Tillsatta tjänster

7 tillsatta tjänster
Ekonomiansvarig till Kista
Stockholm

Danmon Group Sweden AB ingår i den internationella koncernen Dan Technologies och har kontor i Norden och Europa. Vi marknadsför video-, ljud- och transmissionsutrustning för professionellt bruk. Företaget har specialiserat sig på teknik för Tv-produktion och representerar några av världens mest framstående tillverkare. Vår affärsidé innebär att sälja kostnadseffektiva och hållbara produktlösningar, som är anpassade efter våra kunders specifika behov.

 Vi växer och söker nu en ekonomiansvarig till vårt kontor i Kista!

I rollen som ekonomiansvarig hos oss kommer du att ansvara för ekonomifunktioner, hantera löpande bokföring, redovisning och rapportering för Danmon Group Sweden AB. Du kommer även att inneha det löpande kontorsansvaret. Det innebär bland annat att hantera kontakt med banker, försäkringsbolag samt sköta diverse inköp till kontoret.

För att trivas i rollen har du minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vidare förväntas du ha relevant teoretisk bakgrund med uppdaterad kunskap om bokföringsprocesser med betoning på redovisning, rapportering och gärna erfarenhet av lagerhantering. Det är meriterande om du har erfarenhet i utarbetandet av finansiella rapporter, har arbetat med Navision XAL och Kontek löneprogram.

Då du kommer samarbeta med vårt kontor i Danmark förväntas du behärskar engelska som affärsspråk.

Vi erbjuder dig en spännande och varierande tjänst i ett väletablerat internationellt företag. Som företag befinner vi oss i en rolig utvecklingsfas där det finns utrymme för både professionell och personlig utveckling. Intresserad och vill veta mer? Tveka inte att höra av dig!

Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Frida Persson tel. 08 520 017 51, frida.persson@jobway.se. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Redovisningskonsult
Stockholm

Bergmyntans Redovisning är en auktoriserad redovisningsbyrå som erbjuder redovisningstjänster och ekonomisk rådgivning åt mindre samt medelstora företag - med största vikt på bokföring, bokslut, deklaration och rådgivning. Vi arbetar även med andra delar av administration såsom in- och utbetalningar, löner och fakturering. Företaget hjälper även nya organisationer att komma igång med sin verksamhet, oavsett företagsform. Bergmyntans Redovisning grundades 2002 och har idag fem anställda på kontoret i Bro utanför Stockholm. Vi söker nu en:

Redovisningskonsult

I rollen som redovisningskonsult kommer du arbeta som konsult med olika uppdrag för våra kunder. Uppdragsgivarna innefattar mindre till medelstora företag i Norrort. Arbetet sker med utgångspunkt från kontoret med dina kollegor i Bro men kan stundtals innefatta arbete ute hos kund.

För att lyckas i rollenser vi att du arbetat som Redovisningskonsult i minst 4-5år. Du har goda kunskaper inom löpande bokföring, bokslut, avstämningsarbete, månatliga rapporter, moms, löner och deklarationsarbete. Vidare bör du ha ett naturligt driv och en konsultmässig profil. Det vill säga att du kan behärska eget kundansvar, har en god social förmåga och lätt för samarbete. Flytande svenska i tal och skrift samt körkort är ett krav.

Vi erbjuder dig ett varierande arbete på en byrå med trevliga kollegor. Nya idéer uppskattas och arbetsuppgifterna sker med frihet under ansvar. Hos oss får du även möjligheten att vidareutvecklas i din roll. Vi har försäkringar, friskvårdsbidrag och tjänstepension. Utöver det ser vi till att hålla en bra sammanhållning i gruppen i form av middagar och andra aktiviteter.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Mikaela Yourstone på tel. 08-520 017 45. Skicka in din ansökan idag via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt! 

Marknadsassistent
Stockholm

Stockholms Tekniska Institut grundades år 1924 och är en stiftelse med syfte att bedriva teknisk utbildning. Vi har därmed inget vinstintresse utan kan helt fokusera på att bedriva utbildning med hög kvalitet.
Våra utbildningar är framtagna efter arbetsmarknadens behov. Samarbetet med branschen är därför en viktig del i vår verksamhet. Vi är en verksamhet i förändrings- och expansionsfas där du har möjlighet att påverka. Hos oss finns ett stort engagemang och ett starkt fokus på samarbete, utveckling och kvalitet.

Vi söker dig som vill arbeta deltid som Marknadsassistent under våren.

Om rollen:
I rollen som Marknadsassistent kommer du att arbeta nära marknadsansvarig och ha kontakt med både studerande, kursledare och samarbetsföretag i vår verksamhet. Du kommer att arbeta med våra sociala medier och skapa innehåll och material i form av t.ex. intervjuer, videos, bildmaterial och annonser. Du kommer få göra annonser i Google AdWords samt skapa nyhetsmail och arbeta med våra digitala kampanjer. Några exempel på kommande arbetsuppgifter är:

  •  Ta fram kampanjmaterial. 
  •  Intervjua studerande samt kursledare. 
  •  Skapa digital marknadsföring. 
  •  Se över och följa upp kampanjer via webbstatistik och insikter. 


Om dig:
Vi söker dig som studerar marknadsföring, media och kommunikation. Vi ser att du har studerat minst ett år för att ha den erfarenhet som krävs för att kliva in i rollen som marknadsassistent. Är du en driven, kreativ och analytisk person som gärna kommer med egna idéer då passar denna tjänst in som handen i handsken på dig. Har du arbetat deltid eller praktiserat med likande arbetsuppgifter är detta självklart meriterande.

Hos oss erbjuds du en bred och varierande projektanställning. I den här rollen får du chansen att bidra till våra studerandes framtida karriärer och teknikbranschens framtida kompetensförsörjning. Vi är en verksamhet i förändrings- och expansionsfas där du har möjlighet att påverka. Hos oss finns ett stort engagemang och ett starkt fokus på samarbete, utveckling och kvalitet. Är du positiv, serviceinriktad och trivs i en roll med många olika arbetsuppgifter så kommer vi att trivas tillsammans.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Pauline Zander, tfn 08 511 617 41. Välkommen med din ansökan via länken. Urvalet sker löpande och din ansökan behandlas konfidentiellt.

Redovisningskonsult
Stockholm

Binette Redovisning AB är en modern redovisningsbyrå med kontor nära tunnelbanan vid Hornstull. Vi är elva konsulter på byrån i dagsläget men behöver bli fler.
Vi använder en standardiserad och kvalitetssäkrad arbetsmetodik som tillsammans med bokföringsrapporterna och våra goda råd höjer våra kunders effektivitet och lönsamhet. Idag arbetar vi integrerat tillsammans med våra kunder med onlinebaserade program som underlättar företagets arbete och frigör tid för andra arbetsuppgifter.

.

Ekonomiassistent
Stockholm

Tarber AB levererar smak, textur och rökprodukter till livsmedelsindustrin i Sverige och Danmark. Företaget har mer än 30 års specialistkunskap och erfarenhet från tillagning, smaksättning och rökning med regenererade rökmoln. Företaget har byggt upp ett nätverk av leverantörer som var och en är världsledande på sin specialitet och har en gedigen kunskap om livsmedel, tillverkningsteknik och utrustning inom branschen.


Nu söker Tarber AB en person inom ekonomi och administration.


Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från ekonomi samt administrativt arbete, som är självgående och har en god initiativförmåga. Vi ser att du har tidigare yrkeserfarenhet av primärt redovisning och löpande bokföring. Du har en administrativ ådra och trivs med att ha många bollar i luften, har ett gott ordningssinne, en god datorvana och är samtidigt inte främmande för att lära sig nya saker. Du har vidare goda kunskaper i svenska och engelska i tal som skrift.

Som anställd på Tarber kommer dina arbetsuppgifter att vara platsförlagda till företagets kontor i Täby, Stockholm. Du kommer inom ekonomi att sköta redovisning, löpande bokföring, avstämningar och rapportera skatter bland annat, där många av uppgifterna är kopplade till affärssystemet Pyramid. Du kommer vidare att sköta administrativa uppgifter som registrering och orderhantering. Tjänsten avser en halvtidstjänst om femtio procent med möjlighet till flexibla arbetstider.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Karin Bäck, tel. 08 511 617 43. Skicka din ansökan via länken snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Ekonomiadministratör
Stockholm

Vi är ett av Sveriges ledande och äldsta företag när det gäller renovering av murade och putsade fasader. Nyproduktion är idag en ganska liten del av vår verksamhet. Vår inriktning är framför allt fasadrenoveringar och då med tonvikt på äldre hus. Där kommer våra erfarna medarbetare, ett 20-tal murare alla med yrkesbevis väl till sin rätt. Med stor respekt för gamla beprövade kunskaper och med företrädesvis mineraliska naturmaterial arbetar vi för att återge alternativt bevara fastigheters putsade fasader. Till det kommer vårt väl inarbetade kontaktnät med hantverkare och specialister av olika slag, som gör att vi kan åta oss alla typer av renoveringar. Med en av Sveriges äldsta och längsta referenslistor följer att vi kan åta oss mycket komplexa och krävande renoveringsarbeten.

Vi expanderar och söker nu en

Ekonomiadministratör till vårt kontor på Lilla Essingen

Som ekonomiadministratör kommer du att ha en centralroll i vår verksamhet. Du kommer att ha fullt ansvar för ekonomin, som berör allt från bokföring och fakturering till löner. Vidare kommer du att jobba nära vår verksamhet vilket innebär att du har god kontroll över våra projekt, du kommer att kolla på nya jobb och lägga kalkyler.  

För att lyckas i rollen har du en ekonomiutbildning alt. relevant arbetslivserfarenhet. Vi tror att du jobbat i en liknande roll tidigare där du arbetat självständigt och drivit egna projekt. Då många av våra dokument är på svenska är det viktigt att du behärskar svenska i tal och skrift.

Som person är du kommunikativ, noggrann och engagerad. Du har ett öga för nya lösningar både, arbetsmässigt som utformning av kontoret.

Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och utveckla Sveriges äldsta företag av murade och putsade fasader. Du kommer att få ta del av kulturhistoriska projekt hos ett företag som ser personalen som sin viktigaste resurs.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Karin Bäck, Tel 08-511 617 43. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Business Controller
Stockholm

Eltel är en ledande europeisk leverantör av tekniska tjänster för samhällets livsviktiga infrastruktur och nätverk inom el och telekom, det vi kallar infranet. På det sättet verkar vi i kärnan av ett mer hållbart samhälle. Eltel är en leverantör av tekniska tjänster till Infranet-industrin, som spänner över Eltel Groups tre affärssegment: Power, Communication och Transport & Security.

 

 

Eltel fortsätter att förstärka sitt team inom Rail och Road- verksamheten och söker nu en

Analytisk och Engagerad Business Controller

I rollen som controller kommer du att arbeta nära verksamheten i en process- och projektstödjande roll. Du kommer att utveckla en effektiv verksamhetsstyrning avseende systemstöd och rutiner samt att förädla vår ekonomiska modell och uppföljning i syfte att stödja lönsamhetstänkandet inom affärsområdet.

Arbetsuppgifterna berör främst samordning, analys och rapportering av verksamhet i flera dimensioner inklusive nyckeltalsanalyser. Vidare driver och utvecklar du affärsområdets budget- och prognosprocess och rapportering av resultat- och balansräkning samt cash flow.

Du kommer att stötta ledning och projektledare med budget/prognos, rapportering och uppföljning samt analyserar KPI:er för att identifiera framtida utmaningar, möjligheter och risker.

Vi söker dig som har akademisk examen i företagsekonomi, industriell ekonomi eller datavetenskap och med minst fem års erfarenhet av verksamhets- och analysarbete. Vidare har du erfarenhet från projektstyrd verksamhet och entreprenader. Vi ser att du har avancerad förmåga att bygga datamodeller och utföra analyser med kalkylprogram och presentationsprogram samt skapa lättförstådda rapporter.

Vi förutsätter att du har en stark förståelse av finansiella nyckeltal och goda redovisningskunskaper. Avancerade kunskaper i större affärssystem, BI-verktyg och Excel är en grundförutsättning samt viss kunskap i SQL och Visual Basic. Meriterande med kunskap i QlikView.

För att lyckas i rollen har du en god förmåga att förstå flöden och helhet i affärssystem. Det är viktigt att du är engagerad och ansvarstagande, har en målinriktad och proaktiv inställning till ditt arbete. Du är en affärsinriktad relationsbyggare och stark problemlösare. Denna roll kräver att du behärskar flytande engelska och svenska i tal och skrift.


Vi erbjuder en tjänst med stor frihet och delaktighet i ett internationellt börsnoterat företag med god tillväxt.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Karin Bäck , Tel 08 - 511 617 43.