. 

- säljtävlingar med mycket attraktiva priser. 

- Möjligheten att välja bransch/sektor själv 

- Kort uppstartssträcka 

- Lite administration 

- Kort säljcykel 

- Vidareutbildning/kompetensutveckling 

- Återkommande kunder 

- Ett starkt rekryteringsteam 

- Interna karriärmöjligheter

Intresserad och vill veta mer? Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Marcus Jonasson, Försäljningschef, på 073-940 45 40.


Säljare
Göteborg  2020-01-03

Engelmanns Sweden AB är en grossist som har valt att nischa sig med ost som huvudprodukt. Vi väljer omsorgsfullt ut ostar efter smak och kvalitet från ett brett europeiskt utbud och presenterar dessa på den svenska marknaden.
Engelmanns är ett snabbt växande företag som har sin verksamhet i Kungsängen. För närvarande är vi ca 30 anställda med säljare, lagermedarbetare och administrativ personal. Vi har ett välfungerande samarbete över alla avdelningar och en tajt teamkänsla inom företaget. Engelmanns största kunder finner du inom dagligvaruhandeln.

I takt med att företaget växer söker vi nu efter en säljare till Göteborg med omnejd
Som säljare
blir du en del av vårt försäljningsteam på Engelmanns. Tillsammans med våra kunder arbetar vi för att utveckla försäljningen av delikatessost. Du kommer att ansvara för distriktet Göteborg med omnejd och vara med att bygga ut vårt nätverk i detta område med nykundsbearbetning. Din utmaning blir att driva och utveckla försäljningen av delikatessost i ditt eget distrikt genom att bygga starka och goda kundrelationer för att gemensamt utveckla kundens affär.

Dessutom ingår uppföljning av försäljnings- och kampanjutveckling. Som säljare blir du en viktig länk mellan Engelmanns och kunden. Det betyder att du delar med dig av information till butik, har kontakt med försäljningschef och blir hela tiden uppdaterad med utbildningar och resor för ny inspiration.

För att lyckas i denna roll

  • ·Har några års erfarenhet av försäljning och gedigen kunskap om dagligvarubranschen.
  • ·Självklart är du ostintresserad och har du tidigare även arbetat med delikatesser och/eller butikskommunikation är det meriterande.
  • ·Du är en skicklig förhandlare och duktig på att presentera och driva positiva försäljningsresultat och kundattityder.
  • ·Goda kunskaper i Excel, Word och PowerPoint.
  • ·God planeringsförmåga och kan skapa entusiasm i dina kundrelationer.
  • ·Du har en stark inre drivkraft, är fokuserad på dina mål och samarbetar väl med andra.
  • ·Innehar B-körkort

Vi erbjuder dig
En flexibel arbetsplats där du utgår hemifrån och planerar dina egna veckor. Du får alla nödvändiga verktyg i såsom bil, mobiltelefon, dator och surfplatta. Vill du komma till en arbetsplats där du får mycket frihet under ansvar och vara med och utveckla en ny marknad då ska du välja Engelmanns.
Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Oscar Thiele 08 - 511 617 41 och Oscar.Thiele@jobway.se Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Säljare
Stockholm  2020-01-03

DKLBC AB är ett välkänt företag i åkeribranschen som arbetar i Storstockholm med en lång och gedigen erfarenhet. Företaget är i en stark utvecklingsfas och investerar för att bli ett ledande företag i branschen. Vi har under de senaste åren genomfört en digitalisering av företaget vilket gör att vi ligger långt fram och har idag en teknik att ta med oss i företagets utveckling.

En stor del av företagets fokus ligger på bilar och maskiner kopplade till entreprenader men vi är också verksamma inom container, byggsäck, kranbilar, slambilar plus många specialfordon. Våra kontor är belägna i Vallentuna, Malmens grustag och i Norrtälje. Företaget driver även Trolldalstippen på Lidingö samt att vi öppnat en deponi utanför Norrtälje 2018. Vi är totalt 32 anställda på företaget. Under 2018 omsatte DKLBC ca 586 miljoner.

Arbetsuppgifter
I takt med att vi växer söker vi nu en driven säljare. Som säljare hos oss kommer du att vara spindeln i nätet och hålla ett väldigt hög kundfokus. Du kommer att sälja alltifrån containerlösningar, säckförsäljning och hyresmaskiner.
Du kommer att vara ute på fältet stora delar utav din tid och även ha hand om administrativa uppgifter. Säljbearbetning utav nya kunder samt befintliga kunder hos återförsäljare och byggarbetsplatser är något du kommer att göra dagligen. Att även ständigt följa upp potentiella kunder och presentera våra produkter. I ryggen har du den främsta leverantören i Storstockholm samt ett innovativt företag med 75 års erfarenhet.

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av försäljning inom branschen
  • Är van att jobba självständigt och ta stort eget ansvar.
  • Har mycket god lokal kännedom i Storstockholm.
  • Kan hantera ett högt tempo samt är stresstålig.
  • Är förtroendeingivande samt kan hantera olika personligheter och viljor.
  • Är noggrann, strukturerad, serviceinriktad samt samarbetsvillig.
  • Har goda kunskaper i Officepaketet.
  • Är relationsskapande och har god entreprenörsanda
  • Har du ett kontaktnät sen innan är det ett stort plus

Vi erbjuder dig
Ett spännande säljarbete med stor variation av kunder samt en väldigt stark produktportfölj. Vill du komma till ett företag med målinriktade kollegor som ständigt strävar mot att uppnå bästa möjliga resultat och utveckla varandra. Det finns självklart utbildnings- och utvecklingsmöjligheter
Du får tillgång till en tjänstebil, kollektivavtal, hälsokontroller samt en hel del andra fina förmåner.

Intresserad och vill veta mer? 
I denna rekrytering samarbetar DKLBC AB med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobway rekryteringskonsult Oscar Thiele tel: 08 - 511 617 41 Skicka din ansökan till Oscar.Thiele@jobway.se snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Säljare
Stockholm  2019-12-29

D2 är inredningsarkitekter och projektledare som tar ansvar för helheten från ide till färdigställande. Vi erbjuder projektledning för genomförande av behovsanalys, planering, upphandling och leverans. Vårt fokus är att ge våra kunder kvaliteter som inspirerar och engagerar.

Vi är ett mindre företag som har ambitioner att växa och söker nu en säljare till vårt team som vill vara med på den resan.

Som säljare kommer du vara ute och skapa nya relationer. Du är en utåtriktad person som älskar att sälja och göra affärer. Du är en typisk relationsskapare som också kan arbeta självständigt och trivs med det. Du är strukturerad, tycker om att lösa problem och att ha många bollar i luften.

Du kommer att använda ditt befintliga kontaktnät från näringslivet, bygg eller från fastighetsbranschen till att skapa nya affärer genom att ta dig an nya projekt. Som säljare kommer du ha en central roll i företag och har ett nära samarbete med ägarna för att utveckla företaget framåt.

För att lyckas i denna roll har du drivit egna projekt framåt och jobbat med sälj i minst 3 år med goda resultat.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du som person är självständig, drivande och engagerad i ditt arbete med förmågan att driva projekt framåt. Vi tar gärna emot personer som vill ha en utmaning och växa med oss. En entreprenöriell person som gillar när det händer saker och som ständigt vill utveckla sig själv som företaget!

Du erbjuds en arbetsplats med erfarna människor som gillar att ha roligt tillsammans. Du kommer att vara en del i ett företag med högt i tak och som värnar om sina anställda.

Är du intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretag Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Nathalie Johansson tel:08 520 017 56 alt. nathalie.johansson@jobway.se

Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt


Uppdragsledare Göteborg
Göteborg  2019-12-29

Bergsäker grundades 1972 av Lennart Karlsson och öppnade sitt första kontor i Göteborg. Den ursprungliga affärsidén var kopplad till bergbyggnation och säkring av berg, därav namnet Bergsäker. Idag finns Bergsäker på sju orter i Sverige, antalet anställda är cirka 40 och ambitionen är fortsatt tillväxt.

Bergsäkers affärsidé är att skapa trygghet för byggaktörer och kringboende i samband med bygg- och miljöprojekt. Bergsäker är i dag marknadsledande och erbjuder riskbedömningar och mätningar som syftar till att minska skador eller risker på byggprojektets omgivning eller närliggande byggnader. Bergsäkers kunder är främst byggherrar och entreprenörer. Att ha mycket nöjda kunder är av stor vikt för Bergsäkers framtida utveckling och ambitionen är att utifrån en hög nivå fortsätta med att öka kundernas nöjdhet och deras förtroende för Bergsäker. 2015 köptes Bergsäker upp och övergick i Forcits-koncernen.

Vår verksamhet växer och vi behöver fler medarbetare. Vi söker en uppdragsledare

I rollen som uppdragsledare innebär det ett ansvarstagande, fritt arbete med ett högt tempo. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att i projekt leda Bergsäkers arbete gällande omgivningspåverkan. Detta gör du genom att du i täta kontakter med beställaren hittar de bästa lösningarna i projektet samt genom att ta ansvar för ekonomi och kundnöjdheten i projektet. Till din hjälp har du mentorer, kollegor och samarbetspartners.

 Arbetsuppgifterna är varierande med både fält- och kontorsarbete och innebär en mängd kontakter både internt och externt. Den ständigt pågående kontakten med dina kunder är mycket viktig.

• Du leder aktivt projekt som gör att alla berörda vid ett visst byggprojekt vet vem och vad som orsakar omgivnings- och miljöpåverkan samt vilka risker som finns (görs genom riskanalyser och kontrollprogram gällande t.ex. besiktning, mätning av vibrationer, buller, sättningar, automatisk mätning av grundvatten, markrörelser, portryck mm).

• Du planerar och leder projektet enligt Bergsäker projektmetodik och på ett sätt som gör kunderna nöjda och ser det som självklart att vända sig till dig igen när det är dags för nya liknande projekt.

• Du är ansvarig för dina egna projekt inklusive kommunikation med kunder samt för uppföljningen av projekten för att garantera kundnöjdhet.

• Som projektledare kommer du till viss del även vara ute i fält och utföra riskanalyser, besiktningar och mätarhantering. • Det kan förekomma resor till våra andra kontor

 För att lyckas i rollen;

• Du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet från bygg och anläggningsbranschen, antigen från konsultsidan eller från entreprenadsidan.

• Du har varit ansvarig för omgivningspåverkan inom infrastruktur- och byggprojekt av omfattande storlek

• Du har erfarenhet relaterad till omgivningspåverkan och är således väl bekant med den typen av verksamhet'

 • Du har antagligen teknisk högskole- eller YH-utbildning med relevant inriktning, t ex bygg, väg och vatten eller liknande.

• Personlighetsmässigt så är det viktigt att du är strukturerad och har förmåga att följa rutiner och riktlinjer samtidigt som du måste kunna planera dina arbetsdagar på ett effektivt sätt. Du motiveras av att skapa goda resultat och lösa kunders behov. Våra uppdrag är ofta omfattande i sin karaktär vilket leder till att det är viktigt att du kan arbeta effektivt samt har en hög stresstålighet då vissa perioder kan bli intensiva för att uppfylla våra kunders deadlines.

• Det är också viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, då du ofta kommunicerar med människor som är beroende av korrekt och välformulerad information.

• Då resor mellan byggarbetsplatser kommer att vara en del av din vardag ställer det krav på att du har B-körkort.

Framgången för dig som Senior Projektledare ligger i att få kunderna att känna maximalt förtroende för Bergsäkers tjänster. Det klarar du med ett professionellt bemötande där kommunikation och struktur är viktigt. Med tydlighet i överenskommelser och fullständig information löser och förebygger du många hinder innan de uppkommer.

Vi erbjuder dig en roll på ett företag med god gemenskap. Du kommer vara en del i ett tryggt och framgångsrikt företag som värnar om sina anställda. Vi har goda anställningsvillkor och bra förmåner.

Är du intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretag Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Nathalie Johansson tel:08 520 017 56 alt. nathalie.johansson@jobway.se


Uppdragsledare Stockholm
Stockholm  2019-12-29

Bergsäker grundades 1972 av Lennart Karlsson och öppnade sitt första kontor i Göteborg. Den ursprungliga affärsidén var kopplad till bergbyggnation och säkring av berg, därav namnet Bergsäker. Idag finns Bergsäker på sju orter i Sverige, antalet anställda är cirka 40 och ambitionen är fortsatt tillväxt.

Bergsäkers affärsidé är att skapa trygghet för byggaktörer och kringboende i samband med bygg- och miljöprojekt. Bergsäker är i dag marknadsledande och erbjuder riskbedömningar och mätningar som syftar till att minska skador eller risker på byggprojektets omgivning eller närliggande byggnader. Bergsäkers kunder är främst byggherrar och entreprenörer. Att ha mycket nöjda kunder är av stor vikt för Bergsäkers framtida utveckling och ambitionen är att utifrån en hög nivå fortsätta med att öka kundernas nöjdhet och deras förtroende för Bergsäker. 2015 köptes Bergsäker upp och övergick i Forcits-koncernen.

Vår verksamhet växer och vi behöver fler medarbetare. Vi söker en uppdragsledare

I rollen som uppdragsledare innebär det ett ansvarstagande, fritt arbete med ett högt tempo. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att i projekt leda Bergsäkers arbete gällande omgivningspåverkan. Detta gör du genom att du i täta kontakter med beställaren hittar de bästa lösningarna i projektet samt genom att ta ansvar för ekonomi och kundnöjdheten i projektet. Till din hjälp har du mentorer, kollegor och samarbetspartners.

 Arbetsuppgifterna är varierande med både fält- och kontorsarbete och innebär en mängd kontakter både internt och externt. Den ständigt pågående kontakten med dina kunder är mycket viktig.

• Du leder aktivt projekt som gör att alla berörda vid ett visst byggprojekt vet vem och vad som orsakar omgivnings- och miljöpåverkan samt vilka risker som finns (görs genom riskanalyser och kontrollprogram gällande t.ex. besiktning, mätning av vibrationer, buller, sättningar, automatisk mätning av grundvatten, markrörelser, portryck mm).

• Du planerar och leder projektet enligt Bergsäker projektmetodik och på ett sätt som gör kunderna nöjda och ser det som självklart att vända sig till dig igen när det är dags för nya liknande projekt.

• Du är ansvarig för dina egna projekt inklusive kommunikation med kunder samt för uppföljningen av projekten för att garantera kundnöjdhet.

• Som projektledare kommer du till viss del även vara ute i fält och utföra riskanalyser, besiktningar och mätarhantering. • Det kan förekomma resor till våra andra kontor

 För att lyckas i rollen;

• Du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet från bygg och anläggningsbranschen, antigen från konsultsidan eller från entreprenadsidan.

• Du har varit ansvarig för omgivningspåverkan inom infrastruktur- och byggprojekt av omfattande storlek

• Du har erfarenhet relaterad till omgivningspåverkan och är således väl bekant med den typen av verksamhet'

 • Du har antagligen teknisk högskole- eller YH-utbildning med relevant inriktning, t ex bygg, väg och vatten eller liknande.

• Personlighetsmässigt så är det viktigt att du är strukturerad och har förmåga att följa rutiner och riktlinjer samtidigt som du måste kunna planera dina arbetsdagar på ett effektivt sätt. Du motiveras av att skapa goda resultat och lösa kunders behov. Våra uppdrag är ofta omfattande i sin karaktär vilket leder till att det är viktigt att du kan arbeta effektivt samt har en hög stresstålighet då vissa perioder kan bli intensiva för att uppfylla våra kunders deadlines.

• Det är också viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, då du ofta kommunicerar med människor som är beroende av korrekt och välformulerad information.

• Då resor mellan byggarbetsplatser kommer att vara en del av din vardag ställer det krav på att du har B-körkort.

Framgången för dig som Senior Projektledare ligger i att få kunderna att känna maximalt förtroende för Bergsäkers tjänster. Det klarar du med ett professionellt bemötande där kommunikation och struktur är viktigt. Med tydlighet i överenskommelser och fullständig information löser och förebygger du många hinder innan de uppkommer.

Vi erbjuder dig en roll på ett företag med god gemenskap. Du kommer vara en del i ett tryggt och framgångsrikt företag som värnar om sina anställda. Vi har goda anställningsvillkor och bra förmåner.

Är du intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretag Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Nathalie Johansson tel:08 520 017 56 alt. nathalie.johansson@jobway.se