Tillsatta tjänster

3 tillsatta tjänster
VD assistent
Stockholm

Solann AB är ett svenskt medicintekniskt företag som startade 2004 med försäljning och marknadsföring av produkter inom sjukvården med störst fokus i Sverige. Företaget växer kontinuerligt med nya produkter, de största affärsområdena är gynekologi, infusion och operation.

 

Solann har huvudkontor och lager i Järfälla strax utanför Stockholm med fyra personer på kontoret och två säljare ute i landet. Service har alltid varit ett stort fokus i företaget och våra kunder uppskattar vår lättillgänglighet och snabba leveranser. Våra leverantörer är några av de största i världen inom sina områden. 2016 omsatte vi 18 miljoner och vi har en stark tillväxt med en ökning på 20-25% per år, därför söker vi nu dig som vill bli vår nästa:

VD Assistent

Stockholm  


Företaget

Solann AB är ett svenskt medicintekniskt företag som startade 2004 med försäljning och marknadsföring av produkter inom sjukvården med störst fokus i Sverige. Företaget växer kontinuerligt med nya produkter, de största affärsområdena är gynekologi, infusion och operation.

Solann har huvudkontor och lager i Järfälla strax utanför Stockholm med fyra personer på kontoret och två säljare ute i landet. Service har alltid varit ett stort fokus i företaget och våra kunder uppskattar vår lättillgänglighet och snabba leveranser. Våra leverantörer är några av de största i världen inom sina områden. 2016 omsatte vi 18 miljoner och vi har en stark tillväxt med en ökning på 20-25% per år, därför söker vi nu dig som vill bli vår:

VD assistent

Du får ett stort ansvar för att ta företaget framåt. I arbetet ingår upphandlingar och möten med nyckelkunder och leverantörer. Utöver det kommer du växa in i rollen som ansvarig över företagets affärs- och CRM system samt mycket kontakt med företagets säljare. Detta innebär att du kommer att behöva lära dig mycket om våra produkter, prissättning och marknadsstrategier.

Krav för tjänsten är:

  • Erfarenhet av Excel
  • B-körkort
  • Höga kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Matematisk begåvning

Det är meriterande med erfarenhet/intresse av:

  • Medicin/Sjukvård
  • Upphandlingar
  • Serviceyrken
  • Försäljning

 Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande, det är dock viktigare med driv än erfarenhet. För att klara av tjänsten ska du ha bra självförtroende med eget driv och stor vilja - vi söker dig som vill växa med företaget och bidra till vår fortsatta framgång.

 För rätt person finns det stora möjligheter att den här tjänsten utvecklas och leder till en roll som Vice VD.

Vi erbjuder dig möjligheten att jobba hos ett snabbt växande företag med stora utvecklingsmöjligheter. Vi är ett litet och sammansvetsat team som arbetar tätt ihop med en hög målsättning. Du bör vara en prestigelös person som hjälper till där du behövs. Oavsett om det är att göra en upphandling, ha ett leverantörsmöte angående en ny produkt eller ta emot en varuleverans på lagret så tvekar du inte att hjälpa till.

Är du intresserad och vill veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Solann AB med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Nahom.

Nahom Maasho

08-520 017 43

nahom.maasho@jobway.se 

Din ansökan behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande.

Redovisningskonsult sökes till Bergmyntans Redovisning med kontor i Bro!
Stockholm

Bergmyntans Redovisning är en auktoriserad redovisningsbyrå som erbjuder redovisningstjänster och ekonomisk rådgivning åt mindre samt medelstora företag - med största vikt på bokföring, bokslut, deklaration och rådgivning. Vi arbetar även med andra delar av administration såsom in- och utbetalningar, löner och fakturering. Företaget hjälper även nya organisationer att komma igång med sin verksamhet, oavsett företagsform. Bergmyntans Redovisning grundades 2002 och har idag fem anställda på kontoret i Bro utanför Stockholm. Vi söker nu en:

Redovisningskonsult

I rollen som redovisningskonsult kommer du arbeta som konsult med olika uppdrag för våra kunder. Uppdragsgivarna innefattar mindre till medelstora företag i Norrort. Arbetet sker med utgångspunkt från kontoret med dina kollegor i Bro men kan stundtals innefatta arbete ute hos kund.

För att lyckas i rollenser vi att du arbetat som Redovisningskonsult i minst 4-5år. Du har goda kunskaper inom löpande bokföring, bokslut, avstämningsarbete, månatliga rapporter, moms, löner och deklarationsarbete. Vidare bör du ha ett naturligt driv och en konsultmässig profil. Det vill säga att du kan behärska eget kundansvar, har en god social förmåga och lätt för samarbete. Flytande svenska i tal och skrift samt körkort är ett krav.

Vi erbjuder dig ett varierande arbete på en byrå med trevliga kollegor. Nya idéer uppskattas och arbetsuppgifterna sker med frihet under ansvar. Hos oss får du även möjligheten att vidareutvecklas i din roll. Vi har försäkringar, friskvårdsbidrag och tjänstepension. Utöver det ser vi till att hålla en bra sammanhållning i gruppen i form av middagar och andra aktiviteter.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Mikaela Yourstone på tel. 08-520 017 45. Skicka in din ansökan idag via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt! 

Marknadsassistent
Stockholm

Stockholms Tekniska Institut grundades år 1924 och är en stiftelse med syfte att bedriva teknisk utbildning. Vi har därmed inget vinstintresse utan kan helt fokusera på att bedriva utbildning med hög kvalitet.
Våra utbildningar är framtagna efter arbetsmarknadens behov. Samarbetet med branschen är därför en viktig del i vår verksamhet. Vi är en verksamhet i förändrings- och expansionsfas där du har möjlighet att påverka. Hos oss finns ett stort engagemang och ett starkt fokus på samarbete, utveckling och kvalitet.

Vi söker dig som vill arbeta deltid som Marknadsassistent under våren.

Om rollen:
I rollen som Marknadsassistent kommer du att arbeta nära marknadsansvarig och ha kontakt med både studerande, kursledare och samarbetsföretag i vår verksamhet. Du kommer att arbeta med våra sociala medier och skapa innehåll och material i form av t.ex. intervjuer, videos, bildmaterial och annonser. Du kommer få göra annonser i Google AdWords samt skapa nyhetsmail och arbeta med våra digitala kampanjer. Några exempel på kommande arbetsuppgifter är:

  •  Ta fram kampanjmaterial. 
  •  Intervjua studerande samt kursledare. 
  •  Skapa digital marknadsföring. 
  •  Se över och följa upp kampanjer via webbstatistik och insikter. 


Om dig:
Vi söker dig som studerar marknadsföring, media och kommunikation. Vi ser att du har studerat minst ett år för att ha den erfarenhet som krävs för att kliva in i rollen som marknadsassistent. Är du en driven, kreativ och analytisk person som gärna kommer med egna idéer då passar denna tjänst in som handen i handsken på dig. Har du arbetat deltid eller praktiserat med likande arbetsuppgifter är detta självklart meriterande.

Hos oss erbjuds du en bred och varierande projektanställning. I den här rollen får du chansen att bidra till våra studerandes framtida karriärer och teknikbranschens framtida kompetensförsörjning. Vi är en verksamhet i förändrings- och expansionsfas där du har möjlighet att påverka. Hos oss finns ett stort engagemang och ett starkt fokus på samarbete, utveckling och kvalitet. Är du positiv, serviceinriktad och trivs i en roll med många olika arbetsuppgifter så kommer vi att trivas tillsammans.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Pauline Zander, tfn 08 511 617 41. Välkommen med din ansökan via länken. Urvalet sker löpande och din ansökan behandlas konfidentiellt.