Jobway Ekonomi | Pågående uppdrag

Sök bland pågående uppdrag


Dölj filter
Inköpare
Stockholm  2021-04-01

Vill du bli en del av ett företag som är på en tillväxtresa med en spännande utveckling framför sig? Trivs du även i en roll där du arbetar och utvecklas tillsammans med proffs inom branschen? Låter detta intressant och du dessutom innehar god erfarenhet från inköp inom dagligvaruhandel eller likvärdig bransch. Kan detta vara rätt möjlighet för dig. Läs vidare nedan och tveka inte att skicka in din ansökan snarast!

Information om Engelmanns:
Engelmanns Sweden AB väljer omsorgsfullt ut ostar efter smak och kvalitet från ett brett europeiskt utbud och presenterar dessa på den svenska marknaden. Deras verksamhet är beläget i Brunna, Kungsängen och för närvarande arbetar cirka 30 anställda fördelat på utesäljare, kontor och lager. Engelmanns har ett välfungerande samarbete över alla avdelningar och en tajt teamkänsla inom företaget.

I rollen som inköpare kommer du bland annat:

•        Besitta huvudansvar för inköpen på företaget.

•        Ha en daglig dialog och kontakt med leverantörer över hela världen i jakt på de bästa produkterna och råvarorna.

•        Planera och följa upp tidsplaner mot budget.

För att passa in i rollen som inköpare ser vi att du:

•        Besitter en relevant arbetslivserfarenhet från inköp inom färskvaror.

•        Ser nya möjligheter/lösningar hos våra leverantörer som kan gynna vår verksamhet.

•        Talar & skriver engelska obehindrat då global kontakt med leverantörer ingår i rollen.

•        God kunskap i Excel och resten av Office – paketet.

Engelmanns erbjuder dig: En roll som är självständig med helhetsansvar för inköpsavdelningen. Du kommer att få en variationsrik vardag och delta i häftiga projekt samt inspirationsresor. Engelmanns har en stor gemenskap och arbetar tätt mellan olika avdelningar för att förbättra processerna. Medarbetarna på Engelmanns tycker om att ha roligt på och efter arbetstid samt värderar att umgås utanför jobbet med diverse aktiviteter.

Låter detta som rätt möjlighet för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan med ditt CV!

I denna rekrytering samarbetar Engelmanns med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Oscar Thiele 073 - 58 11 804 eller Oscar.Thiele@Jobway.se. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.


Redovisningskonsult mot fastighet
Stockholm  2021-03-15

Har du en bakgrund inom redovisning och har ett gediget intresse för fastigheter? Då kan tjänsten som redovisningskonsult inom fastighet på JWK:s kontor i Liljeholmen kan vara någonting för dig! Här välkomnas du till ett företag vars passion är att ge tillbaka till samhället genom att stödja flera föreningar och välgörande ändamål. Du ges goda förutsättningar att utvecklas genom flera olika utbildningar på årsbasis. Låter detta intressant? Fortsätt läs och ansök redan idag!

Arbetsuppgifter:

Som redovisningskonsult inom fastighet på JWK arbetar du i en varierande roll och kräver därför god vana vid att prioritera och strukturera ditt eget arbete. Som redovisningsekonom förväntas du att med goda resultat genomföra bland annat följande arbetsuppgifter:

·        Löpande bokföring

·        Månadsbokslut

·        Leverantörsinbetalningar

·        Avisering av hyror

·        Budgeteringar

·        Kalkyler

·        Bokslut

·        Årsredovisningar

·        Arbeta med rådgivning till JWK:s kunder inom fastighetssektorn

Du erbjuds:

·        En spännande tjänst med stora utvecklingsmöjligheter. Som anställd erbjuds du fyra schemalagda utbildningsdagar per år. Din utveckling är deras framgång.

·        En pålitlig arbetsgivare som har högt förtroende för sina anställda och ger dem ett stort eget ansvar att lösa arbetsuppgifterna på bästa sätt.

·        En arbetsplats där chefen ser alla sina anställda som lika viktiga för verksamheten och där det är högt i tak.

·        Härliga kollegor på kontoret i Liljeholmen där det alltid finns hjälp och stöd att få.

·        Friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och pension.

Vi söker dig som har:

·        Relevant utbildning inom redovisning

·        Minst två års vana av löpande bokföring, utöver det söker vi även dig som har erfarenhet av bokslut och årsredovisningar

·        Ett gediget intresse för fastigheter och bostadsrättsföreningar. Det anses meriterande om du har erfarenhet av redovisning inom fastighet sedan tidigare.

·        Praktisk kunskap i följande program är meriterande:

-         Fortnox

-         Visma

-         Wolters Kluwer

-         Office-paketet

Som person ser vi att du är:

·        Noggrann och effektiv

·        Har förmågan att fatta beslut på egen hand

·        Har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter simultant och prioritera bland dessa

·        Är pedagogisk då du arbetar med människor från olika kulturer

Om företaget:

Företaget startade sin verksamhet 1983 i Salem av Jan Wiklund och har sedan dess fortsatt att expandera. Idag finns JWK etablerade i fyra städer där de bidrar med sin breda kunskap inom yrket. JWK är en modern redovisningsbyrå som hjälper kunder med allt vad de önskar inom administration och redovisning.

Kultur och språk är en av JWK:s största tillgångar då de alltid har varit kulturberikande för såväl kunder som personal – under deras tak har alla alltid varit välkomna och kommer alltid att vara.

Låter detta som rätt möjlighet för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan!

I denna rekryteringsprocess samarbetar JWK med rekryteringsföretaget Jobway. Har du frågor eller funderingar är du mer än välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Rebecca Anderson på mail rebecca.anderson@jobway.se. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt