Rekrytering & Headhunting
inom Försäljning & Marknad

Sök lediga jobb eller ta hjälp
av våra rekryterare inom Försäljning & Marknad.

Anlita Jobway Försäljning & Marknad
Pågående uppdrag
Bli headhuntad

Senast inkomna jobb

Resande kundansvarig
Stockholm  2017-12-21

Jobway är det Stockholmsbaserade rekryteringsföretaget som har valt att fokusera på den inledande delen av rekryteringsprocessen. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.

Resande kundansvarig

Scandinavian Internet Group är ett växande och dynamiskt entreprenörsföretag som grundades 2007. Vi driver rekryteringsportalen Jobway och hjälper idag både företag och offentlig sektor med rekrytering via våra unika rekryteringstjänster. Just nu söker vi ytterligare en vass kundansvarig till vårt härliga gäng. 

Som Kundansvarig innebär det att du kommer utgå från Stockholm och boka dina egna möten för att sedan genomföra dessa. Du kommer sälja Jobways rekryteringstjänster till företag vi i dagsläget ännu inte har något samarbete med. Målsättningen för dig som kundansvarig är att bygga upp din egen kundstock Du kommer tillsammans med ett team av kundansvariga och rekryterare lösa kundens rekryteringsbehov. 

Du ansvarar för hela försäljningsprocessen, exempelvis prospektering, mötesbokning, mötesgenomförande till att stänga affären. Du träffar personer som är beslutsfattare gällande rekryteringsprocessen inom olika områden, vilket ställer krav på att du har en god förmåga att kommunicera med olika typer av människor. Då vår rekryteringsmodell är attraktiv är den största andelen till att våra kunder återkommande, detta innebär att förtjänstmöjligheterna för dig som säljare är mycket goda. Vi söker dig som vill arbeta med försäljning på längre sikt med mål att bygga långsiktiga kundrelationer och tillsammans med oss skapa fortsatt tillväxt och framgång. 

Om den vi söker: 
- Du har goda erfarenheter från försäljning, gärna B2B 
- Du är skicklig på att kommunicera med olika typer av människor 
- Du är tävlingsinriktad, gärna med idrottsbakgrund 
- Du är driven, ansvarstagande och organiserad i ditt arbete.


Vi erbjuder dig: 
- ett variationsrikt arbete där du arbetar med hela säljprocessen 
- en möjlighet att sälja en efterfrågad produkt 
- en möjlighet att bli en viktig del i ett ungt och växande företag. 
- en möjlighet att vara med på en utmanande och stimulerande resa 
- ett företag som präglas av entreprenörskap. 
- säljtävlingar med mycket attraktiva priser. 
- Möjligheten att välja bransch/sektor själv 
- Kort uppstartssträcka 
- Lite administration 
- Kort säljcykel 
- Vidareutbildning/kompetensutveckling 
- Återkommande kunder 
- Ett starkt rekryteringsteam 
- Interna karriärmöjligheter

Tycker du att det här låter som en rolig arbetsplats? Har du tidigare erfarenheter inom försäljning? Har du dessutom jobbat med B2B? Har du körkort? Perfekt! Då vill vi lära känna dig bättre. Skicka in en ansökan så bokar vi en tid som fungerar för oss båda. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Marcus Jonasson, affärsområdeschef, på 073-940 45 40.


Kalkylator/Konstruktör till Edekyl i Örebro
Örebro  2018-01-31

Edekyl & Värme skapades genom att bröderna Robert och Richard Björk förvärvade det anrika Örebroföretaget Edekyl AB. Med brödernas mångåriga erfarenhet från värmepumpsbranschen tillfördes värme så det nya bolagsnamnet blev Edekyl & Värme AB. Med säte i Örebro har verksamheten utökats och omfattar idag även filialer i Stockholm, Västerås, Motala, Norrköping och Linköping. Med 90 anställda är Edekyl & Värme ett av de ledande företagen inom kyla, värme, ventilation, automation och energieffektivisering i Mellansverige.

Säljare/Kalkylator/Konstruktör till Edekyl i Örebro 

Vi söker nu en driven och engagerad konstruktionsresurs till vår verksamhet i Stockholm 

Som kalkylator och konstruktör hos oss utför du kalkylarbete i linje med verksamhetens mål och strategiska planer. Kalkylatorn är delaktig under hela anbudsprocessen från förfrågan till färdigt anbud/beställning men också under produktionsfasen som stöd till projektledaren. Tjänsten kräver att du sa konstruera och projektera egna tekniska lösningar och förslag. I rollen ingår även offerering, anbud, bibehålla och vidareutveckla kundrelationer, effektivisera tekniska installationer, ekonomisk uppföljning och utvärdering, projektering & konstruktion, delta i inköpsarbeten. 

* Du bör ha en högskoleutbildning inom VVS, Bygg, Fastighet eller Teknik. 
* Erfarenhet av kalkyl, offert och konstruktionsarbete inom VS & El är krav. 
* Kunskap om leverensbestämmelser 
* Van att arbeta i kalkylprogram 
* Det är meriterande om du har utbildning inom entreprenadjuridik, ekonomi samt praktisk erfarenhet av installation. 
*CAD 

Vi erbjuder dig att vara del i ett familjärt företag där du snabbt känner dig hemma. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet. I vår policy som arbetsgivare ser vi till att du får en trygg, säker och trivsam arbetsplats. 

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Linn Klofsten, tel 08-511 617 45. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

 


Innesäljare till Sundbyberg
Stockholm  2018-01-31

År 1964 startade Göran Andersson Debe Pumpar. Han var före sin tid genom att arbeta nära brunnsborrare för att ta reda på vilka produkter som verkligen fungerade i deras dagliga arbete. Debe Pumpar etablerades snabbt som en innovativ tillverkare och utvecklare.

På Debe Pumpar är vi ett härligt gäng på 60 personer som arbetar för att förse kunden med rätt produkter och snabba leveranser. Vårt ledord PRESTIGELÖSHET genomsyrar vår verksamhet och vi hjälps åt när och där det behövs.

Vi växer och söker nu en Innesäljare till vårt team!

Vi söker en innesäljare med några års erfarenhet av försäljning, gärna inom en teknisk bransch. Du kommer att arbeta med vår befintliga kundstock och ansvara för bland annat teknisk support, merförsäljning, orderhantering och kundservice.

För att trivas i rollen är du ansvarsfull och trivs i ett högt tempo. Du kommer att arbeta i ett team om 4 personer, totalt sitter vi 17 anställda på Stockholms kontoret.

Vi erbjuder dig en bred och ansvarsfull roll i ett växande företag. Utvecklingsmöjligheterna är många och vi värnar om en familjär stämning på företaget. Vi har ett bra förmånspaket och en bra lönebild.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Debe Flow Group med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Frida Persson tel 08-520 017 51, frida.persson@jobway.se eller Linn Klofsten 08-511 617 45, linn.klofsten@jobway.se. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Inköpsassistent till Sundbyberg
Stockholm  2018-01-31

År 1964 startade Göran Andersson Debe Pumpar. Han var före sin tid genom att arbeta nära brunnsborrare för att ta reda på vilka produkter som verkligen fungerade i deras dagliga arbete. Debe Pumpar etablerades snabbt som en innovativ tillverkare och utvecklare.

På Debe Pumpar är vi ett härligt gäng på 60 personer som arbetar för att förse kunden med rätt produkter och snabba leveranser. Vårt ledord PRESTIGELÖSHET genomsyrar vår verksamhet och vi hjälps åt när och där det behövs.

Vi växer och söker nu en Inköpsassistent till vårt team!

Som inköpsassistent hos oss kommer du att arbeta i vårt affärssystem Pyramid. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär bland annat orderhantering, kontakt med leverantörer och priskontroll. Då många av våra leverantörer pratar engelska har vi som krav att man talar och skriver flytande både på svenska och engelska.

För att trivas i rollen är du strukturerad och service minded. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Vi erbjuder dig en bred och ansvarsfull roll i ett växande företag. Utvecklingsmöjligheterna är många och vi värnar om en familjär stämning på företaget. Vi har ett bra förmånspaket och en bra lönebild.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Debe Flow Group med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Frida Persson tel 08-520 017 51, frida.persson@jobway.se eller Linn Klofsten 08-511 617 45, linn.klofsten@jobway.se. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Rekryterare
Stockholm  2018-01-05

En dag på Jobway…

Du kliver ut ur hissen och går in på kontoret. Det är måndag morgon och klockan är 07.55. De flesta av dina kollegor är redan på plats och har samlats i köket för veckans gemensamma frukost. Idag är Ida frukostansvarig och hon har dukat upp en fantastisk buffé med nybakat bröd, nybryggt kaffe och tända ljus. Samtalsämnet vid bordet varierar allt ifrån helgens avsnitt av Så Mycket Bättre till veckans utmaningar.

Frukosten är slut och det är dags att sätta igång veckan. Du börjar att förbereda dig inför dagens kravprofilsmöte. Företaget som du och Sonja ska träffa är ett marknadsledande företag med cirka 35 anställda. Ni ska träffa både Vd:n och HR-chefen. Under mötet diskuterar ni profilen som de eftersöker i detalj. Med ledande och öppna frågor skapar du dig en stark uppfattning om vad de efterfrågar. Du känner dig trygg och säker i det fortsatta rekryteringsarbetet. Det blir ditt ansvar att sköta den fortsatta kontakten med kund samt driva rekryteringsarbetet framåt.

Förmiddagen har flugit förbi och du känner dig ivrig att sätta igång ditt fortsatta arbete. Klockan är däremot redan 12.00 och det är dags för lunch. Idag väljer du att käka ute med Jenniefer, Maria och Pontus. 

Lunchen är över och du är åter på din plats. Genom dina erfarenheter inom rekrytering samt dagens kravprofilsmöte har du en god förståelse för hur du ska kartlägga din sökning av kandidater. Du blir uppslukad i Linkedins urval av kandidater och granskar dem noga. Du passar på att försöka nå några av dem - En av dem svarar. Du skapar dig en god dialog med kvinnan på andra sidan luren som vill gå vidare till en fysisk intervju passande till rasten.

Rasten är slut och du sätter dig ner vid datorn för att svara på det mail som inkommit. Mailet kommer från en av dina andra kunder som berättar att de precis har skrivit anställningsavtal med en av kandidaterna som du nyligen skickade. Du får en applåd och dessutom några extra tusenlappar på lönekontot. Du har en riktigt bra dag med ett väl genomfört kravprofilsmöte, du har fått in starka kandidater och du har dessutom fått en anställning! 

Låter det här som en rolig arbetsplats? Har du tidigare erfarenheter inom rekrytering och/-eller försäljning? Härligt! Har du en tidigare utbildning inom HR? Perfekt! Då vill vi lära känna dig bättre. Skicka in en ansökan så bokar vi in en tid som fungerar för oss båda. Och om innebandy inte är något för dig så har vi garanterat andra aktiviteter som vi tror kan få dig på fall.

Om företaget:

Jobway är det Stockholmsbaserade rekryteringsföretaget som har valt att fokusera på den inledande delen av rekryteringsprocessen. Genom search & headhunting finner och attraherar vi kvalitetssäkrade kandidater för att sedan leverera dem till kund.


Account Manager till Happy Boss
Stockholm  2017-12-25

Happy Boss har blivit tilldelade flertalet utmärkelser sedan starten för 6 år sen, de har exempelvis blivit DI Gasell samt nominerade till Entrepeneur of the Year. Happy boss hjälper företag att hitta den bästa lösningen inom IT, dokumenthantering, telefonilösningar, konferensteknik, facilitylösningar som kaffe- och vattenmaskiner och lokalvård. De erbjuder även bemanning samt profil- och presentreklam. Happy Boss har även lagt en treårsplan och i den ligger målet att nå 100 miljoner i omsättning. För att nå detta behöver de ha rätt medarbetare med rätt attityd och inställning.

Happy Boss söker nu en Account Manager

Om tjänsten
Som Account manager ansvarar du för försäljningen mot nya och befintliga företagskunder av produkter inom affärsområdet telefoni. Du ansvarar för hela säljprocessen från att boka möte till avslut och uppföljning. Då du även kommer ha möjlighet att sälja produkter inom de övriga sju områdena kommer affärsområdesansvariga finnas till hjälp för att stötta dig i de försäljningar inom de områden du inte kan själv. Du har en egen säljbudget som du ska sträva att nå varje månad.

Om dig
Vi söker nu dig som har arbetat med försäljning av telefoni, och då främst telefoniväxel i minst två år. Vi ser att du är målinriktad, prestigelös samt orädd och därmed inte har några problem att gå utanför din trygghetszon för att uppnå dina mål. Du gillar högt tempo, tycker om att träffa människor, älskar försäljning och trivs i en miljö där affärer är i fokus. För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående som person då det är ett fritt och självständigt arbete där du behöver leverera. Stor vikt läggs vid din personlighet, men även på att du kan påvisa goda uppnådda resultat. Svenska i tal och skrift, samt körkort är krav.

Happy Boss erbjuder dig ett spännande och utmanande uppdrag och för rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter i en framgångsrik och nytänkande organisation. Happy Boss är ett företag som gillar att jobba tillsammans och dessutom gör mycket roliga aktiviteter ihop. Vi har skapat något vi kallar Living Happy Boss som innebär att vi har roligt under arbetsdagarna, men även utanför arbetstid. Varje medarbetare är unik och vi försöker se till att alla trivs och utvecklas. Exempel på aktiviteter vi gör ihop är resor, seglingar, fotboll och golftävlingar. När du börjar på Happy Boss kommer du att få en tydlig karriärplan som sträcker sig tre år framåt, där du ser hur din utveckling på Happy Boss kommer att se ut. Hos oss får du även dator, mobil och gymkort. Happy boss sitter i fina kontor i Solna business park.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar Happy Boss AB med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringsansvarig Mikaela Yourstone, 08-520 017 45. Urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.