Rekrytering & Headhunting
inom Försäljning & Marknad

Sök lediga jobb eller ta hjälp
av våra rekryterare inom Försäljning & Marknad.

Anlita Jobway Försäljning & Marknad
Pågående uppdrag
Bli headhuntad

Senast inkomna jobb

Researcher
Stockholm  2018-07-13

Jobway är det Stockholmsbaserade rekryteringsföretaget som har valt att fokusera på den inledande delen av rekryteringsprocessen. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

Då vi har ökad efterfrågan på våra tjänster söker vi en engagerad researcher till vårt kontor vid Gärdet i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter
Som researcher kommer du stödja våra rekryteringskonsulter i det dagliga arbetet, där du bland annat kommer skriva och publicera annonser, gå igenom CV-databaser och sociala medier för att finna kandidater. Du kommer via telefon kontakta yrkesverksamma personer och få de intresserade av våra lediga tjänster. Vidare innebär tjänsten tät kundkontakt för att säkerställa ett kvalitetssäkrat rekryteringsarbetet. 

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har lätt för att ta kontakt med nya människor och är bra på att skapa och bibehålla relationer. Möjligtvis har du tidigare arbetat med rekrytering och/-eller försäljning och har därmed förmågan att tala med olika människor. Vidare är du allmänbildad och en van datoranvändare som snabbt lär dig nya saker.

Tillsammans med oss på Jobway kommer du att utvecklas inom rekrytering, bygga ditt eget varumärke samt din karriär. För rätt person innebär tjänsten en central roll med stora utvecklingsmöjligheter där nya idéer välkomnas, värdesätts och verkställs.

Akademisk bakgrund och erfarenhet kan vara en fördel, dock inget krav. Det viktigaste, för att du ska lyckas i rollen och trivas på Jobway är dina egenskaper. Egenskaper som karaktäriserar en medarbetare på Jobway är långsiktighet, målfokus samt en ambition att alltid vilja utvecklas. Om du delar dessa egenskaper ser vi gärna att du söker tjänsten.

Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta med en tjänst som är eftertraktad på marknaden. Du kommer ingå i ett engagerat rekryteringsteam och vara i kontakt med många spännande branscher och lära dig mycket om hur dessa fungerar. Eftersom vi har stark tillväxt finns det även goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar framfötterna. För att lyckas i rollen kommer du kontinuerligt erbjudas coachning och utbildning.

Intresserad och vill veta mer?
Har du några frågor om tjänsten kan du vända dig till Nicklas Thorstenson, tel 0735 16 52 40. Urvalet sker löpande och din ansökan behandlas konfidentiellt. Varmt välkommen att höra av dig!


Teknisk säljare
Stockholm  2018-07-31

Infometric är ett entreprenöriellt företag med 21 anställda och är sedan starten 1995 en ledande leverantör av system och utrustning för energiuppföljning. Systemen, som består av delvis egenutvecklad hård- och mjukvara, möjliggör för kunder att se, förstå och minska sin energianvändning. Infometrics kunder är fastighetsbolag, elnätsbolag, bostadsrättsföreningar samt deras traditionella leverantörer av el- och vvs-materiel. Infometric värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Om Tjänsten

Som säljare kommer du att bli en del av ett drivet och engagerat säljteam om 4 personer. Ditt uppdrag är att i försäljningsteamet utveckla kundrelationen och försäljning till installatörskunder och deras partners. Du kommer självständigt att driva ditt arbete framåt, vilket kommer att kräva fullt fokus och engagemang. Vi arbetar med moderna CRM-system samt smidiga verktyg för uppföljning, vilket är ett krav då arbetet ofta involverar många olika intressenter och yrkesgrupper.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  •        Utöka Infometrics nätverk med installatörer, tekniska konsulter, fastighetsägare och etablera nya säljkanaler.
  •        Vårda, utveckla befintliga kundrelationer och skapa resultat genom merförsäljning.
  •        Vara en del av försäljningsteamet bland annat i arbetet med upphandlingar.
  •        Interagera med Kalkylteam, Drift & Support och Utveckling.
  •        I tjänsten ingår en del resor för att etablera relation och förtroende med nya och befintliga kunder.

Arbetets omfattning:

Heltid, kontorstider. Start enligt överenskommelse, gärna omgående. 

Vem vi söker

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom försäljning, med dokumenterade resultat. Du har ett intresse för IT och teknik. Det är meriterande om du har erfarenhet från vvs- eller elbranschen men inget krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att sälja  tekniska lösningar och att du är starkt serviceinriktad och tycker om att bygga relationer med dina kunder. Vidare är du flytande i svenska.

 Utbildningsnivå:

Gymnasial men relevant högskoleutbildning är meriterande.

 För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du ha ett stort eget driv och en stor vilja att lyckas. Du är målmedveten och du har ett sinne för affärer. Du är ihärdig och lojal samt en lagspelare som har en hög social kompetens och nära till skratt.

 Vad vi kan erbjuda

På Infometric har vi snabba beslutsvägar där du har möjlighet att snabbt utvecklas och ta större ansvar. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Vi tycker framför allt att vi har roligt på jobbet och vi känner att vi gör skillnad när vi hjälper våra kunder att bli mer miljömedvetna, minska sin energianvändning och att hitta på nya sätt att visualisera detta på.

Vi har vårt huvudkontor i Sollentuna, Stockholm, med närhet till pendeltåg, ca 10 minuter från Centralen.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Infometric AB med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Madeleine Axner, 08 520 017 43 eller madeleine.axner@jobway.se. Urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Kundrådgivare
Stockholm  2018-07-30

Lärarförsäkringar startade 1998 och ägs av Lärarförbundet och Lärarnas Riksförbund. Vår verksamhet är en del av en medlemservice och bedrivs utan vinstintresse. Vi finns enbart till för att hjälpa lärare med försäkrings- och pensionsfrågor.

Lärarförsäkringar är inget försäkringsbolag utan upphandlar och förmedlar de bästa produkterna som finns för lärarna på marknaden. Vi förmedlar idag försäkringar upphandlade via Folksam, Förenade Liv, Trygg-Hansa och Sveland Djurförsäkringar. Sedan starten har mer än 265 000 lärare anslutit sig till våra försäkringar. Tillsammans har våra kunder drygt 900 000 försäkringar hos oss. Det är en stor och stark grupp vilket ger förmånliga premier och villkor.

Vi söker efter en lyhörd och serviceorienterad Kundrådgivare med god samarbetsförmåga och teamkänsla.

Från moderna lokaler på Östermalm kommer du som kundrådgivare, genom inkommande samtal, informera och vägleda våra medlemmar om Lärarförsäkringars försäkringsprodukter och pensionstjänster.

I rollen kommer du guida, stödja och vägleda medlemmen i skadeärenden hos försäkringsgivarna och i närliggande frågor rörande medlemskap i fackförbund. För att förstå medlemmens behov och därefter kunna vara rådgivande tror vi att du är en god lyssnare. Då kunden är i fokus är du naturligt serviceorienterad, på ett trevligt och personligt bemötande.

Du har lägst gymnasieutbildning med allmänt god datorvana samt grundläggande kunskaper i Officepaketet. Har du arbetat med liknande uppgifter tidigare är det meriterande.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med stark teamkänsla och god sammanhållning med låg personalomsättning. Denna sammanhållning skapas bland annat genom gemensamma aktiviteter så som luncher, events och upplevelser.

Fortsättningsvis erbjuder vi marknadsmässig lön, kollektivavtal, friskvårdsbidrag på ett välmående, lönsamt och stabilt företag. Är du intresserad av ytterligare arbetsuppgifter och ansvarsområden kan det tillkomma av tillfällig art, främst i projektform.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Nicklas Thorstenson, 0735 16 52 40. Skicka din ansökan via länken snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Proffssäljare inom byggmaterialhandeln
Stockholm  2018-07-30

XL-BYGG är Sveriges största byggmaterialhandelskedja med ca 140 byggvaruhus i landet. Kedjan är en frivillig fackhandelskedja som utgörs av ett 90-tal delägare som äger och driver en eller flera varuhus. XL-BYGG Faringe AB driver XL-BYGG Faringe i Vällingby och XL-BYGG City på Kungsholmen i Stockholm. Bolaget har ett 20-tal medarbetare och omsätter ca 60 miljoner.

Som medarbetare hos oss tillhör du ett litet men hårt arbetande team. Vi växer, beslutsvägarna är korta, farten hög med många skratt längs vägen. Ledorden för företaget är att det ska vara enkelt och roligt att handla av oss och det uppnås genom rätt medarbetare som har kul på jobbet och tar stort ansvar.

Nu söker vi ytterligare en proffssäljare till Vällingby

Idag har vi ett litet effektivt B2B-team som växer kraftigt och därför behöver vi ytterligare en medarbetare. Som proffssäljare i vår bygghandel kommer du nästan uteslutande  att arbeta med företagskunder. Vi säljer byggmaterial till allt från små byggföretag till stora riksbyggare. 

Tjänsten är att jämställa med en Key Account manager-roll då du kommer ansvara för en egen kundstock av återkommande kunder. Rollen kräver erfarenhet från branschen då du ansvarar för kunden fullt ut. Det innebär att du ska kunna arbeta med förfrågningsunderlag, ta in offerter från leverantörer och offerera kunden den bästa lösningen. Vi är väldigt måna om att kunderna ska känna förtroende och uppleva oss som en samarbetspartner där det är enkelt och roligt att handla.

För att passa i rollen har du samma tjänst idag hos någon av våra branschkollegor, 3-5 års erfarenhet från samma roll är ett krav. Du har god datorvana och arbetar obehindrat i Office-paketen samt system för order- och beställningshantering. Då du ansvarar för dina egna affärer krävs att du kan räkna momssatser, täckningsgrader, köpa in material och dyligt. God organisatorisk förmåga krävs då det är ett stort antal offerter, beställningar och objekt som hanteras parallellt och måste hanteras och följas upp för att leda till affär.

Vi lägger stor vikt vid ditt affärsmannaskap. Du drivs av viljan att göra bra affärer samt bygga upp och förvalta dina kundrelationer. Du kommer arbeta mot många kontaktytor och bygga relationer med våra kunder, leverantörer och inom XL-BYGG.

För att trivas i rollen bör du vara organiserad, affärsdriven, serviceminded, lösningsorienterad och social.  Ledorden för rollen är eget driv, intresse, service och affärsmannaskap.

Vi erbjuder dig en kreativ roll i ett växande företag. Vi värnar om våra medarbetare och hittar ofta på roliga aktiviteter tillsammans. Det är inte ovanligt att vi går på after works med medarbetare och kunder.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar XL-BYGG med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Frida Persson tel 08-520 017 51 eller frida.persson@jobway.se. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Innesäljare till Sundbyberg
Stockholm  2018-06-28

År 1964 startade Göran Andersson Debe Pumpar. Han var före sin tid genom att arbeta nära brunnsborrare för att ta reda på vilka produkter som verkligen fungerade i deras dagliga arbete. Debe Pumpar etablerades snabbt som en innovativ tillverkare och utvecklare.

På Debe Pumpar är vi ett härligt gäng på 60 personer som arbetar för att förse kunden med rätt produkter och snabba leveranser. Vårt ledord PRESTIGELÖSHET genomsyrar vår verksamhet och vi hjälps åt när och där det behövs.

Vi växer och söker nu en Innesäljare till vårt team!

Vi söker en innesäljare med några års erfarenhet av försäljning, gärna inom en teknisk bransch. Du kommer att arbeta med vår befintliga kundstock och ansvara för bland annat teknisk support, merförsäljning, orderhantering och kundservice.

För att trivas i rollen är du ansvarsfull och trivs i ett högt tempo. Du kommer att arbeta i ett team om 4 personer, totalt sitter vi 17 anställda på Stockholms kontoret.

Vi erbjuder dig en bred och ansvarsfull roll i ett växande företag. Utvecklingsmöjligheterna är många och vi värnar om en familjär stämning på företaget. Vi har ett bra förmånspaket och en bra lönebild.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Debe Flow Group med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Joakim Rosenberg tel 08 510 662 03, joakim.rosenberg@jobway.se, Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Är du innesäljare och vill bli Account Manager?
  2018-06-27

Green Print Solutions AB erbjuder helhetslösningar till kontoret för företag och organisationer. De skräddarsyr sina lösningar för sina kunder så att de får rätt lösning till rätt pris. Produkter Green Print erbjuder är kontorsmaterial, IT, fikalösningar, kopiatorer/skrivare med scanningslösningar samt tryck & profilprodukter.Green Print Solutions tjänster stödjer ett helhetstänk och miljöfokus. Företaget växer i snabb takt och söker nu en

Innesäljare/Blivande Account manager

Under ditt första år kommer du att arbeta som innesäljare inom affärsområdet Office Solutions. Där arbetar du med telefonen som verktyg och jobbar dagligen upp kontakten med nya kunder för att delge dem GreenPrints erbjudanden. I takt med att du bygger upp din kundstock kommer du även att utöka dina kunskaper inom de två andra affärsområdena samt kliva upp till rollen som Account Manager. I samband med detta får du tillgång till tjänstebil för att åka ut på möten och jobba med mer långsiktiga kundrelationer.

Du har jobbat som säljare i minst ett år. Detta då vi vill att du ska trivas direkt och det gör du bäst om du redan vet hur du lägger upp en effektiv samtalsstruktur då du ringer kalla samtal. Sitter du idag som innesäljare och längtar efter att få ordentlig fart på karriären? I så fall tror vi att denna tjänst är helt rätt för dig!

Du erbjuds möjligheten att kliva in på en långsiktig arbetsplats med korta beslutsvägar och snabb karriärutveckling. Tjänsten erbjuder fast lön och en tacksam provisionstrappa med delmål och bonussystem. Du får en iPhone och dator som arbetsverktyg och när det gäller tjänstebil så är det BMW vi kör.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Green Print Solutions AB med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Nicklas Thorstenson, 08 520 017 41. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.