Rekrytering & Headhunting
inom Försäljning & Marknad

Sök lediga jobb eller ta hjälp
av våra rekryterare inom Försäljning & Marknad.

Anlita Jobway Försäljning & Marknad
Pågående uppdrag
Bli headhuntad

Senast inkomna jobb

Kundansvarig
Stockholm  2018-10-31

Jobway är det Stockholmsbaserade rekryteringsföretaget som har valt att fokusera på den inledande delen av rekryteringsprocessen. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

Kundansvarig

Scandinavian Internet Group är ett växande och dynamiskt entreprenörsföretag som grundades 2007. Vi driver rekryteringsportalen Jobway och hjälper idag både företag och offentlig sektor med rekrytering via våra unika rekryteringstjänster. Just nu söker vi ytterligare en vass kundansvarig till vårt härliga gäng. 

Som Kundansvarig innebär det att du kommer boka dina egna möten för att sedan genomföra dessa. Du kommer sälja Jobways rekryteringstjänster till företag vi i dagsläget ännu inte har något samarbete med. Målsättningen för dig som kundansvarig är att bygga upp din egen kundstock Du kommer tillsammans med ett team av kundansvariga och rekryterare lösa kundens rekryteringsbehov. 

Du ansvarar för hela försäljningsprocessen, exempelvis prospektering, mötesbokning, mötesgenomförande till att stänga affären. Du träffar personer som är beslutsfattare gällande rekryteringsprocessen inom olika områden, vilket ställer krav på att du har en god förmåga att kommunicera med olika typer av människor. Då vår rekryteringsmodell är attraktiv är den största andelen till att våra kunder återkommande, detta innebär att förtjänstmöjligheterna för dig som säljare är mycket goda. Vi söker dig som vill arbeta med försäljning på längre sikt med mål att bygga långsiktiga kundrelationer och tillsammans med oss skapa fortsatt tillväxt och framgång. 

Om den vi söker: 
- Du har goda erfarenheter från försäljning, gärna B2B 
- Du är skicklig på att kommunicera med olika typer av människor 
- Du är tävlingsinriktad, gärna med idrottsbakgrund 
- Du är driven, ansvarstagande och organiserad i ditt arbete.


Vi erbjuder dig: 
- ett variationsrikt arbete där du arbetar med hela säljprocessen 
- en möjlighet att sälja en efterfrågad produkt 
- en möjlighet att bli en viktig del i ett ungt och växande företag. 
- en möjlighet att vara med på en utmanande och stimulerande resa 
- ett företag som präglas av entreprenörskap. 
- säljtävlingar med mycket attraktiva priser. 
- Möjligheten att välja bransch/sektor själv 
- Kort uppstartssträcka 
- Lite administration 
- Kort säljcykel 
- Vidareutbildning/kompetensutveckling 
- Återkommande kunder 
- Ett starkt rekryteringsteam 
- Interna karriärmöjligheter

Tycker du att det här låter som en rolig arbetsplats? Har du tidigare erfarenheter inom försäljning? Har du dessutom jobbat med B2B? Har du körkort? Perfekt! Då vill vi lära känna dig bättre. Skicka in en ansökan så bokar vi en tid som fungerar för oss båda. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Marcus Jonasson, Försäljningschef, på 073-940 45 40.


Mäklare sökes till väletablerad mäklarbyrå i Älvsjö
Stockholm  2018-11-30

Svensk Fastighetsförmedling består av 230 butiker och 1200 medarbetare som årligen förmedlar omkring 30 000 bostäder. Vår kultur bygger på affärsmässighet, nytänkande, entusiasm och omtänksamhet. Vi arbetar hårt och har kul på jobbet. Hos oss står människan i fokus och vi sätter stort värde i att utveckla både individ och grupp. Vi tror på ett ansvarstagande för våra kunder, medarbetare och vårt samhälle och stöttar våra anställda i att förena jobb med fritid. Därför har vi under flera år i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vår ambition är att vara det självklara valet i alla lägen för de som ska köpa eller sälja en bostad.

Vi växer och söker nu en till mäklare till vårt team på Älvsjökontoret.

Vi söker dig som är i startgroparna av din karriär alternativt har några års erfarenhet som mäklare och vet hur branschen ser ut. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är självgående och vågar ringa runt till kunder. Vi tycker även att det är viktigt att du är stresstålig och villig att arbeta hårt för att lyckas i den här branschen. Du är en resultatdriven tävlingsmänniska och gillar att arbeta i team.Vårt kontor ligger nära centrum, cirka 3 minuter från pendeln. 

Vi erbjuder dig en konkurrenskraftig provision på första kronan inklusive semesterlön och pension samt tre månaders garantilön. Du kommer att få professionell och personlig utveckling och rätt verktyg för att lyckas som mäklare hos oss. Vi vet att alla liv ser olika ut varför vi erbjuder alla medarbetare en flexibel arbetstid så att du kan planera dina arbetsdagar efter just ditt livspussel. Vidare har vi en stor marknad och det finns mycket jobb för dig som vill kavla upp ärmarna och arbeta dig uppåt. 

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Svensk Fastighetsförmedling med rekryteringsföretaget Jobway. Du kommer dock att bli direkt anställd av Svensk Fastighetsförmedling. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Camilla Drangel 08 520 017 56, camilla.drangel@jobway.se. Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Mäklare till Järfälla/Kallhäll
Stockholm  2018-11-29

Järfälla kommun är en av Stockholms snabbast växande kommuner och nya områden byggs varje år. Bostadsbeståndet är varierat och består av villor, radhus, kedjehus och bostadsrätter. Svensk Fastighetsförmedling har funnits i Järfälla sedan början av 2000-talet och har ett väl inarbetat varumärke på bostadsmarknaden. För att kunna bli marknadsledande inom ett par år behöver vi utöka vår personalstyrka med fler mäklare.

Bobutiken i och Järfälla/Kallhäll söker nu en mäklare som vill vara med på vår resa mot marknadsledarskap i vårt område. Är du en person som gillar utmaningar och inte är rädd för att ha mycket igång samtidigt kan du vara den vi söker!

I dagsläget är vi fyra mäklare, en assistent och en mäklarstuderande. 

Vi söker en ambitiös mäklare som är tävlingsmänniska i grunden då vårt kontor består av vinnarskallar som alltid vill vara bäst. Trots vår vinnarmentalitet lägger vi stor vikt vid att behålla vår goda laganda och hjälps åt att nå våra gemensamma mål. Vi ser till att ha kul på kontoret och satsar på gemensamma aktiviteter och utbildning så att du känner att du får en personlig utveckling i din karriär. Vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen som främjar din utveckling och där ditt slit ger dig möjlighet till en god personlig ekonomi.

Som mäklare är ena dagen inte den andra lik och utmaningen inom försäljning är att hålla en jämn nivå och undvika toppar och dalar. Vi har erfarenheten att stötta dig i din mäklarvardag. Vi vill att du ska lyckas, mår du bra mår vi bra och då når vi framgång tillsammans.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Svensk Fastighetsförmedling med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Mikaela Hansson 08 511 617 43. Urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Hjärtligt välkommen till en arbetsplats att trivas på!

 


Affärsområdeschef till Orrefors Kosta Boda
  2018-11-30

Orrefors och Kosta Boda är våra starka och internationellt kända varumärken som ingår i företaget Orrefors Kosta Boda AB med koncernägare New Wave Group. I Kosta, Småland sker allt ifrån produktutveckling, produktion, försäljning, lagerhantering, marknadsföring och administration. Showroom för företagskunder och återförsäljare finns i Kosta, Göteborg och Stockholm.

Vår Affärsområdeschef B2B går vidare till nya utmaningar inom koncernen och vi söker därför hans efterträdare. Vi söker en energisk och resultatinriktad affärsområdeschef som vill vara med att utveckla Orrefors & Kosta Boda på den svenska profilmarknaden. Vi har det lilla företagets känsla för kunden med det stora bolagets resurser. Med hög tillväxtambition och tempo är det viktigt att ha rätt fingertoppskänsla. Affärsområdet har de senaste fyra åren fördubblat sin omsättning och ligger nu på ca 60 mkr.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att

  •        Utveckla affärsområdet
  •        Försäljning-, lönsamhet-, budget- och prognosansvar
  •        Stötta säljkåren
  •        Ansvara för våra nyckelkunder
  •        Ansvara för marknadsaktiviteter

Vi söker dig som har en stark drivkraft och positiv energi. Du triggas av att göra bra och lönsamma affärer. I din säljroll är du bra på att bygga relationer och känner stort engagemang och intresse för både människor och affärer samt är duktig på att utveckla affären med befintliga nyckelkunder. Du ser möjligheter och drivs av att arbeta både självständigt och tillsammans med ditt team för att uppnå uppsatta mål. Du är en mycket god förhandlare och affärsman gärna med bakgrund från B2B försäljning. Att du har säljbakgrund på chefsnivå och erfarenhet av personalansvar ser vi som självklart. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Du är prestigelös och stimuleras av nya utmaningar med ett tydligt kundfokus och förmåga att se verksamheten i ett helhetsperspektiv.

Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett sammansvetsat team med starkt målfokus och högt i tak. Du erbjuds även konkurrenskraftig lön och förmåner. Tjänsten innebär ca 150 antal resdagar och placeringsort är med fördel Stockholmsregionen men kan diskuteras. Datorkunskap i MS Officepaket och körkort är ett krav.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Du kommer att bli direkt anställd av Orrefors Kosta Boda AB. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Camilla Drangel, 08 520 017 56. Skicka din ansökan via länken snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Compliance Manager
Stockholm  2018-11-06

Advisa grundades 2011 med ambitionen att hjälpa kunder förbättra sin privatekonomi. Vårt mål är att göra det enkelt för alla att förbättra sin privatekonomi genom att konkurrensutsätta banker och på så vis sänka räntan på befintliga och nya lån. Med ett stort fokus på kundservice och utveckling av vår teknik, ser vi till att ständigt förbättra vår tjänst för att göra det lika enkelt och naturligt att jämföra lån som det är att köpa en flygbiljett på nätet. Sedan starten har vi hjälpt över 200,000 svenskar att se över sina lån och i genomsnitt sänkt våra kunders räntor med 35%.

På Advisa värdesätter vi varandra och är stolta över vad vi tillsammans åstadkommer. Vi är cirka 50 anställda som utstrålar stor passion för vårt arbete och har ett genuint intresse för att hjälpa andra människor. Vi lovar bara det vi kan hålla och vi finns för att skapa resultat åt våra kunder. På Advisa tror vi på att involvera alla och att högt i tak skapar bättre lösningar. Därför tycker vi att det är viktigt att anställda proaktivt lyfter förslag på hur vi kan bli ännu bättre. För att nå vår vision och fortsätta växa behöver vi fler fantastiska anställda!

Har du minst två års erfarenhet av att arbeta med Compliance? Lockas du dessutom av att bygga upp och ansvara för en ny roll på ett bolag som just nu påbörjar en resa mot att expandera till en ny marknad? Då kan du vara den vi söker! Hos oss får du arbeta tillsammans med ett härligt gäng kompetenta kollegor som drivs av att arbeta mot högt uppsatta mål i en fartfylld miljö. Läs mer om tjänsten nedan och ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval.

Beskrivning av tjänsten

I rollen som Compliance Manager kommer du att ansvara för att säkerställa att Advisa efterlever de lagar och regler som verksamheten berörs av. Du ansvarar för att identifiera, initiera, planera, driva och slutföra projekt inom Compliance som du avgör är nödvändigt för att vi som bolag ska leva upp till de regelverk vi träffas av. Du kommer löpande att övervaka regelförändringar och verkställa de förändringar som krävs i samråd med ledning och övriga funktioner på bolaget. Advisa befinner sig just nu i en fas där bolaget planerar expansion utanför Sverige, vilket ställer krav på dig som Compliance Manager att säkerställa att Advisa efterlever även de krav som ställs internationellt.

Parallellt ansvarar du för att stötta och rådge dina kollegor på bolaget med löpande juridiskt arbete som varierar baserat på vilka projekt som är för närvarande är aktuella på bolaget. Detta kan exempelvis innefatta avtalsrättsliga frågor och arbetsrättsliga frågor. Du agerar personuppgiftsombud och är centralt funktionsansvarig på Advisa.

Advisa har idag en person som arbetar 50 % med frågor relaterade till Compliance. I takt med att bolaget expanderar har Advisa dock tagit beslutet att rekrytera in en person med 100 % fokus på Compliance. För vår nya Compliance Manager innebär detta att starta upp en helt ny roll på bolaget där det finns stora möjligheter att själv utforma innehållet i denna utifrån bolagets behov.

Exempel på arbetsuppgifter/ansvar:

  • Bevaka regelförändringar och baserat på detta initiera nya projekt inom Compliance.

  • Planera, driva och implementera projekt inom Compliance i samråd med ledning och övriga funktioner på bolaget.

  • Säkerställa att Advisa har de tillstånd som krävs för att bedriva verksamhet i Sverige så väl som andra marknader utanför Sverige dit Advisa planerar att expandera.

  • Säkerställa att Advisa efterlever de styrdokument som finns upprättade.

Vi söker dig som brinner för att skapa resultat, värdesätter professionalitet och som motiveras av att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor. Du är en person som värderar uppriktighet och både tar och ger feedback dagligen. Med stor passion vill du komma in i bolaget för att förändra och utveckla det vi med stolthet redan byggt upp!

Som Compliance Manager är det särskilt viktigt att du är analytisk och arbetar metodiskt för att säkerställa att bolaget efterlever de krav som ställ på oss. Det är även viktigt att du kan arbeta självgående då du ansvarar för att initiera, driva och fullfölja interna projekt. Du har ett etiskt förhållningssätt och arbetar plikttroget för att fullfölja de projekt du ansvarar för.

Du har en Juristexamen och minst två års arbetslivserfarenhet av arbete med Compliance.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Advisa med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Madeleine Axner, 08 520 01 743. Skicka in din ansökan till oss, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Teknisk säljare till Sensor
Stockholm  2018-11-02

Sensor ECS ingår i koncernen SCN Group och tillsammans är vi ett 30-tal anställda varav ca 20 som arbetar utifrån huvudkontoret i Upplands Väsby. Idag finns Sensor ECS etablerade i Sverige och Danmark och målet är att öppna upp lokala kontor i Norge och Finland inom en snar framtid. Alla våra anställda har lång branscherfarenhet och är specialiserade på kundanpassade produkter och lösningar. De leverantörer vi representerar är väletablerade på den europeiska embeddedmarknaden och har noga valts ut för att möta våra kunders höga förväntningar på kvalitet, leveranssäkerhet, prisnivå och service. Med starka resurser inom montering, installation, funktionstest och support är vårt mål att bli er kompletta helhetsleverantör. Du kan läsa mer om företaget på deras hemsida www.sensorecs.se

Account Manager till Sensor ECS

Jobway söker för Sensor ECS räkning en drivande Account Manager. Företaget ingår i Addtech-koncernen och på huvudkontoret i Upplands Väsby sitter de tillsammans med Sensor Control Nordic ett 30 tal anställda. Idag finns Sensor ECS etablerade i Sverige och Danmark och inom en snar framtid är målet att öppna upp lokala kontor i Norge och Finland. Alla våra anställda har lång branscherfarenhet och är specialiserade på kundanpassade produkter och lösningar. De leverantörer vi representerar är väletablerade på den europeiska embeddedmarknaden och har noga valts ut för att möta våra kunders höga förväntningar på kvalitet, leveranssäkerhet, prisnivå och service. Med starka resurser inom montering, installation, funktionstest och support är vårt mål att bli kundernas kompletta helhetsleverantör.

Vi blir större och är nu redo att utöka vårt team med ytterligare en driven

Account Manager

Som Account Manager hos Sensor ECS kommer du att utveckla en befintlig kundstock och även ansvara för prospektering och bearbetning av nya kunder. Fokus kommer att ligga på att skapa långsiktiga relationer och då säljcykeln kan variera i tid gäller det att kunna hantera flera processer parallellt. Du kommer att få ansvara för och bearbeta distriktet Mellan eller Norra Sverige, vilket innebär mycket resande i arbetet.

Produkterna vi säljer är snarlika vanliga PC-produkter men är designade för att klara tuffare miljöer och har en mycket längre produktionslivslängd. Våra fokusprodukter är enkortsdatorer, lagringsmedia, industriella datorer, embedded displayer samt medicinskt godkända PC-produkter. Våra kunder finns inom medicinsk teknik, fordonssystem, försvar och test- & mätbranschen för att nämna några.

Kvalifikationer
- Minst 5 års erfarenhet av B2B-försäljning                                                                                      
- Erfarenhet av resande försäljning mot företag
- B-körkort
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Meriterande om du har erfarenhet från försäljning inom branschen

Som person ser vi att du är orädd och målfokuserad. Du är van vid att arbeta självständigt, trivs att arbeta i ett högt tempo och kan driva flera affärer samtidigt. Du tänker lösningsorienterat och har förmågan att se tjänster och produkter ur ett långsiktigt perspektiv hos kunden. Att arbeta mot utmanande mål är något som motiverar och driver dig framåt.

Vi erbjuder dig en möjlighet att utvecklas som säljare samt vara med och bygga bolaget, där du kommer jobba nära med VD. Det finns mycket bra förtjänstmöjligheter vid goda resultat och du kommer att få representera produkter av högsta kvalitet. Du får de verktyg som krävs för att lyckas samtidigt som det finns goda möjligheter att vidareutvecklas inom företaget. Vi är ett härligt gäng som hjälper och stöttar varandra i arbetet samtidigt som vi ser till att ha roligt tillsammans. 

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Sensor ECS med rekryteringsföretaget Jobway.Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringsansvarig Joakim Rosenberg, 08-510 662 03. Urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.